anchyz Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 on *:text:!hp:#team-z0r:/msg $chan www.team-z0r.moo.no Hva er galt me denne? :S Lenke til kommentar
P_e_pper Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 litt mer avansert remote...IF IF er en genial sak, det lare deg bestemme mer enn hva som skal sje hvis noen sier noe, du kan få det til å gå kun på 1 host, mange hoster, 1 nick osv... en enkel if setning: on *:text:op:?:{ if ( $nick == aklla ) { /mode #hardware.no +o aklla } else { halt } } denne er veldig simpel, hvis jeg(aklla) sier op på msg, så får jeg op, men hvis invictus sier op, så skjer det ingenting la oss se litt nærmere på denne setningen if ( $nick == aklla ) denne kan byttes ut meg ganske mye, du kan f.eks ha host der, man kan ha at man bare skal få på hvis man er på en eller flere andre kanaler. å bruke $nick når det gjelder på er veldig usikkert, hvem som helst kan ta ett nick, men hosten er det ikke like lett å sette inn, men bruk ALDRI $host i noe av det jeg skriver! hvis du skal ha hosten til noen andre, så skriv $wildsite eller $address $host går kun på din egen host, altså ikke brukbar i if setninger i remote hvis du skal bruke en av disse, må du også forandre nicket til hosten eller address, disse får du ved å ta en /whois du kan lage så mange if setninger du vil etter hverandre, som dette: on *:text:op:?:{ if ( $nick == aklla ) { /mode #hardware.no +o aklla } if ( $nick == invictus ) { /mode #hardware.no +o invictus } else { halt } } mer kommer senere Nå har ikke jeg lest hele tråden, har ikke ork til det o0 men... on *:text:op:?:{if ( $nick == aklla ) { /mode #hardware.no +o aklla } if ( $nick == invictus ) { /mode #hardware.no +o invictus } else { halt } } Hva er vitsen med å bruke navn? hadde ikke dette vært enklere? on *:text:op:?:{ if ($nick == aklla) { mode $comchan($nick,1) +o $nick } if ($nick == invictus) { mode $comchan($nick,1) +o $nick } } $comchan(nick,N) Returns the names of channels which both you and nick are on. Properties: op, help, voice, $comchan(nick,0) returns the total number of common channels $comchan(nick,1) returns the first common channel name $comchan(nick,1).op returns $true if you're an op on the channel direkte quote fra mirc hjelpe fil. man kunne også gjort det litt mer avansert med dette: on *:text:op:?:{ if ($comchan($nick,1).op) {; comchan($nick,1).op returnerer $true hvis du er +o på kanalen :) ; her kan du legge til flere nick :) if ($nick == aklla) { mode $comchan($nick,1) +o $nick } if ($nick == invictus) { mode $comchan($nick,1) +o $nick } } } } dette er vel litt utdatert og er vel 99.9% offtopic (kommer an på hvordan tråden har utviklet seg ) Lenke til kommentar
P_e_pper Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 (endret) hmmm fant nettop ut at denne tråden er fra 12/03/2004, noe som er veldig lenge siden og en dag før bursdagen min :o Endret 25. august 2005 av P_e_pper Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 (endret) glem det... Endret 25. august 2005 av aklla Lenke til kommentar
SharpY Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 hvordan bruker man egentlig $readini osv?? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 hvis du leser $writeini skjønner du mer av det: /writeini -n <inifile> <section> <item> <value> Writes to files in the standard INI file format. If the -n switch is specified, mIRC will attempt to write to the .ini file even if it is larger than 64k. A part of the mirc.ini file looks like this: [DDE] ServerStatus=on ServiceName=mirc You could achieve this with /writeini by using: /writeini my.ini DDE ServerStatus on /writeini my.ini DDE ServiceName mirc You can delete whole sections or items by using the /remini command. med $readini kan du altså lese informasjon fra .ini filer, f.eks "grupper" med informasjon prøv det ut, er ikke så vanskelig... Lenke til kommentar
Tee_Kay Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Noen som vet hvordan man bruker socket? Lenke til kommentar
nree Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 on *:text:!hp:#team-z0r:/msg $chan www.team-z0r.moo.no Hva er galt me denne? :S 4659281[/snapback] Bruk: on *:text:!hp*:#team-z0r: { //msg $chan Besøk vår hjemmeside på: www.team-z0r.moo.no } Jeg satte en * etter !hp slik at vist noen skriver !hp124sdfsdf kommer !hp frem uansett... (vist du skriver noe som begynner på /msg #team-z0r !hp LOL! kommer Besøk vår hjemmeside på: www.team-z0r.moo.no frem.. ) Lenke til kommentar
sake Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Noen som vet hvordan man bruker socket? 5356902[/snapback] Ja, hva lurer du på? Lenke til kommentar
sake Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) veldig bra jobber forresten med ett nytt script, vet ikke om jeg skal legge det ut her eller hva jeg skal, det blir brukt under TG i år, på en av de største kanalene utenom #tg 3651960[/snapback] Har du kommet langt på scriptet? DCX er forresten lansert hvis du skal bruke eyecandy effekter eller litt mer avanserte kombinasjoner i dialogene dine (hvis det er dialogbasert) EDIT: Og forresten folkens, dere trenger ikke bruke / når dere skriver i remote! Da går det fint med f.eks alias test { echo Dette er en test | echo Test 2 } istedenfor alias test [ /echo blah osv } Endret 30. desember 2005 av superhelten Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 veldig bra jobber forresten med ett nytt script, vet ikke om jeg skal legge det ut her eller hva jeg skal, det blir brukt under TG i år, på en av de største kanalene utenom #tg 3651960[/snapback] Har du kommet langt på scriptet? DCX er forresten lansert hvis du skal bruke eyecandy effekter eller litt mer avanserte kombinasjoner i dialogene dine (hvis det er dialogbasert) 5358648[/snapback] scriptet ble ferdig på tg tildigere å år, den er helt stabil, kan vise deg litt om deg hvis du vil, har forresten ikke gjort noe på det siden tg... Lenke til kommentar
sake Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Ja det hadde vært helt sjef Jeg har ikke scriptet noe særlig siden jeg ble ferdig med iShare heller.. Har bare laget småting til personlig bruk.. Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Hva er galt her? Er til Norwegianmafia.no on *:text:!hitpoints*:#:{ ;Hitpoints - Angrep set %angrep.hitpoints.totalt $calc($2 + $3 * 1.3 + $4 * 1.5 + $5 * 3) set %angrep.hitpoints.gs $2 set %angrep.hitpoints.balltre $calc($3 * 1.3) set %angrep.hitpoints.revolver $calc($4 * 1.5) set %angrep.hitpoints.tommygun $calc ($5 * 3) ;Utholdenhet - Angrep set %angrep.utholdenhet.totalt $calc($2 + $3 * 0.6 + $4 * 1.1 + $5 * 3.5) set %angrep.utholdenhet.gs $2 set %angrep.utholdenhet.balltre $calc($3 * 0.6) set %angrep.utholdenhet.revolver $calc($4 * 1.1) set %angrep.utholdenhet.tommygun $calc (5 * 3.5) ;Hitpoints - Forsvar. set %forsvar.hitpoints.totalt $calc($6 * 1.5 + $7 * 0.6 + $8 * 1.6 + $9 * 5.2) set %forsvar.hitpoints.gs $calc($6 * 1.5) set %forsvar.hitpoints.balltre $calc($7 * 0.6) set %forsvar.hitpoints.revolver $calc($8 * 1.6) set %forsvar.hitpoints.tommygun $calc($9 * 5.2) ;Utholdenhet - Forsvar. set %forsvar.utholdenhet.totalt $calc($6 + $7 * 0.6 + $8 * 1.1 + $9 * 3.5) set %forsvar.utholdenhet.gs $6 set %forsvar.utholdenhet.balltre $calc($7 * 0.6) set %forsvar.utholdenhet.revolver $calc($8 * 1.1) set %forsvar.utholdenhet.tommygun $calc($9 * 3.5) msg $chan Angrep: msg $chan hitpoints: %angrep.hitpoints.gs %angrep.hitpoints.ball3 %angrep.hitpoints.revolver %angrep.hitpoints.tommygun msg $chan utholdenhet: %angrep.utholdenhet.gs %angrep.utholdenhet.balltre %angrep.utholdenhet.revolver %angrep.utholdenhet.tommygun msg $chan Forsvar: msg $chan hitpoints: %forsvar.hitpoints.gs %forsvar.hitpoints.balltre %forsvar.hitpoints.revolver %forsvar.hitpoints.tommygun msg $chan utholdenhet: %forsvar.utholdenhet.gs %forsvar.utholdenhet.balltre %forsvar.utholdenhet.revolver %forsvar.utholdenhet.tommygun msg $chan Totalt hitpoints: msg $chan Angrep: %angrep.hitpoints.totalt msg $chan Forsvar: %forsvar.hitpoints.totalt ) Lenke til kommentar
sake Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Hva er galt her? Er til Norwegianmafia.no on *:text:!hitpoints*:#:{ ;Hitpoints - Angrep set %angrep.hitpoints.totalt $calc($2 + $3 * 1.3 + $4 * 1.5 + $5 * 3) set %angrep.hitpoints.gs $2 set %angrep.hitpoints.balltre $calc($3 * 1.3) set %angrep.hitpoints.revolver $calc($4 * 1.5) set %angrep.hitpoints.tommygun $calc ($5 * 3) ;Utholdenhet - Angrep set %angrep.utholdenhet.totalt $calc($2 + $3 * 0.6 + $4 * 1.1 + $5 * 3.5) set %angrep.utholdenhet.gs $2 set %angrep.utholdenhet.balltre $calc($3 * 0.6) set %angrep.utholdenhet.revolver $calc($4 * 1.1) set %angrep.utholdenhet.tommygun $calc (5 * 3.5) ;Hitpoints - Forsvar. set %forsvar.hitpoints.totalt $calc($6 * 1.5 + $7 * 0.6 + $8 * 1.6 + $9 * 5.2) set %forsvar.hitpoints.gs $calc($6 * 1.5) set %forsvar.hitpoints.balltre $calc($7 * 0.6) set %forsvar.hitpoints.revolver $calc($8 * 1.6) set %forsvar.hitpoints.tommygun $calc($9 * 5.2) ;Utholdenhet - Forsvar. set %forsvar.utholdenhet.totalt $calc($6 + $7 * 0.6 + $8 * 1.1 + $9 * 3.5) set %forsvar.utholdenhet.gs $6 set %forsvar.utholdenhet.balltre $calc($7 * 0.6) set %forsvar.utholdenhet.revolver $calc($8 * 1.1) set %forsvar.utholdenhet.tommygun $calc($9 * 3.5) msg $chan Angrep: msg $chan hitpoints: %angrep.hitpoints.gs %angrep.hitpoints.ball3 %angrep.hitpoints.revolver %angrep.hitpoints.tommygun msg $chan utholdenhet: %angrep.utholdenhet.gs %angrep.utholdenhet.balltre %angrep.utholdenhet.revolver %angrep.utholdenhet.tommygun msg $chan Forsvar: msg $chan hitpoints: %forsvar.hitpoints.gs %forsvar.hitpoints.balltre %forsvar.hitpoints.revolver %forsvar.hitpoints.tommygun msg $chan utholdenhet: %forsvar.utholdenhet.gs %forsvar.utholdenhet.balltre %forsvar.utholdenhet.revolver %forsvar.utholdenhet.tommygun msg $chan Totalt hitpoints: msg $chan Angrep: %angrep.hitpoints.totalt msg $chan Forsvar: %forsvar.hitpoints.totalt ) 5867102[/snapback] Vel, hvilken feilmelding får du? (orker ikke debugge selv, altfor sent ) Lenke til kommentar
Expence Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) her kommer en ny og forbedret utgave... on *:text:*:#:{ if ( %rep1 == $null ) { /set %rep1 $1- |/set %rep1nick $nick | halt } elseif ( %rep1 != $null ) { if ( %repnick == $nick) { if ( %rep1 == $1- ) { /unset -s %rep1 | /kick $chan $nick du repeterte, det er ikke lov } else { halt } else { halt } } else { halt } } } den er ikke testet enda, men den skal funke... når noen kommer inn i en kanal og sier f.eks dette: <aklla>hei <aklla>hei så blir man kicket, men hvis 2 stk sier hei til hverandre, så skjer det ingenting edit: glemte forklaring 2199025[/snapback] hva skal man med alt det tullet? alle de +}% alt det der ? hvor skal man putte dette ? Endret 14. februar 2007 av Expence Lenke til kommentar
IgNerA Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Blåse liv i tråden igjen. Kan noen lage et script der når en person snakker så får han +v og hvis han ikke har sakt noe på eks 5min så -v Veit ikke om dere skjønte dette men:D Lenke til kommentar
miceiken Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 selv den beste kan gjøre feil beklager det... if skal funke det... 2027840[/snapback] Vil ikke akkuratt kalle deg den beste... else { halt } er ikke nødvendig i ifen din skrev du if ( $nick == blabla.... du trenger heller ikke mellomrom. if ($nick == miceiken) En annen ting / trengs ikke når det skal være i remote. gå til mircscripts.org for tutorials og scripts Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Hei Jeg lurer på om det er mulig å sette delay på denne. Slik at når den har funnet Teksten *Jaja!*, så venter den f.eks. 15 sekunder før den sender /msg NS !register ? on 1:text:*Jaja!*:?: { if ($nick == NS) { /msg NS !register } } Edit: Løst det selv. on 1:text:*Jaja!*:?: { if ($nick == NS) { timer1 1 15 msg NS !register } } Endret 2. november 2007 av BigJackW Lenke til kommentar
dagasc Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hei Jeg lurer på om det er mulig å sette delay på denne. Slik at når den har funnet Teksten *Jaja!*, så venter den f.eks. 15 sekunder før den sender /msg NS !register ? on 1:text:*Jaja!*:?: { if ($nick == NS) { /msg NS !register } } Edit: Løst det selv. on 1:text:*Jaja!*:?: { if ($nick == NS) { timer1 1 15 msg NS !register } } Godt jobba! Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) on *:text:*:#mychan { msg $chan $text } Jeg vil få den koden der til å virke, men $text er ikke en gyldig variabel. Hva må jeg skrive i stedet for $text, jeg skal hente du akkurat det som blir sagt, som f.eks. hvis noen skriver ett eller anna så repeterer boten akkurat det noen sa og skriver det samme i kanalen. EDIT: jeg fant det ut i stedet for $text satte jeg $1- men jeg har et anna spørsmål: on *:text:%variabel:#mychan { msg $nick din tekst inneholdt variabelen } koden over her funker, men jeg vil få til at den skal finne flere variabler blant annen tekst. jeg vil ha dette til å funke: on *:text:*%variabel1*%variabel2*%variabel3*:#mychan { msg $nick din tekst inneholdt alle variablene } Endret 16. februar 2008 av YaNkEs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå