bee_girl Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Hei! Er det noen som vet hvordan jeg kan sende avgåre to verdier fra et html-form slik at jeg kan bruke disse hver for seg i et php script? <td><input type="radio" name="$teller" value="1">Verdi 1</td> I denne koden har jeg lyst til å hente ut både "$teller" og verdien 1. En av tankene som slo meg var å skrive value= "1, $teller", men da kan jeg vel ikke bruke verdiene hver for seg, kan jeg vel? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 det virker ulogisk å skulle sende med en variabel som et variabelnavn. hva skal du bruke dette til? og hvorfor holder det ikke å sette <input type="radio" name="teller" value="1"> Lenke til kommentar
bee_girl Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 Det er slikt at jeg har flere radioboxer. Jeg så dette som den beste måten å løse dette på, dette er nemlig et spørreskjema. Dette ligger i en løkke med flere verdier og virker fint. Ser omentrent slik ut når det kommer opp i nettleseren: Hva er navnet ditt? <input type="radio" name="teller1" value="Kalle">Kalle <input type="radio" name="teller1" value="Stein">Stein Hvor bor du? <input type="radio" name="teller2" value="På månen"> På månen <input type="radio" name="teller2" value="På mars"> På mars Submit Dette forklarer kanskje scriptet bedre? For å få validert opplysningene opp mot det jeg har i databasen vil jeg både vite verdien på telleren og svaret. Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Nå ser det ut til at du blander ord omhverandre. Verdien ligger i atributen "value". Svaret ligger antageligvis i databasen og navnet til variabelen ligger i atributen "name". Hva er du egentlig prøver å oppnå? Skal du sjekke et svar opp mot databasen gjør du det så enkelt som å hente verdien fra en variabel, for så å sjekke denne verdien opp mot databasen. F.eks: Hva er navnet ditt? Brukeren svarer "Stein". I scriptet henter du svaret ved hjelp av $_POST['teller1']. Du bruker da denne variabelen til å se om svaret, som også er verdien i variabelen $_POST['teller1'], er riktig i følge databasen. Dette er sikkert ikke svaret på spørsmålet ditt. Prøv å reformuler spørsmålet, så kanskje noen greier å hjelpe deg. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 du kan jo prøve <input type="radio" value="$teller-1" name="radio" /> $box = explode("-", $_POST['radio']); list($teller,$verdi) = $box; ps: dette er utestet så veit ikke om det fungerer, veit riktignok ikke Helt hva du vil heller... Lenke til kommentar
???????? Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Hva er det du skal gjøre med dataen fra feltene, du kan f.eks. legge det inn som en array <input type="text" name="felt[1]"> ... <input type="text" name="felt[100]"> Lenke til kommentar
baRs Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 hvis du skal sende avgårde 2 verdier der den ene skal skrives i form (var det slik du mente), gjør du slik: <input type='hidden' name='verdi1' value='$verdi1'> <input type='text' name='verdi2' value='Skriv verdi 2 her!'> Lenke til kommentar
bee_girl Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Hmmmmm..... Nei, når brukeren klikker på Kalle, vil Kalle sendes videre... Jeg vil at Kalle og teller1 skal sendes videre. Må sjekke verdiene opp mot en database... Fikk det ikke til med array, så jeg sender bare value="Kalle teller1"... Så må jeg splitte opp dette med "split"... Da får jeg verdiene i array... Så var det bare å greie å håndtere dette når det er flere boxer som er avkrysset... Blupp, blupp... Jaja... takk for tips og råd, skal sette meg ned å klå i hue nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå