Gå til innhold

MSI K8T og RAID

Anbefalte innlegg

Hei,

har ett problem med RAID på MSI K8T NEO-FIS2R. Denne har jo to SATA kontrollere, bruker nå Promise kontrolleren (den "ekstra" som ikke er på southbridgen). Når jeg skal innstallere windows velger jeg å legge til ekstra drivere og velger Promise SATA RAID, men windows sier bare at det ikke er innstallert harddisker i maskinen :mad: . Jeg kan garantere at selve RAID arrayen er satt opp riktig og oppstarten bekrefter dette.

Noen som har noen erfaringer med dette? Trenger virkelig noen tips her. Vil det hjelpe å bytte til den andre RAID kontrolleren? Uansett bør jo den jeg bruker fungere. Er det noe konfigurasjon jeg har glemt?

Takker for alle tips og svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm, nytt problem, etter at windows har formatert disken og kopiert over filene som brukes av resten av innstallasjonsprogrammet vil ikke maskinen boot'e fra RAID array'et. :thumbdown:

Har prøvd alt jeg kan komme på, i følge bootrekkefølgen i BIOS er RAID array'et satt til nummer 2 etter floppy disk, men prøvde også med RAID'en først uten at det hjalp noe.

Like før jeg setter opp diskene som single og setter opp software RAID i windows i stedet, men det ville jo være fullstendig waste siden HW RAID er raskere og bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...