Gå til innhold

Pop-up kontaktskjema

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha en pop-up for at folk som kommer inn på siden min skal kunne på tilbud og rabatter. Noen som har en enkel kode til en slik en? Vil gjerne ha det i HTML hvis det er mulig... Hvor de får beskjed om å skrive inn navn, adresse, tlf, hva det gjelder, i et skjema --> trykke send, og jeg får en mail i postkassen min.

Vet at mange (også jeg selv har det) har mye i mot pop-up, men jeg trenger det på denne siden likevel.

Endret av svas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjemaet:

<form action="http://www.powertech.no/cgi-bin/[email protected]" method="post">
<table width="200" border="0">
<tr>
<td>Navn:</td>
<td><input type="text" size="20" name="Navn"></td>
</tr>
<tr>
<td>Adresse:</td>
<td><input type="text" size="20" name="Adresse"></td>
</tr>
<tr>
<td>Tlf:</td>
<td><input type="text" size="20" name="Tlf"></td>
</tr>
<tr>
<td valign="top">Melding:</td>
<td><textarea cols="20" rows="20" name="Melding"></textarea></td>
</tr>
<td colspan="2" align="center"><input type="submit" value="Send"> <input type="reset" value="Tøm skjema"></td>
</table>
</form>

Popup'en (kan ikke koden for å bestemme størrelse på vinduet)

<a href="popup.html" target="_blank">Kontakt oss</a>

Tror det skal funke ;)

EDIT: Glemte å lukke en tag

Endret av PT
Lenke til kommentar
Jeg skal ha en pop-up for at folk som kommer inn på siden min skal kunne på tilbud og rabatter. Noen som har en enkel kode til en slik en? Vil gjerne ha det i HTML hvis det er mulig... Hvor de får beskjed om å skrive inn navn, adresse, tlf, hva det gjelder, i et skjema --> trykke send, og jeg får en mail i postkassen min.

Vet at mange (også jeg selv har det) har mye i mot pop-up, men jeg trenger det på denne siden likevel.

Nå vet jeg ikke hva slags side du har, men et par umiddelbare tanker rundt temaet:

Popups som kommer automatisk blir blikkert av stadig flere og flere nettlesere. Du kan riskere at en god slump av brukerene sitter der uten å se dette skjemaet, avhengig av målgruppe

Popups er stort sett unødvendig i denne sammenhengen da man like greit kan ha et lite skjema på selve siden, eller en uderside. markedsfører man det rett på hovedsiden vil de fleste som har interresse klare å navigere seg til en underside med skjemaet.

Popups skal helst unngås med mindre de brukes som dialogbokser. De trekker ned bruksvenligheten, øker kompleksiteten og er generelt irriterende.

Skal folk be om å få tilbud tilsendt i posten? Det kan du bare glemme. Unntaket er om dette er i sammenheng med et spesielt produkt, og da bare i visse sammenhenger. Kontaktskemaet bør befinne seg sammen med en fyldig beskrivelse av produktet, aller helst på en underside dedikert til dette produktet. Da unngår du å framstille det som reklame, men heller informasjone om noe brukeren har fått mersmak på.

Til slutt. Har fått inntrykk av at siden din er der for å selge noe - da må du markedsføre dette på en riktig måte, ikke bare slenge sammen noe greier på en litt tilfeldig måte. Hvis du ikke har noe skikkelig kompetanse innen markedsføring anbefaler jeg deg på det sterkeste å skaffe deg dete, eller leie inn noen som kan det.

Lenke til kommentar

Digger å herse med deg PizzaTryne :p

Det hadde vært fint som svas kom med litt feedback på feedbacken han/hun har fått her :)

Jeg ser editeringen i den første posten, men jeg tror ikke noe på at man i noen tilfeller MÅ ha popup ;)

Endret av enden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...