Gå til innhold

reparasjon av windows; må skrive adminpass

Anbefalte innlegg

Jeg er nødt til å kjøre en reparasjon av windows da jeg klarte å fucke opp og gjøre så jeg ikke kommer inn i windows lenger.

Men under reparasjon, rett etter jeg har valgt hvilken windows jeg skal reparere, spør han etter administratorpassord.

Her prøvde jeg mitt win-logon passord men det funka ikke. prøvde også og la være å skrive noe, blankt felt, men nei, det gikk heller ikke.

Hva er passordet? er det et jeg har generert før eller kan det være produktnøkkelen?

Jeg får tre forsøk så må jeg starte maskina på nytt.

Jeg trenger å komme meg inn i den windowsversjonen jeg har, kan ikke bare innstallere en ny.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvd med det passordet som er på den administrator kontoen du lager når du innstalerer windows?

som jeg sa så har jeg prøvd det passordet som er knyttet til windows login administrator konto men det funka ikke. Jeg bruker det passordet hver dag så jeg er veldig sikker på hva det er.

Det virker som det er et eller annet default passord jeg må skrive.

Lenke til kommentar
' date='12/03/2004 : 14:45'] NTFS-partisjon?

Dersom det er FAT, går det enten an å hente det ut, eller endre det (er ikke sikker på åssen det er i NTFS, men sku nesten tru det går der òg. er ikke sikker)

det er ntfs.

hente ut hva da?

Lenke til kommentar

Er det at du ikke husker passordet eller at du ikke kommer inn med det du mener er det riktige?

Husk at når du skal skrive inn administrtor-passordet for reperaring, så har du engelsk tastatur-oppsett hvis OS'et er engelsk.

Lenke til kommentar
Er det at du ikke husker passordet eller at du ikke kommer inn med det du mener er det riktige?

Husk at når du skal skrive inn administrtor-passordet for reperaring, så har du engelsk tastatur-oppsett hvis OS'et er engelsk.

som sagt tidligere så kan jeg passordet mitt og nei; tastaturet mitt er norsk hele veien, det kan man skrive inn i winnt.sif.

det jeg sier er at det er en bug (altså en feil) med denne windowsen som sier at han spør etter et passord når det faktisk ikke eksisterer noe passord for å komme videre. det er nok sannsynlig at det er windows login passordet han ønsker men at det har skjedd noe galt med kryperingen eller noe.

hvis noen har andre opplysninger eller synes dette hørtes helt galt ut kan dere gjerne kommentere. jeg er som sagt ikke 100% sikker på dette.

Lenke til kommentar

Last ned dette iso-imaget: ftp://arkiv.jotec.no/Linux/Pebuilder/pebuilder.iso

NB! Bruk Download program pga mye brudd på linja til denne serveren.

Brenn dette til ein CD og boot på CD-en. Du kommer da opp i "windows" og kan endre admin passord +++.

Du må angi kva mappe windows er installert i før du kan resette passordet.

Her får du full tilgang til alle diskene, nettverket osv..

OBS. Nettverket trenger LANG tid på å starte.

Endret av smh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...