Goebbels Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 heisann Skal i gang med å bytte host nå, og da lurer jeg på et par ting. kjøpte meg en slik pakke i fjord på qxl (host + domene) , men den hosten begynner jeg ærlig talt å bli dritt lei. ikke har jeg lov til å legge ut egenproduserte videoklipp, for mye nedetid, og for andre gang på under ett år er sereven min plutselig blitt "tom".. sistnevnte er forbannet irriterende, fyren beklager selvsagt men det gir vel jeg blanke i, må begynne å laste opp 3/400 mb igjen, noe som tar tid.. men uansett. problemet er ikke å si ifra meg hosten, er bare å sende en skriftlig oppsigelse det, så slutter den å virke. men det jeg stusser på er domenet, hvem står egentlig som eier av dette (bestilte det igjennom host)? kan jeg fritt flytte domenet slik jeg vil? eller hva er egentlig reglene der? Mvh K Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Hvilket domene er det snakk om ? Dei fleste som selger domener setter kjøperen som eiger men ikke alle, sier du hvilket domene det er snakk om så kan jeg sjekke. -- rf Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) Normalt ber du bare den nye hosten din om å sende inn en overføring-forespørsel. Da blir det sendt en e-post til den gamle webhosten, og sannsynligvis til deg, hvor dere må godkjenne overføringen (gjelder ikke .no). Hvis den forrige webhosten din er skikkelig drittsekk svarer de nei, men så sleip går det ikke an å være. Endret 12. mars 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
superfant Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Det er vel ikke tilfeldigvis street4you det er snakk om her? I tilfelle har jeg også store problemer med dem, går vel ikke ann å oppføre seg sånn som seriøs web host fra 1995? Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Jeg har hatt store problemer fordi mitt domenenvan ikke var registrert med min egen epost. Endte faktisk med å måtte betale webhotell til min nye leverandør uten at de har klart å overføre mitt domene og det var ikke min feil engang siden jeg ikke kunne gjøre noe selv og gamle leverandør ikke ville overføre domene. Helt utrolig! Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 update for de som måtte være interessert i det: hørte med han jeg leier hos, og fikk svar at jeg kan overta eierskap over domenet for kr 500. noe jeg synes var en veldig ryddig og grei løsning, iogmed at jeg faktisk frem til nå ikke har betalt noe for det (pakketilbud på qxl). så så enkelt kan det faktusk gjøres.. K Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Snakk om å være frekk. Jeg ville svart: Nei, det er uaktuelt. Jeg kjøper det heller på nytt for kr 50 hos godaddy.com, når det har løpt ut. Det er vel ikke så altfor lenge til siden du sa det var i fjor du kjøpte det? Det går jo ut etter et år. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Snakk om å være frekk. Jeg ville svart: Nei, det er uaktuelt. Jeg kjøper det heller på nytt for kr 50 hos godaddy.com, når det har løpt ut. Det er vel ikke så altfor lenge til siden du sa det var i fjor du kjøpte det? Det går jo ut etter et år. Jo forsåvidt så har du rett i det. men domenet går ikke ut før i slutten av juni. og jeg er interessert i å få meg ny host nå så fort som mulig. og da har jeg liksom ikke så veldig mange alternativer, siden jeg veldig gjerne vil beholde det domenet jeg har i dag.. men kom jo på en sak nå da, kan jo bare opprette nytt jeg, og legge inn en redirect frem til domenet utløper.. for så å kjøpe det når det blir "ledig". jaja, får se hva jeg gjør, men takk for innspill Lenke til kommentar
kristoffer99 Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Prøv å gå til Domeneshop.no og bestill flytting av domenet. Kanskje står du oppført som kontaktpersonen på domenet, og du vil da kun motta en e-post som du må bekrefte og flyttingen er i boks. Min er erfaring er at det alltid er lurt å ha kontroll over domenet selv. Kjøp domene hos domeneshop.no eller andre leverandører og bruk det på hvilken som helst webhost du vil.. Mitt tips! Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Prøv å gå til Domeneshop.no og bestill flytting av domenet. Kanskje står du oppført som kontaktpersonen på domenet, og du vil da kun motta en e-post som du må bekrefte og flyttingen er i boks. Min er erfaring er at det alltid er lurt å ha kontroll over domenet selv. Kjøp domene hos domeneshop.no eller andre leverandører og bruk det på hvilken som helst webhost du vil.. Mitt tips! hah.. genialt.. jeg står jo som administrator på domenet hos domeneshop.no, med fult navn og adresse.. da skal det vel ikke så mye til for få det den reelle kontrollen heller? takk så hemskt mycke. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Noen som vet hvordan webdeal er på dette? TaZ Lenke til kommentar
ampersand Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 webdeal er jo vanvittig dyre, sjekk her istedet: http://www.globat.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå