brillan Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) Var ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste dette, men here it goes. Av og til (oftest når pc ikke har vært i bruk på en stund) vil ikke pc skru seg på. Men med en gang jeg tar av sidedøren på kabinettet skrur den seg på. Pc fungerer ellers helt fint. Hva kan være feil? Edit: Etter og starta pc med sidedøren av, kan jeg trykt sette døren på igjen. Endret 12. mars 2004 av eXploid Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 kortslutning et sted se om noe får kontakt med døra(ledning osv.) Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Kansje du har en "tamper switch" som har fått motsatt funksjon av en eller anen grunn? Lenke til kommentar
brillan Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 Kansje du har en "tamper switch" som har fått motsatt funksjon av en eller anen grunn? tamper switch? Hva er det? Lenke til kommentar
joebush Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Jeg har mer tro på at dette er tilfeldig. I flere år har jeg hatt PC'er som i blant ikke starter (med en gang) etter å ha vært av en god stund. Noen har det vært mer typisk hos enn andre. Etter noen forsøk derimot kom alle sammen på. Jeg skulle gjerne visst helt sikkert hva årsaken var, menmen... Det funker. Skjer iblant på min Shuttle som jeg nå bruker. Det beste kanskje er å aldri slå den av? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Kansje du har en "tamper switch" som har fått motsatt funksjon av en eller anen grunn? tamper switch? Hva er det? En tamper switch er en liten impulsbryter som foreksempel bryter strømmen hvis kabinettet er åpent, eller som aktiverer en alarm hvis noen åpner dekselet. Lenke til kommentar
mosher Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 En del bios har en slik modus for å sjekke at kabinetett ikke åpnes av uvedkommende, og vil da stoppe maskina. Sjekk om denne er på i bios og disable, burde funke. Mosher'n Lenke til kommentar
Harryhoover Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Heisann! Det er vel ikke tilfeldigvis en SlotA eller Slot1 CPU i denne maskinen? Har vært borti at disse begynner å krangle etter noen års bruk. Kan enkelt fixes ved å ta ut prosessorkortet og spraye kontaktene med elektronikkrens/kontaktspray. (NB! Bruk kontaktspray UTEN olje) Ville om dette ikke er tilfelle i allefall tatt ut alle komponenter og sprayet med kontaktspray, hjelper i 99% av slike tilfeller.... Lykke til. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) Det er vel ikke tilfeldigvis en SlotA eller Slot1 CPU i denne maskinen?Har vært borti at disse begynner å krangle etter noen års bruk. Hva kan det ha med saken å gjøre? En CPU skal jo gå fint uten et kabinett også. Jeg tror mest på Lautsprecher sin teori, om at det er en kortslutning et sted. Edit: Mr. Leif var på besøk. Endret 12. mars 2004 av Earendil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå