PioUs-JiN Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 ja det var slikt jeg tenkte på... det er iriterende! du har ikke noe script mot det da? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 har ingen script jeg, jeg bare lager dem on *:text:* #*:#:/kick $chan $nick reklame!!!!! det kicker alle som skriver #, samme åssen kanal det er i Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Du har ingen andre morsomme scripts og da? og det er noe jeg lurer litt på... kan ikke du forklare litt om hvordan du lager scripta dine... sammensettingen osv. skjønte ikke helt hvordan du fikk til å sette de sammen... som f. eks: on *:text:*:#noe:{ if ( %rep1 == $null ) && ( %rep2 == $null ) && ( %rep3 == $null ) { /set %rep1 $1- | /set %rep1nick $nick } elseif ( %rep1 != $null ) && ( %rep2 == $null ) && ( %rep3 == $null ) { /set %rep2 $1- | /set %rep2nick $nick | /unset %rep1 | /unset %rep1nick | halt } elseif ( %rep2 == $1- ) && ( %rep2nick == $nick ) { /kick $chan $nick 4Gidd spam det samme om og om igjen | /unset %rep* } elseif ( %rep1 == $null ) && ( %rep2 != $null ) && ( %rep3 == $null ) { /set %rep3 $1- | /set %rep3nick $nick | /unset %rep2 | /unset %rep2nick | halt } elseif ( %rep3 == $1- ) && ( %rep3nick == $nick ) { /kick $chan $nick 4Gidd spam det samme om og om igjen | /unset %rep* } elseif ( %rep1 == $null ) && ( %rep2 == $null ) && ( %rep3 != $null ) { /set %rep1 $1- | /set %rep1nick $nick | /unset %rep3 | /unset %rep3nick | halt } elseif ( %rep1 == $1- ) && ( %rep1nick == $nick ) { /kick $chan $nick 4Gidd spam det samme om og om igjen | /unset %rep* } else { halt } } Det er jo mange fler commandoer en det du har forklart om! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) jeg tror jeg har holdt meg til hva jeg har forklart... skal se litt grundigere på det når jeg jobber i morgen, skal sove snart, så jeg rekker det ikke nå... får vel forklare det jeg ikke har forklart som er med i scriptet i morgen.. jeg tegner slike script som dette før jeg lager dem, det kan være lurt før man lager forvirrende script... det scriptet jeg lagde forvirrer faktisk meg også, selv om jeg laget det og jeg har veldig få script, jeg scripter veldig lite for meg selv, det er oftest andre som ber meg scripte noe for dem... Endret 29. juni 2004 av aklla Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) oki, får ta noe mer da... /sett setter en variabel, alt kan settes der, brukes ofte til å telle eller huske hostname og nick, men kan brukes til å huske alt " /sett %hw dette bak % setter den " /unset den fjerner en variabel som er satt kan også fjerne mange/alle ved å bruke " /unset %* " for å fjerne alle /kick denne kicker en person fra en kanal, slik brukes det " /kick #hw.no nick " if starten på en if-setning, denne har jeg tatt før, les på siden 1 $null if ( %noe == $null ) den er sann hvis variablen %noe ikke finnes && denne gjør at du kan sette flere if-setninger etterhverandre slik: if ( %noe == $null ) && ( %noeannet == $nick ) da må begge være sanne for at den skal gå videre.. Endret 30. juni 2004 av aklla Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Bare nevner at det reklame scriptet ikke funka Men dette hjalp litt mer på forståelsen... takk Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 on *:text:*#*:#:/kick $chan $nick reklame!!!!! hadde sneket seg inn ett lite mellomrom der... Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Hva hvis jeg kun skal ha advertise på en bestemt chan... blir det: on *:text:*#*:#Trust-no-one:/kick $chan $nick reklame!!!!! eller er jeg helt på jorde der Edit: fant ut at den ikke funka nå heller Endret 30. juni 2004 av PioUs-JiN Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 det stemmer ja... men jeg testet den i stad, da funket den... har du limt den inn i remote da?? [13:10:45] <aklla> # [13:10:45] * You were kicked from #asdsa by testbot (reklame!!!!!) Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Edit: dobbel post vist Endret 30. juni 2004 av PioUs-JiN Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 ja jeg har det... siden du sa at jeg skulle gjøre det når du la ut den... men her funker den ikke Hm.. hvordan får man laga bot? det hadde vært litt kult å vite hvordan man lager det Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 det er best å bruke det noen andre har laget, men hvis du vil lage noe selv, så er det bare å sette seg ned, bruke noen uker på å scripte og teste, så har du en bot... det jeg har vist her kan brukes til å lage en bot... og får du opp noe feil eller no når du bruker det scriptet?? Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 nope, det skjer bare ingen ting... men det er noe jeg ikke skjønner, hvordan kan du få en egen bruker ut av bot'en? slik som du viste over Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 egen bruker ut av boten?? forklar Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) [13:10:45] <aklla> # [13:10:45] * You were kicked from #asdsa by testbot (reklame!!!!!) her har du jo din egen bruker (som jeg antar er aklla) og du har en bot som også har logga på (testbot) hvordan får du til det? altså at du har 2 stk. eller har du kjøpt en server der du har bot'en oppe? Endret 30. juni 2004 av PioUs-JiN Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 testbot som du ser der er bare en annen versjon av mirc, som jeg tester ting med... Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 ah... da så, men jeg har sett at det er fler som har f.eks. fishbot.... hvordan får de til å ha de online 24-7? har de BNC Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 enten så er de med i ett botnet, eller så har er det noen som selger boter, eller så har de satt opp en maskin på sin eller noen andre sin linje, som blir brukt som bot... og noen har vel sikkert BNC... Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 hm... fikk en kompis av meg til å sende over remoten som han hadde (han har et ferdig downloada script... altså litt sturslig ) men jeg lurte på om du kunne forklare noen av de tinga som lå der.. tror kanskje noen av disse har med font'en å gjøre: alias tclr { färgreset .timestamp -f $ttimestamp color 2 15169792;mörk color 12 16297562;normal color action text 0 color ctcp text 14 color highlight text 2 color info text 14 color info2 text 14 color invite text 15 color join text 14 color kick text 14 color mode text 14 color nick text 14 color normal text 0 color notice text 14 color notify text 14 color other text 14 color own text 15 color part text 14 color quit text 14 color topic text 12 color wallops text 14 color whois text 14 color listbox text 2 color listbox 1 color gray text 14 color title text 15 color editbox text 0 color inactive 1 color background 1 color editbox 1 färgerklar } alias nick.style { return 12‹<mode><nick>12› } alias me.style { return 12‹<mode><nick>12› } alias bracket.style { return 12[<text>12] } alias par.style { return 2‹<text>2› } alias pre { return » } alias tema { return alien blue } alias ttimestamp { return HH2:nn2:ss } alias me.clr { return 0 } alias op.clr { return 12 } alias voice.clr { return 2 } alias normal.clr { return 14 } Hva tror du... var mye alias der... og tro det eller ei.. dette lå i remote! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 må se litt på det... får det ikke til å gjøre noe som helst, vet du hva det scriptet skal gjøre?? det er mulig triggeren ligger ett annet sted, i en annen remote eller no... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå