Gå til innhold

SUPERCOOLER !

Anbefalte innlegg

Gå på http://www.microplex.no/ og kjøp en Taisol CGK 760 til 195,-

legg til en Papst 612NGH vifte, 46m³/time, 38 dB(A)

til 160,-

og Artiv silver 3 til 79,-

Ta så av den orginale viften på Taisolen og skru på papstvifta.

Husk på og smør på artic silver før du montere den nye vifta

Jeg har ett gammelt aashima tower med kun plass til en kabinettvifte i bunnen foran,og bruker en gammel vifte jeg fant som ikke bråker mye. (Så husk minst en kabinettvifte)

med dette oppsetter på en XP 1500 med "full" kasse

har jeg idletemp på mellom 35 og 37 grader og full load på mellom 41 og 43 grader :grin:

kabinettemp på mellom 24 (idle) og 28 grader (load)

romtemp på ca 20-21 grader)

Det er SUPERCOOLER det .D

(Tenk på hvor mye jeg kan overklokke med slike temper)

og det uten noe nevneverdig mere støy en med den orginale vifta på taisolen :grin:

og husk jeg bruker artic silver 2 og 3ern er vist enda bedre.

eyeflash.gif

[ Denne Melding var redigert av: i-am på 2002-03-23 15:00 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det koster 434 kroner tilsammen da..dessuten 38dB :eek:

Jeg har en PAL8045 med en billig 20dB zalmanvifte på. Kosta tilsammen 500kr. Jeg idler på 36 grader og load er 40.. (fikk litt AS3 av en kompis)

Men løsningen din er slett ikke verst og det nok ganske mange på forumet som har noe lignende.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-23 15:25, PanzerFaust skrev:

Det koster 434 kroner tilsammen da..dessuten 38dB
:eek:

Jeg har en PAL8045 med en billig 20dB zalmanvifte på. Kosta tilsammen 500kr. Jeg idler på 36 grader og load er 40.. (fikk litt AS3 av en kompis)

Men løsningen din er slett ikke verst og det nok ganske mange på forumet som har noe lignende.

Joda enig med deg om de 38 DBene høres litt mye ut men det positive er att støyen er litt mere "grom/brumm(lavfrekvendt) så det låter ikke så ille som den mere vinende/høyfrekvendte støyen på orginalvifta som sitter på taisolen (delta), enda den bare har 32 DB, så jeg foretrekker faktisk den type støy Papst vifta gir istedet for deltavifta :smile:

og husk jeg har jo bare en kabinettvifte så tenke vist jeg hadde ett Thiefteck tower med 2 kabinettvifter og artic silver 3 . da hadde nok jeg hatt enda bedre/lavere temper :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-23 17:32, Yngvejos skrev:

global win er bedre,

med duron 800@1050 holdt den 29 grader load.

Og hvilken GW er det da? En temmelig dyr og bråkete en tenker jeg. Tbirdene og XPene over her avgir glatt 20W mer i varme..

Quote:

On 2002-03-23 15:29, house skrev:

har XP 1800+@ 1645mhz her.. zaman kjøler.. på minimum på den, så ligger jeg i 38c idle 44c load.. fornøyd er jeg.. på full fres kan jeg ligge helt ned mot 33 idle og 35 load
:grin:

Meget brukbart! Bråker den mye på full fres?

Lenke til kommentar

Quote:

i-am skrev (2002-03-23 14:57):

med dette oppsetter på en XP 1500 med "full" kasse

har jeg idletemp på mellom 35 og 37 grader og full load på mellom 41 og 43 grader

kabinettemp på mellom 24 (idle) og 28 grader (load)

romtemp på ca 20-21 grader)

Det er SUPERCOOLER det .D

(Tenk på hvor mye jeg kan overklokke med slike temper)

og det uten noe nevneverdig mere støy en med den orginale vifta på taisolen

og husk jeg bruker artic silver 2 og 3ern er vist enda bedre.

eyeflash.gif

[ Denne Melding var redigert av: i-am på 2002-03-23 15:00 ]

HAh...jeg kjører en 1,4 T.bird uten goop og har ingen kabinettvifter og har maxload på 44-45grader.

Så det så :smile:

Lenke til kommentar

har en t-bird 1,4 med en en Dragon Orb 3 og load temp på ca 45grader med vifta på halvt turtall og en meget støysvak kabinett vitfe.... Rart ingen flere har Dragon Orb 3 1db mindre støy en Taisol og 10cfm mer i kjøling... Er storfornøyd med en skikkelig stilig kjøler !

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-23 17:59, propel skrev:

Swiftech MC462-A med 80mm Black Delta fan.

DET er tingen det!!..hele klompen + vifta veier nesten 1 kg.

Wuhahaha..at den veier mye er ikke akkurat mye å skryte over da. Og den bråker som bare ****. Hadde den før jeg kvitta meg med den. Hadde øresus om nettene pga av den vifta! :grin: Skaff deg heller vannkjøling, like billig og kan ikke akkurat si at den bråker fryktlig... ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...