Dan Hansen Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Tanken var å brenne en powerpointpresentasjon (eller lignende) på CD eller DVD slik at den kan fremvises på en alminnelig TV. Er dette mulig - og isåfall hva trenger jeg? ::Dan Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Det skal være mulig å brenne ut slideshow med noen brenneprogrammer. Dette baserer seg da på serier av .jpg bilder. Har ikke hørt om noe så kan gjøre det samme med Powerpoint presentasjoner. Har du søkt hos microsoft.com? Kanskje de har en eller annen plug-in til disposisjon. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Kanskje jeg burde omformulere spørsmålet litt ettersom Powerpoint var ett litt dårlig eksempel. Hvilke program bør brukes for å lage en presentasjon som kan vises på en TV via en DVD spiller? ::Dan Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Hvis dette er noe du trenger til en presentasjon på skolen e.l så kan du jo alltids låne en bærbar av noen du kjenner, legge inn presentasjonen og koble til TVen på TVut til den bærbare (sett at den har TVut da) Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Nei, det er en presentasjon som skal brukes på infostands og kunne distribueres til andre f.eks hoteller mm. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Vil tro du kan bruke de fleste brenneprogrammer. Selv bruker jeg Roxio CD og DVD Creator til å brenne stillbilder, og film fra Pinnnacle Studio 8. Da legger jeg filmsnutter og bildene i forskjellige mapper og undermapper på DVD'en så jeg kan bla meg frem med fjernkontrollen til det jeg vil se. Du kan selv bestemme tidsintervallet for hvor lenge bildene skal vises. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Er det muligheter for å sette parametre slik at den kjører en presentasjon kontinuerlig igjen og igjen osv ? ::Dan Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Er det muligheter for å sette parametre slik at den kjører en presentasjon kontinuerlig igjen og igjen osv ? ::Dan Det kan jeg ikke svare sikkert på sånn i farten. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Med et DVD Authoring program burde dette være fult mulig. Man ser jo i menyer på DVDer at bakgrunds animasjoner går i loop. Om det finnes noe lite gratis verktøy som gjør dette er jeg usikker på, men sjekk på www.tucows.com og www.download.com Der finner du mye gratis software. Søk på DVD og Presentations. Men enehvert DVD authoring program burde gjør dette. AKIRA Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Jeg brukte Ulead moviefactory og konventerte en powepoint til svcd - det gikk som en drøm. For å spille den om og om igjen, bruker du bare repeat funksjonen på dvd spilleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå