aklla Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) litt mer avansert remote... IF IF er en genial sak, det lare deg bestemme mer enn hva som skal sje hvis noen sier noe, du kan få det til å gå kun på 1 host, mange hoster, 1 nick osv... en enkel if setning: on *:text:op:?:{ if ( $nick == aklla ) { /mode #hardware.no +o aklla } else { halt } } denne er veldig simpel, hvis jeg(aklla) sier op på msg, så får jeg op, men hvis invictus sier op, så skjer det ingenting la oss se litt nærmere på denne setningen if ( $nick == aklla ) denne kan byttes ut meg ganske mye, du kan f.eks ha host der, man kan ha at man bare skal få på hvis man er på en eller flere andre kanaler. å bruke $nick når det gjelder på er veldig usikkert, hvem som helst kan ta ett nick, men hosten er det ikke like lett å sette inn, men bruk ALDRI $host i noe av det jeg skriver! hvis du skal ha hosten til noen andre, så skriv $wildsite eller $address $host går kun på din egen host, altså ikke brukbar i if setninger i remote hvis du skal bruke en av disse, må du også forandre nicket til hosten eller address, disse får du ved å ta en /whois du kan lage så mange if setninger du vil etter hverandre, som dette: on *:text:op:?:{ if ( $nick == aklla ) { /mode #hardware.no +o aklla } if ( $nick == invictus ) { /mode #hardware.no +o invictus } else { halt } } mer kommer senere Endret 13. april 2004 av aklla Lenke til kommentar
redflames Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 I teksten din skriver du: [quote]on *:text:op:?:{ if ( $nick == aklla ) { /mode #hardware.no +o aklla } else [b]( halt )[/b] }[/quote] else blir i mIRC scripting enten innenfor { ... } eller om det bare er en linje uten noenting. På det andre eksemplet ditt bruker du [b]if[/b] på begge påstandene mens det korrekte er vel [b]elseif[/b] ellers en bra remote tutorial for nybegynnere Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 (endret) selv den beste kan gjøre feil beklager det... if skal funke det... Endret 13. april 2004 av aklla Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 (endret) da er det klart for del2 Variabler variabler er veldig fine å bruke, til ting som dette: on *:text:"passord":?:/set %opnick $wildsite on *:text:op*:?:{ if ( $wildsite == %opnick ) { /mode $2 +o $nick } else { halt } } dette er ett variabelt script, som gjør at du kan få op uavhengig av hvilken host du har, man trenger bare skrive inn "passord" for at mirc skal legge til in host som %opnick. du kan også få op på den kanalen du vil, ved å si f.eks "op #hw.no" så får man op der.. dette er ikke så veldig nyttig, men man kan bygge videre på det å lage noe som er det... Endret 15. april 2004 av aklla Lenke til kommentar
Ziplink Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 on *:text:op*:?:{if ( $wildsite == %opnick ) { /mode $2 +o $nick } Er ikke helt sikker.... funker den derre $2??? må man ikke ha $chan eller #?? Lenke til kommentar
waschera Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 I dette tilfelle så går $2 for $chan eller #! $2 er det andre ordet man skriver i denne setningen og da kan du f.eks skrive 'op #kanal' og da får du op på #kanal. Dette gir større muligheter, men også litt farlig, iogmed at du kan være på andre kanaler som vedkommende ikke skal ha op på Lenke til kommentar
aknutsen Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Dette er bra dette, morsomt også. Men jeg vil gjerne lære mer Så det er bare å skrive mere Jeg kan vel nesten alt som står her nå, så det blir morsomt med noe nytt Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 I dette tilfelle så går $2 for $chan eller #!$2 er det andre ordet man skriver i denne setningen og da kan du f.eks skrive 'op #kanal' og da får du op på #kanal. Dette gir større muligheter, men også litt farlig, iogmed at du kan være på andre kanaler som vedkommende ikke skal ha op på med dette scriptet, så kan man ikke bruke annet enn $2, hvis man vil bruke $chan må man også skrive navnet på kanalen istedet for ? altså on *:text:op*:#hw.no:{ if ( $wildsite == %opnick ) { /mode $chan +o $nick } else { halt } } dette er ikke ett sikkert script, og bør ikke brukes av andre enn deg selv... Icecoke: takk, jeg har fått en del positiv respons på dette men jeg står litt fast her nå, vet ikke helt hva jeg skal fortsette på, hva vil du lære nå?? du må gjerne spørre om script eller om noe du sitter fast med, SPØR!! Lenke til kommentar
aknutsen Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Aklla: Jeg vil gjerne lære litt om forskjellige tegn og sånt, som $iif $tall,tall - Har egentlig alltid lurt på hvordan jeg timebanner en host så bare kom med litt sånn lette ting. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 skal straks hjem fra jobb nå, får se om jeg tar litt hjemme også, men her er noen: $iif $iif(1 == 2, ja, nei) denne returnerer nei, fordi 1 ikke er lik 2 $iif(1 == 1, ja, nei) denne returnerer ja, fordi 1 er lik 1 $iif(1 == 2, ja) denne returnerer ikke noe som helst $iif(1 == 1, ja) denne returnerer ja $tall,tall finnes ikke skal ta timer ban hjemme Lenke til kommentar
aknutsen Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Hm... Jeg kom på noe mer: Hvis jeg vil lage sånn at di bare kan si "hei" xantall ganger. Sånn at når du har sagt det en gang, får du beskjed og neste gang blir kicket? Elns. Bare noe liknende. Lenke til kommentar
aknutsen Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Hm... Jeg kom på noe mer: Hvis jeg vil lage sånn at di bare kan si "hei" xantall ganger. Sånn at når du har sagt det en gang, får du beskjed og neste gang blir kicket? Elns. Bare noe liknende. De* MEn det trenger ikke være hei da, men bare som eksempel. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) hmmm.... her er det... hvis noen sier det samme 2 ganger etterhverandre... on *:text:*:#:{ if ( %rep1 == $null ) { /set %rep1 $1- | halt } elseif ( %rep1 != $null ) { if ( %rep1 == $1- ) { /unset -s %rep1 | /kick $chan $nick du repeterte, det er ikke lov } else { halt } else { halt } } } NB: dette er en beta versjon, scriptet tenker ikke på hvem som sier det, jeg skal lage det.. Icecoke: skjønner du noe av det?? Endret 19. mai 2004 av aklla Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) her kommer en ny og forbedret utgave... on *:text:*:#:{ if ( %rep1 == $null ) { /set %rep1 $1- |/set %rep1nick $nick | halt } elseif ( %rep1 != $null ) { if ( %repnick == $nick) { if ( %rep1 == $1- ) { /unset -s %rep1 | /kick $chan $nick du repeterte, det er ikke lov } else { halt } else { halt } } else { halt } } } den er ikke testet enda, men den skal funke... når noen kommer inn i en kanal og sier f.eks dette: <aklla>hei <aklla>hei så blir man kicket, men hvis 2 stk sier hei til hverandre, så skjer det ingenting edit: glemte forklaring Endret 19. mai 2004 av aklla Lenke til kommentar
aknutsen Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hehe, om jeg skjønner noe? Nah... Du må nok forklare hva %opnick %rep1 %rep1nick og sånt betyr osv Du vet, jeg er noob Lenke til kommentar
aknutsen Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg må mase litt mer jeg, fordi nå vil jeg at de som er på notify-lista mi skal ha en annen farge en resten (listbox?), $me og sånt der står på fra før, men jeg vil bare prøve med den derre notify lista mi, hva skal jeg skrive da? $notify.noe.eller? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) %opnick %rep1 og %rep1nick er variabler, og må settes selv, i scriptet mitt er det %rep1 den siste linjen som ble skrevet, og %rep1nick er nicket til den som skrev siste setningen og de blir satt her if ( %rep1 == $null ) { /set %rep1 $1- | /set %rep1nick $nick | halt } alt som starter med % er variabler som scriptet setter selv %opnick er også en slik variabel... er ikke helt sikker på åssen man får farge på nick som er i notify listen, men du kan jo legge til nickene du vil ha farge på i nick colors Endret 24. mai 2004 av aklla Lenke til kommentar
aknutsen Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 her kommer en ny og forbedret utgave... on *:text:*:#:{ if ( %rep1 == $null ) { /set %rep1 $1- |/set %rep1nick $nick | halt } elseif ( %rep1 != $null ) { if ( %repnick == $nick) { if ( %rep1 == $1- ) { /unset -s %rep1 | /kick $chan $nick du repeterte, det er ikke lov } else { halt } else { halt } } else { halt } } } den er ikke testet enda, men den skal funke... når noen kommer inn i en kanal og sier f.eks dette: <aklla>hei <aklla>hei så blir man kicket, men hvis 2 stk sier hei til hverandre, så skjer det ingenting edit: glemte forklaring Den funker ikke til meg , og jeg vet heller ikke om jeg skjønner det helt Menmen... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 on *:text:*:#:{ if ( %rep1 == $null ) { /set %rep1 $1- |/set %rep1nick $nick | halt } elseif ( %rep1 != $null ) { if ( %repnick == $nick) { if ( %rep1 == $1- ) { /unset -s %rep1 | /kick $chan $nick du repeterte, det er ikke lov } else { halt } else { halt } } else { halt } } } du bør skifte ut den # i første linja, og skrive inn kanalen den skal funke på der... f.eks on *:text:*:#hw:{ Lenke til kommentar
aknutsen Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Kanskje det er noe galt med scriptet mitt, for det funker ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå