Delvis Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Vel, da dropper vi garn også. Men skulle man slutte å spise fisk også, ellers blir det vel ganske hyklerisk Egentlig burde man vel helst slutte spise alle slags dyr.. Er ikke sikker hvordan jeg skal angripe dette her, vanskelig Lenke til kommentar
Pels Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Vel, da dropper vi garn også. Men skulle man slutte å spise fisk også, ellers blir det vel ganske hyklerisk Egentlig burde man vel helst slutte spise alle slags dyr.. Er ikke sikker hvordan jeg skal angripe dette her, vanskelig Blir nok litt vanskelig det. Når jeg spiser kjøtt tenker jeg ikke på "åå stakats kylling". Tenk seg selv i tilsvarende situasjon; bli dradd etter en en krok som hekter seg fast i munnen eller halsen, huff Nå tenker ikke en fisk sånn som deg vel? Den vet vel lite hva som skjer når den blir heiset opp i båten. Å spise dyr/fisk er jo bare kommet av evolusjon(?) så hvorfor skal vi ta et skritt tilbake? Da er det mye bedre å forbedre "slakteriene", eller ikke? Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Prøv denne metoden da, om du ikke vil skade fisken. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Verre med makken kanskje ? De kjenner ikke smerte de heller. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Vel, da dropper vi garn også. Men skulle man slutte å spise fisk også, ellers blir det vel ganske hyklerisk Egentlig burde man vel helst slutte spise alle slags dyr.. Er ikke sikker hvordan jeg skal angripe dette her, vanskelig Bare låse seg inn på rommet, og få den lokale bonden til å kaste inn noe grønnsaker til deg hver dag da. Litt off-topic. Men det blir nesten for ille. Som nevnt tidligere, noen må dø, for at andre skal få leve. Og i de situasjonene, er det de svakeste som taper. Og her er fisken svakest. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 herregud,drit i å fisk hvis du syns synd på fisken...vanskeligere er det ikke...jeg fortsetter å fiske,fordi jeg syns det er kjempe koslig,og fordi fisk smaker digg....hvis du skal syns synd på ting,så er det faktisk folk som mener at gulrøtter har følelser også.....men husk at det fins mange gale folk her i verden Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Hmm....har egentlig aldri tenkt så mye på hva fisken føler. Jeg har vært glad i fisking hele livet, men etterhvert har den sosiale biten blitt like viktig. Seine sommerkvelder på fjellet med campingstol, øl og dupp er nesten bedre en sex. Ang det med struma så er det vel derfor vi spiser salt som er tilsatt Jod. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 fisk skal vist kjenne ubehag, men ikke smerte. så, ja det er nok ubehagli å bli dratt i lang med krok i kjeften, men den har det ikke vondt. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) For litt under et halvt år siden kom forskerene fram til at fisker føler smerte allikevel. Med tanke på at etter fisken har bitt på kroken, så går det under et min. før jeg har kappet av hodet, og at det er noe som kallesnæringskjeden, har jeg ingen planer om å slutte å fiske. Skulle ikke denne tråden ha vært på "Politikk, religion og samfunn" delen av forumet? Endret 10. mai 2005 av Rune_F Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hva er den mest humane måten å drepe en fisk på ut av: 1. Kakke den i hodet med en stein. 2. Gløgge den. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hva er den mest humane måten å drepe en fisk på ut av:1. Kakke den i hodet med en stein. 2. Gløgge den. Vet ikke hva gløgge er jeg, men å knekke "nakken" på den er det raskeste, og mest effektive. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) 2. Gløgge den. du tenkter ikke på å blogge den? altså kutte over hovedpulsåren den har i halsen, under gjellene? å slå den i hodet med en stein er et veldig dårlig valg, for da kan du massakrere hode den uten at du klarer å drepe den. å blogge, kutte hode rett av, eller å slå den hardt med baksiden av kniven(ikke egen men den tynne flate siden bak) over der hvor hjernen sitter. altså litt før der hvor gjellene starter. det skal paralysere fisken. så det jeg gjør er at jeg først slår den slik, så blogger edit: som det blir sakt over her, så er å knekke nakken på fisken det beste valget. synd de fleste fisk er for "myke" til at vi kan få det til uten å ødelegge den helt da. fungerer fint på abbor Endret 12. mai 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 du tenkter ikke på å blogge den? Blogge den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå