Vectrex Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Har en erfaring jeg tror noen av dere andre kan ha nytte av! Jeg kjøpte meg et minnekort for en god del uker siden, men fikk meldinen "minnekort ødelagt". Formaterte flere ganger uten nytte. Leverte det tilbake i butikken. Der funket det fint både på kortleser og digitalkamera. Jeg trodde at det kanskje var et jallamerke, så jeg bestille et kort på komplett.no Da jeg fikk det var det akkurat samme typen som jeg hadde hatt før, men denne gangen virket det fint. Lånte kortleser av kompis og la inn alt mellom himmel og jord. Etter en stund hadde kortet fyllt seg opp med diverse søppel, så jeg bestemte meg for å formatere det i telefonen. Da det var gjort... "minnekort ødelagt" Men det virket fortsatt i kortleseren. What now. Prøvde å formatere i kortleser til ingen nytte. "minnekort ødelagt" Da ble jeg oppmerksom på at man kan velge om kortet skal formateres i Fat32, eller FAT når det formateres i kortleser Det hadde stått på FAT32 hele tiden. Prøvde å formatere i FAT og da funket det igjen. Min konklusjon er at Simens SX1 formatere minnekortet til et format den ikke selv klarer å lese. STRANGE!!! (tror forresten det er firmware5 inne) Kort oppsummert: Skal du formatere ditt MMC kort, så gjøre det via kortleser i FAT (ikke FAT32), og ikke i telefonen!! Håper dette sparer noen for den frustrasjonen jeg har vært gjennom! Lenke til kommentar
eplekjeks Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg har fått samme melding på min SX1.. Hele probleme løste seg ved å skru av og på telefonen.. Jeg var like ved å formatere kortet først.. Men heldigvis gjorde jeg det ikke.. Lenke til kommentar
Gisle Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Har også SX1. Takk for nytting infor og erfaringer, gutter! Sendte forresten en mail til Siemems der jeg ber dem legge inn 19hrs Auto-Shut-Down når den står i handsfree i bilen. Det går heller ikke an å stille på lyden til høyttaleren på Car Kit Comfort-settet i Symbian og heller ikke styrken på ringetonen i Car Kit Comfort. Uansett, kjempe bra telefon. Hvordan setter jeg forresten telefonen opp for å sende MMS? Har Telenor-abo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå