PIIIpower Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 <script language="JavaScript" type="text\JavaScript"> epBruker = 'XXXXX' epDomene = 'XXX.no' epLenke = 'epost' ep = epBruker + String.fromCharCode(32*2) + epDomene dokument.write('<A href=mailto:' + ep + '">' + epLenke + '</a>') </script> Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 hmmm har alle java folka fredagsfri....??? Lenke til kommentar
umbramos Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) Dette virker: <script language="JavaScript"> var epBruker = 'XXXXX' var epDomene = 'XXX.no' var epLenke = 'epost' var ep = epBruker + String.fromCharCode(32*2) + epDomene document.write('<A href="mailto:' + ep + '">' + epLenke + '</a>') </script> Men du har postet i feil forum. Koden du spør om er JavaScript, IKKE java. Endret 12. mars 2004 av umbramos Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 auda, fikk ikke med meg den, skal få noen til å flytte den... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Da flytter jeg den for deg Forresten, bumping er IKKE tillatt. Vennligst les retningslinjene grundigere Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 den fungerer fint her: http://sirius.isa-geek.org/~lindahl/javascript/email.html Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 hmm kopierte koden fra siden din og da funka det... Kan noen si meg hvor jeg legger inn "?subjekt=" for at ting fortsatt skal funke? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 document.write('<A href="mailto:' + ep + '">' + epLenke + '?subject=Heihei</a>') Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 takker! Dette med javascript var jo nogenlunde forstålig for en "uvitende", finnes det noen norske bøker / websites for opplæring? Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 litt ved siden av topic, men fatter ikke at det skal være så himla mye vanskeligere for boter å finne ut at dette er en epost adresse... Noen som har en grei forklaring? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 litt ved siden av topic, men fatter ikke at det skal være så himla mye vanskeligere for boter å finne ut at dette er en epost adresse...Noen som har en grei forklaring? Kanskje hvis ikke botene har javascript enablet? Ville heller anbefalt deg å fikse det via et form med PHP som en sender mailen i Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 litt ved siden av topic, men fatter ikke at det skal være så himla mye vanskeligere for boter å finne ut at dette er en epost adresse...Noen som har en grei forklaring? Kanskje hvis ikke botene har javascript enablet? Ville heller anbefalt deg å fikse det via et form med PHP som en sender mailen i forslag på hvordan jeg gjør dette? Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Spør i PHP delen så får du sansynligvis et bedre svar, men prinsippet bak er som følger: Du har et skjema med action til en oho side. php siden plukker ut det som er lagt inn i skjemaet og sender dette på mail til deg før den viser fram en "Takk for din epost" side eller noe sånt Blib; det er jo bare å lage en bot som takler javascript Tror nok at gutta som tjener penger på å høste inn epostadresser fra nettet klarer å mekke det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå