Gå til innhold

AMD ellr P4?

Haslum

Anbefalte innlegg

AMD 64 er alt for nytt! Er alt for mye feil på det enda for at det er 100% sikkert.

For å si det sånn. Jeg regner med at mitt neste system er dual Opteron eller a64 på s939, men jeg ville ikke en gang vurdert dagens A64 systemer. P4C er fortsatt suveren med mindre du er av den typen som kjøper bil for å skru.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AMD 64 er alt for nytt! Er alt for mye feil på det enda for at det er 100% sikkert.

For å si det sånn. Jeg regner med at mitt neste system er dual Opteron eller a64 på s939, men jeg ville ikke en gang vurdert dagens A64 systemer. P4C er fortsatt suveren med mindre du er av den typen som kjøper bil for å skru.

Hvordan kommer du fra til dette egentlig?

Lenke til kommentar

Hørt om nForce 3?

Lenke til kommentar

Her tar du skammelig feil!

Hvis du ser på annonsen til komplett på forsiden så står det

"Denne prosessoren har innebygget virusbeskyttelse som sammen med WindowsXP gjør hverdagen din litt tryggere"

Myyye sikrere enn intel maskin :laugh:

Lenke til kommentar

"Denne prosessoren har innebygget virusbeskyttelse som sammen med WindowsXP gjør hverdagen din litt tryggere"

LÆL :D

Lenke til kommentar

Jeg tror han sikter til problemene til VIA ang. minneproblemer.

Lenke til kommentar

hvorfor ikke gå for en god gammel 486 :laugh:

De skal vel være bra utprøvd etterhvert :thumbup:

Men til saken, jeg har ikke hatt noe annet enn kompatiblitetsproblem med ram på min a64, du bør gå for enten geil GD, Corsair eller ocz minne da disse ser ut til og stort sett fungere fint i lag med a64

Lenke til kommentar
Vel uansett hva som er best eller ikke så savner jeg min P4, den var i det minste stabil om du skrudde den opp noen hakk , et leketøy uten mangler rett og slett.

Så når socet T kommer blir det nok strake veien "hjem" igjen :cool:

Uhm, så hvorfor bytter du ikke tilbake hvis du liker å skru opp hakkene så mye da?

Lenke til kommentar
Vel uansett hva som er best eller ikke så savner jeg min P4, den var i det minste stabil om du skrudde den opp noen hakk , et leketøy uten mangler rett og slett.

Uhm, så hvorfor bytter du ikke tilbake hvis du liker å skru opp hakkene så mye da?

Fordi innerst inne vet han at det er A64 som er best :p

Lenke til kommentar

Så du har ikke noen tro på at nForce3 250/sokkel 939 vil bli noe bedre på klokking altså, og hva får deg til å tro at Prescott/sokkel T blir så mye bedre? :ermm:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Så du har ikke noen tro på at nForce3 250/sokkel 939 vil bli noe bedre på klokking altså, og hva får deg til å tro at Prescott/sokkel T blir så mye bedre? :ermm:

Ny stepping av CPU.

Ny formfaktor som avleder varme bedre.

Nytt hovedkort som kan levere enda flere amp til CPU-en.

Om Prescott sT blir bedre til klokking enn Athlon64 på 939 er jeg usikker på, men jeg heller mot Prescott. Den bruker 90 nm som for Intel helt klart har et stort forbedringspotensiale, mens AMD bruker 130 nm som er på slutten av det de får til. Det er mulig at vi kommer til å se en 2.6 GHz FX basert på 130 nm, men noe mer enn det har jeg liten tro på, og ikke spesielt mer på klokking heller. Jeg tror i grunn 2.4 GHz blir siste på 130 nm. FX på 939 med 2.4 GHz vil uansett være like rask som Prescott 4.0 GHz.

Lenke til kommentar

Vel var jo forberedt på reaksjoner her , har heller ikke nevnt at P4 er raskere enn en A64 tvert om, men når det gjelder stablitet ved klokking er det ingenting som slår P4 pr i dag. Dette viser jo klart alle overklokkere da de ssom virkelig får "fart" på A64 har extremkjøling + modding av kortene. Jeg for min del kjører med umoddet system og utaler meg utifra det (dette kjører vel de fleste med) .

Jeg har fra dag en jeg prøvde A64 sagt at denne er raskere enn en P4 , men som sagt det er mere morro å klokke Pentiumen, kommer så denne med raskere prosessore på socet T kan det bli morro å klokke igjen, den gleden er desverre sterkt reduset på A64 iallefall for oss som ikke modder.

Men for guds skyld la nå ikke dette bli et nytt påskudd til å starte en amd vs inteldiskusjon.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Fordi innerst inne vet han at det er A64 som er best :p

Ja kan ikke skjønne noe annet jeg :laugh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...