S-pec-Z Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 jeg var så dom at jeg la temperatur måleren til kabinettet mitt mellom kjøleribba og CPUen så sier pcn at your CPU is unwokable or it has been changed! er den svidd el? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Nei. Bare reset bios så skal det ordne seg. Om cpu er svidd får du ikke bilde på skjermen engang. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 "CPU is unworkable or it has been changed" er et typisk tegn på at hovedkortet har registrert at du har gjort en endring av hardware på selve kortet (Har skjedd hos meg etter en kjøretur også) Det som skjer da er at hovedkortet nullstiller alle bios innstillenger ,blant annet hvilken frekvens cpu og ram osv skal kjøre på. Løsningen er å gå inn i bios ved å trykke del, f1, insert eller hvilken knapp hovedkortet ditt bruker for å komme inn, og sette opp frekvensen på de forskjellige komponentene til hva de skal kjøre på. Lenke til kommentar
S-pec-Z Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 takker for all hjelpa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå