Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen spørsmål om EOL

Anbefalte innlegg

Ser på hjemmesidene deres at det er maks 1GB nedlasting i mnd, blir ikke det et problem hvis jeg skal laste ned div. patcher, modder osv?

Hva vil det si at jeg kan laste ned 2GB av deres eget materiale av filmer, mp3, spill osv?

Går det bra å spille spill som Bf1942 på nettet med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er klar over følgende:

1. Du må bruke oppringt sammen med dette og da er det egentlig dyrt. (1100 kroner i året pluss alle tellerskrittene)

2. det er ikke noen DSL teknologi, de har bare omdøpt det siden det er så allment kjent at bredbånd har DSL navn.

3. Latency (respons) er meget høy på satelitt. Sist jeg testet E-online hadde de 600ms som den minste ping jeg oppnådde mot deres egne servere, og du kan ikke en gang surfe, bare hente filer gjennom deres download manager.

Her kan du se hva de selv skriver om det:

How does the service work?

To use our service you need a desktop PC in which a DVB card has to be installed. The DVB card is connected by a coaxial cable to the Universal LNB on the satellite dish. With your normal internet connection via phone line, you connect to our website and log in with your chosen username and password and enter our Multimedia platform. Here you can choose files to be sent to you at a scheduled time or select one of our Streaming Zones. Once a request for an available file or a Streaming Zone has been done, you can log off the Internet and then the DVB card receives the file at the scheduled time or the selected Streaming Zone starts immediately.

4. Kan ikke brukes til spill da et spill bare vil bruke din oppringte utgående forbindelse.

Så med tanke på din bruk er dette overhodet ingen løsning.

For å få internet access gjennom dem må du kjøpe et annet produkt i tillegg, og det er også avhengig av oppringt forbindelse. Her ser du hva de selv skriver om den:

How does "EOL FastSurf" work?

Using your normal ISP connection all your outbound requests are routed through the EOL FastSurf server. This server then manages the inbound traffic to your satellite connection with the DVB card and helps you to maximise the speed of the responses/files coming back to you. The Internet connection via the phone line has to remain establish for the Upload.

Endret av Hawkie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...