Furyfax Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) Lurer på hvilke bøker som jeg bør se på for å lære å programmere? Har ingen kunnskaper på dette området og ønsker å lære basic kunskaper. Er disse bøkøne: "programmering for dummies" noe bra eller er det bare tull ? Hvilket språk bør jeg begynne med og hva slags program må jeg skaffe meg for å begynne å prøve å programere. Mvh Paul "n00b" Endret 12. mars 2004 av Furyfax Lenke til kommentar
søppel Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Hva har du tenkt å lage da? Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 Har bare lekt med tanken på å lære å programmere. Eg e helt n00b på området og lure derfor bare kor eg bør begynna for å lære meg det. Har sett på desse "programmering for dummies" eller Java for dummies og sånn. Og lure også då på om detta e gode bøker.. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 "Programmering for dummies; med en introduksjon til QBASIC" er en god bok hvis det var den du tenkte på. "C++ for Dummies" derimot, er en udugelig drittbok. Hvilket språk er det du tenker på? Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) Har ikke tenkt på noe spesielt språk, jeg er helt fersk på området og vet derfor ikke hvor jeg skal begynne. Hva språk anbefaler du å begynne med ? "Programmering for dummies; med en introduksjon til QBASIC" denne boken så jeg på igår, trenger jeg noe programvare som supplement til boken ? Hva er det med den andre boken du nevner som er så negativt ? Endret 13. mars 2004 av Furyfax Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 pscode.com er en bra plass å starte.. ikkje bøker, men eksempel på kode og litt forskjellige guidar.. viss du er helt fersk og ikkje har peiling på ka du vil programmere er ikkje bøker eit bra alternativ spør du meg.. Lenke til kommentar
Duronator Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Lot meg lure av C++ for dummies en gang i tiden. Kjøp nesten hvilken som annen bok på c++... Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Glem Dummies-bøker og bøker om utdaterte programmeringsspråk som QBasic. Sjekk her http://www.rafb.net/efnet_cpp/books/ for noen bra bøker for alle trinn. Vil anbefale å sette deg inn i C++. Se forøvrig denne siden http://www.cprogramming.com/tutorial.html for masse tutorials for både nybegynnere og mer avanserte brukere. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Jeg synes egentlig det var ganske gøy med QBASIC men, du får jo se det selv. Etter hva jeg kan huske lå det en QBASIC compiler på windows 9x cd'ene. C++ for Dummies SUGDE, fordi den var dårlig skrevet, og alt var dårlig forklart. Skjønte ikke en drit, spes. om pekere. Da jeg kjøpte Deitel&Deitel sin C++ bok skjønte jeg straks mye mer. C++ er kanskje litt vanskelig å begynne med, men du klarer det hvis du prøver. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) C++ er supert, er ikke så vanskelig som folk skal ha det til(har ikke prøvd noen andre språk da men, så vet ikke hva folk samenlingner med ) Edit: Er 14år og har klart å lære "basic" delphi så det er dettedu bør begynne med uten tvil Jeg er 12 år... Endret 8. mai 2004 av zirener Lenke til kommentar
e321 Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) start med delphi ! Er 14år og har klart å lære "basic" delphi så det er dette du bør begynne med uten tvil Endret 21. mars 2004 av e321 Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Her er en god start, gratis online bok. Bruker python som lærespråk. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Python regnes som et veldig bra nybegynnerspråk: Det er forholdsvis lett, pluss at det lærer deg gode vaner. Personlig foretrekker jeg C++, men som nybegynner er nok kanskje heller Python tingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå