aknutsen Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 On *:JOIN:#mychan: { /var %limit %limit +1 | /mode +l %limit | halt } hvor du setter %limit til hvor mange brukere det er i kanalen når du starter scriptet. Fungerer sikkert ikke helt sånn som jeg skrevet, men det burde få deg på sporet Jeg elsker forklaringer, så forklar + Jeg tror ikke den limit tingen virker Lenke til kommentar
aknutsen Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 her kommer en ny og forbedret utgave... on *:text:*:#:{ if ( %rep1 == $null ) { /set %rep1 $1- |/set %rep1nick $nick | halt } elseif ( %rep1 != $null ) { if ( %repnick == $nick) { if ( %rep1 == $1- ) { /unset -s %rep1 | /kick $chan $nick du repeterte, det er ikke lov } else { halt } else { halt } } else { halt } } } den er ikke testet enda, men den skal funke... når noen kommer inn i en kanal og sier f.eks dette: <aklla>hei <aklla>hei så blir man kicket, men hvis 2 stk sier hei til hverandre, så skjer det ingenting edit: glemte forklaring Den der funker den, men det er bare det at når du skriver hei, så blir hei %rep1 og nicket mitt %rep1nick. Dvs at jeg kan skrive hei, så skriver jeg hallo 1000++ ganger, fordi da er Hei %rep1 og ikke det siste jeg sa Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 nei, den setter %rep1 hver gang du sier noe forskjellig, men som jeg har sagt før, så er ikke dette ett ferdig script, det er MYE mer som må legges til, det er en del som ikke funker helt som det skal der, men du ser åssen oppsettet og bruk av de forskjellige funksjonene er Lenke til kommentar
aknutsen Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 nei, den setter %rep1 hver gang du sier noe forskjellig, men som jeg har sagt før, så er ikke dette ett ferdig script, det er MYE mer som må legges til, det er en del som ikke funker helt som det skal der, men du ser åssen oppsettet og bruk av de forskjellige funksjonene er Med det "gamle" scriptet du laga, kan en person si: hei, så hallo, så hallo mange ganger, men sier han hei igjen da blir han kicka, så det er nok ikke helt ferdig nei...Har laste ned den mircen som skulle funke så... Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 oki, det er funker, men det er langt ifra slik det skal, sitter å prøver å få det til å funke sånn ganske bra nå... her er en som funker litt bedre(fortsatt ikke bra) on *:text:*:#asdsa:{ if ( %rep1 == $null ) { /unset %rep1 | /unset %rep1nick | /set %rep1 $1- | /set %rep1nick $nick | halt } elseif ( %rep1 != $null ) { if ( %rep1nick == $nick) { if ( %rep1 == $1- ) { /unset %rep1 | /unset %rep1nick | /kick $chan $nick du repeterte, det er ikke lov } else { halt } else { halt } } else { halt } } } jeg skjønner ikke vitsen med alle "else" som bare halter denne vil jo gjøre akkurat det samme ikke at jeg liker det, dårlig rep. kicker, men veldig enkel. on *:text:*:#asdsa:{ if ( %rep1 == $null ) { unset %rep1* | set %rep1 $1- | set %rep1nick $nick | halt } elseif ( %rep1 != $null ) && (%rep1nick == $nick) { if ( %rep1 == $1- ) { unset %rep1* | kick $chan $nick du repeterte, det er ikke lov } } } Lenke til kommentar
aknutsen Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Hm... Funka like bra som den av aklla, men den laga heller ikke ny %rep1 eller %rep1nick etter hvert ord. Så jeg kan si Hallo, da blir %rep Hallo og %rep1nick Coca^Cola - Så kan jeg si hei mange ganger. Så det må slettes hvis det andre man sier ikke er %rep1. Da blir det vel noe med... if ( %rep1 != $1- ) { unset %rep1* } ??? Eller... Må iallfall unsettes når det andre man sier ikke er samme som $1- Takk for hjelpen... Det er jo bare jeg som spør Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 grunnen til at jeg bruker flere if-setninger og avslutter med else er fordi jeg liker detm og synes det er lettere å se hvor setninger stopper og starter orker ikke jobbe mer med det scriptet som kicker, jeg testet det, det funket, testet det litt til, funket ikke, testet det masse, merket at det funker litt nå og litt da, det tåler det lite stress Lenke til kommentar
aknutsen Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Okidoki, da kan du kanskje prøve noen av de andre spørsmålene mine da Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 joda, hvis det er det Da blir det vel noe med... if ( %rep1 != $1- ) { unset %rep1* } ??? så ligger det inne i scriptet her, og jeg ANER ikke hvorfor det ikke funker... { /unset %rep1 | /unset %rep1nick | /kick $chan $nick du repeterte, det er ikke lov } Lenke til kommentar
Pedant Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) ah, skitt au Endret 12. juni 2004 av Pedant Lenke til kommentar
aknutsen Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Noen som vet hvordan man kicker når noen bruker CAPS LOCK? Isåfall må dere si det nå Lenke til kommentar
aknutsen Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 on *:op:#:if ( $opnick == $me ) { echo 9[20 $+ $time $+ 9] 9::: 9Mode:9 (00 $+ $nick $+ 9) sets 9(00+o $me $+ 9) 9::: $chan } Det er sånn at jeg ser hvem som gir meg op. Men så er det noe som er +e. Som gjør at jeg ikke kan bli bannet. Hvis jeg skal lage en remote kommando for det. Hva heter det da? +o er OP, -o er DEOP, +v er VOICE, -v er DEVOICE. Men hva er +e og -e i remote??? Lenke til kommentar
aknutsen Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Når du lager en remote med $time, blir det bare en farge. Til meg er den fargen hvit. Hva om jeg vil at 20:30:10 - Tallene skal bli en farge og parantesene en annen. Sånn som at 20 er hvitt og : er blått?? Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 hm... lurer litt på dette med scripting selv... har sett at det er mange som har tid osv. forran det som skrives... hva er remoten for dette og hvor skal denne on *:text:*:#asdsa:{ if ( %rep1 == $null ) { unset %rep1* | set %rep1 $1- | set %rep1nick $nick | halt } elseif ( %rep1 != $null ) && (%rep1nick == $nick) { if ( %rep1 == $1- ) { unset %rep1* | kick $chan $nick du repeterte, det er ikke lov } } } eventuelt legges? skal den legges på alias eller remote.. for jeg får den ikke til å funke Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) tid forran, du mener slik som dette: [08:50:11] * aklla sets mode: +o aklla det gjør man vet å skrive [HH:nn:ss] inn under options/IRC/Messages/"Timestamp events" og det scriptet du limte inn der skal inn i remote, men det funker ikke skikkelig... og litt til icecoke: du kan ikke bruke $time på det, men $asctime her er koden du er ute etter: [/code]$asctime(12HH9:12nn9:12ss) det blir slik: [color=blue]08[/color][color=green]:[/color][color=blue]50[/color][color=green]:[/color][color=blue]11 [/color] du ser det kanskje ikke så godt, men de : er grønne Endret 29. juni 2004 av aklla Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) fant ut at jeg hadde tenkt HELT feil med det repeat scriptet, så jeg lagde ett nytt, som kicker når man sier noe 2 eller 3 ganger... on *:text:*:#asdsa:{ if ( %rep1 == $null ) && ( %rep2 == $null ) && ( %rep3 == $null ) { /set %rep1 $1- | /set %rep1nick $nick } elseif ( %rep1 != $null ) && ( %rep2 == $null ) && ( %rep3 == $null ) { /set %rep2 $1- | /set %rep2nick $nick | /unset %rep1 | /unset %rep1nick | halt } elseif ( %rep2 == $1- ) && ( %rep2nick == $nick ) { /kick $chan $nick | /unset %rep* } elseif ( %rep1 == $null ) && ( %rep2 != $null ) && ( %rep3 == $null ) { /set %rep3 $1- | /set %rep3nick $nick | /unset %rep2 | /unset %rep2nick | halt } elseif ( %rep3 == $1- ) && ( %rep3nick == $nick ) { /kick $chan $nick | /unset %rep* } elseif ( %rep1 == $null ) && ( %rep2 == $null ) && ( %rep3 != $null ) { /set %rep1 $1- | /set %rep1nick $nick | /unset %rep3 | /unset %rep3nick | halt } elseif ( %rep1 == $1- ) && ( %rep1nick == $nick ) { /kick $chan $nick | /unset %rep* } else { halt } } bare past det inn i remote, skirt ut #asdsa men navnen på kanalen, så skal den kjøre fint edit: si ifra om den ikke funker helt som den skal, så skal jeg Endret 29. juni 2004 av aklla Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) on *:text:*:#asdsa:{ if ( %rep1 == $null ) && ( %rep2 == $null ) && ( %rep3 == $null ) { /set %rep1 $1- | /set %rep1nick $nick } elseif ( %rep1 != $null ) && ( %rep2 == $null ) && ( %rep3 == $null ) { /set %rep2 $1- | /set %rep2nick $nick | /unset %rep1 | /unset %rep1nick | halt } elseif ( %rep2 == $1- ) && ( %rep2nick == $nick ) { /kick $chan $nick | /unset %rep* } elseif ( %rep1 == $null ) && ( %rep2 != $null ) && ( %rep3 == $null ) { /set %rep3 $1- | /set %rep3nick $nick | /unset %rep2 | /unset %rep2nick | halt } elseif ( %rep3 == $1- ) && ( %rep3nick == $nick ) { /kick $chan $nick | /unset %rep* } elseif ( %rep1 == $null ) && ( %rep2 == $null ) && ( %rep3 != $null ) { /set %rep1 $1- | /set %rep1nick $nick | /unset %rep3 | /unset %rep3nick | halt } elseif ( %rep1 == $1- ) && ( %rep1nick == $nick ) { /kick $chan $nick | /unset %rep* } else { halt } } tester ut den nå og håper at det funker men jeg har også sett at noen av kompisene mine har en annen font på skrifta i mirc (de har ikke selv laget script da... de har bare downloada et) men hvordan kan man forandre font på mirc? Edit: lurer også på hvordan jeg skal få lagt inn hvorfor han ble kicka pga å reppetere som f.eks: du reppeterer, det er ikke lov! Edit2: det scripte over funka helt perfekt! Endret 29. juni 2004 av PioUs-JiN Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) fjernet, red virket ikke bare skift ut det i rødt skifte fonts ja, aner ikke, har ikke gjort det før..... si ifra åssen det går med testinga da, jeg har bare tatt en liten basic test på den... Endret 29. juni 2004 av aklla Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) Glem det... fant det ut nå. Men vet også at det finnes noe mot advertiseing... hvordan er det scriptet? Endret 29. juni 2004 av PioUs-JiN Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) du mener reklame, sånne folk som kommer på kanalen og sier "join #hw.no" og slikt?? edit: er forresten mange som vil lære å scripte Endret 29. juni 2004 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå