Gå til innhold

Vil slutte å fiske

Delvis

Anbefalte innlegg

Vel, da dropper vi garn også. Men skulle man slutte å spise fisk også, ellers blir det vel ganske hyklerisk :hmm:

Egentlig burde man vel helst slutte spise alle slags dyr.. Er ikke sikker hvordan jeg skal angripe dette her, vanskelig :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, da dropper vi garn også. Men skulle man slutte å spise fisk også, ellers blir det vel ganske hyklerisk :hmm:

Egentlig burde man vel helst slutte spise alle slags dyr.. Er ikke sikker hvordan jeg skal angripe dette her, vanskelig :blush:

Blir nok litt vanskelig det. Når jeg spiser kjøtt tenker jeg ikke på "åå stakats kylling".

Tenk seg selv i tilsvarende situasjon; bli dradd etter en en krok som hekter seg fast i munnen eller halsen, huff

Nå tenker ikke en fisk sånn som deg vel? Den vet vel lite hva som skjer når den blir heiset opp i båten.

Å spise dyr/fisk er jo bare kommet av evolusjon(?) så hvorfor skal vi ta et skritt tilbake? Da er det mye bedre å forbedre "slakteriene", eller ikke?

Lenke til kommentar

Bare låse seg inn på rommet, og få den lokale bonden til å kaste inn noe grønnsaker til deg hver dag da.

Litt off-topic. Men det blir nesten for ille.

Som nevnt tidligere, noen må dø, for at andre skal få leve. Og i de situasjonene, er det de svakeste som taper. Og her er fisken svakest.

Lenke til kommentar

herregud,drit i å fisk hvis du syns synd på fisken...vanskeligere er det ikke...jeg fortsetter å fiske,fordi jeg syns det er kjempe koslig,og fordi fisk smaker digg....hvis du skal syns synd på ting,så er det faktisk folk som mener at gulrøtter har følelser også.....men husk at det fins mange gale folk her i verden :p

Lenke til kommentar

Hmm....har egentlig aldri tenkt så mye på hva fisken føler. Jeg har vært glad i fisking hele livet, men etterhvert har den sosiale biten blitt like viktig. Seine sommerkvelder på fjellet med campingstol, øl og dupp er nesten bedre en sex. ;)

Ang det med struma så er det vel derfor vi spiser salt som er tilsatt Jod.

Lenke til kommentar

For litt under et halvt år siden kom forskerene fram til at fisker føler smerte allikevel.

Med tanke på at etter fisken har bitt på kroken, så går det under et min. før jeg har kappet av hodet, og at det er noe som kallesnæringskjeden, har jeg ingen planer om å slutte å fiske. :)

Skulle ikke denne tråden ha vært på "Politikk, religion og samfunn" delen av forumet?

Endret av Rune_F
Lenke til kommentar
2. Gløgge den.

du tenkter ikke på å blogge den? altså kutte over hovedpulsåren den har i halsen, under gjellene? å slå den i hodet med en stein er et veldig dårlig valg, for da kan du massakrere hode den uten at du klarer å drepe den. å blogge, kutte hode rett av, eller å slå den hardt med baksiden av kniven(ikke egen men den tynne flate siden bak) over der hvor hjernen sitter. altså litt før der hvor gjellene starter. det skal paralysere fisken. så det jeg gjør er at jeg først slår den slik, så blogger :)

edit:

som det blir sakt over her, så er å knekke nakken på fisken det beste valget.

synd de fleste fisk er for "myke" til at vi kan få det til uten å ødelegge den helt da.

fungerer fint på abbor :yes:

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...