smurfine Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) Har laget et par checkboxer i forbindelse med en mailform. Den ene heter "ja" og den andre "nei". Jeg vil at det skal kommer opp i mailen om brukeren har huka av for ja eller nei. Sånn som det er nå så kommer det bare opp "on" i mailen uansett hva han huker av for. Noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg gjør det? Endret 12. mars 2004 av smurfine Lenke til kommentar
???????? Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Er det ikke bedre å bruke radio button hvis de skal velge mellom ja og nei? Du bruker verdiene fra en radiobutton eller checkbox på samme måte som et tekst felt. <input type="checkbox" name="felt1" value="Ja"> <input type="checkbox" name="felt1" value="Nei"> <input type="radio" name="felt2" value="Ja"> Her ligger variabelen f.eks. i $_REQUEST['felt1'] eller $_REQUEST['2'] - du kan også bruke $_GET eller $_POST avhengig av method på skjemaet. Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) ok jeg prøvde meg litt fram og fant ut at radiobuttons var best ja.. Men sliter litt med å få returnert "ja" når brukeren huker av for ja og ditto for nei. Nå er det slik at uansett hva han huker av for så kommer det opp "on" i mailen. Jeg bruker $_POST. Hvor mente du at de variablene $_POST['felt1'] eller $_POST['2'] skal inn? Finner det ikke ut? Radiobuttonsene ligger på $medlemskap her er koden: <?php @extract($_POST); $name = stripslashes($navn); $email = stripslashes($email); $subject = stripslashes($subject); $fodsel = stripslashes($fodsel); $adresse = stripslashes($adresse); $postnr = stripslashes($postnr); $telefon = stripslashes($telefon); $ridetime = stripslashes($ridetime); $ridd = stripslashes($ridd); $medlemskap = stripslashes($medlemskap); $foresatt = stripslashes($foresatt); $tekst = stripslashes($tekst); mail( '[email protected]', $subject, "Fødselsdato: $fodsel\n. Adresse: $adresse\n. Postnr/Sted: $postnr\n. Telefon: $telefon\n. Ridetime som ønskes: $ridetime\n. Ridd hvor lenge: $ridd\n. Kun medlemskap: $medlemskap\n. Navn på foresatt (hvis under 16 år): $foresatt\n. Andre opplysninger: $tekst\n", "From: $navn <$email>" ); header("location: index.php?q=takk"); ?> Endret 12. mars 2004 av smurfine Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 slik kanskje: <input type=radio name="medlemskap" value="Ja">Ja <br/> <input type=radio name="medlemskap" value="Nei">Nei <br/> Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 ja der funka det. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå