GreenBeret Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Jepp, det funker. Men scriptet funker pluteslig på de andre brukerkontoene også.. Det eneste som mangler er å få klokka til å stille seg etter serveren. Vet du hvordan en får til det i scriptet? for den kommandoen som er der funker ikke helt; net time \\wtsrv3 /set /yes Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Gå inn i policy og sett at domene-brukere får lov til å stille klokka. Default er det bare power users eller høyere som kan det. Linja er helt korrekt! Lenke til kommentar
GreenBeret Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 spør litt dumt, men hvor i policy finner en klokkeinstillinger, gått gjennom mesteparten av det, men finner ikke noe som har med klokka å gjøre.. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Computer Config - Windows Settings - Security Settings - Local Policies - User rights asignment - Change the system time Så da spør jeg: HVOR (hvilken GPO) skal denne policyen settes??? Lenke til kommentar
GreenBeret Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Regner med at det var Group Policy du mente med GPO.. Der har ei no bare en da, så det var ikke et vanskelig valg Og det funka Finner ikke på noe mer og spør om ei no da.. men det kjem sikkert takk for hjelpa Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Bare hyggelig! Men jeg må nok korrigere deg litt: GPO = Group Policy Object. dvs hvor du kan sette en policy. Vi har totalt 4 GPO'er: lokalt, site, domene og OU. Så du har minst 3 policy'er som default i et nytt domene: (lokalt på klienten, default domain policy og default domain controller policy) Men det var i en policy på domene-nivået som var riktig. Håper du nå skjønte forskjellen mellom en policy og en GPO. (en GPO kan ha flere policy'er knyttet til seg.) HVIS du har 2003-servere og vil se litt nærmere på policy så anbefaler jeg at du laster ned og installerer Group Policy Management Console (GPMC) fra Microsoft. Dette verktøyet gir deg en mye bedre oversikt over policy'er i et nettverk. ANBEFALES! LINK Lenke til kommentar
GreenBeret Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Nå bynner det å bli artig nå da Kan bare prøve, feile, herje og hussere Skal prøve GPMC Må bare komme meg ned på jorda igjen.. har dreve hele dagen med policy, grupper og script. Konklusjon: SHIT HEFTIG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå