Gå til innhold

Klokking av skjermkort (hvordan gå fram?)

vegge

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart montere ekstra kjøling på skjermkortet mitt Microstar Geforce 2MX400 64MB AGP men tenkte jeg først skulle klokke det maks uten kjøling...

Har både powerstrip og nvmax... Hvordan skal jeg gå fram? Skal jeg sette core og memory like mye opp. Jeg har ærlig talt ikke peiling. Har riktignok testet ut litt forskjellige innstillinger, men vet ikke hva som gir optimale resultater. Håper dere kan hjelpe meg med det! :smile:

Og én ting til; i powerstrip står det at default innstillinger er:

Engine clock: 200MHz

Memory clock: 167MHz

I nvmax er default innstillinger:

Core: 200MHz

Memory: 334MHz

Hva er det egentlig som er rett?

AMD T-bird 1400@1610 (140*11,5 - 1,800V)

MSI K7MASTER

512MB Apacer DDR (PC2100)

MSI Geforce 2MX400 (28.32)

Chieftec DX01SLD m/340W enermax

noen som vil kjøpe et Aopen HX08 300W?

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-03-23 14:10 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NVMax angir rett, virker som om powerstrip ikke får med seg at det er snakk om DDR ram,dvs 167 * 2 = 334

Klokk opp litt og litt, kjør tester innimellom, når det da blir ustabilt så finner du limiten. Du kan da stille ned på core og opp på memory f.eks slik at du oppnår best mulig ytelse.

Lenke til kommentar

For det første; jeg har i følge denne linken 64MB SDRAM(!!!) Altså kan vi vel glømme det der om 167*2!? Nvmax er vel kanskje beregnet på geforce3&4 og de har vel DDR-ram?

Nå har jeg presset systemet litt, og oppnådd rundt 550 ekstra 3dmarkpoeng; Core 200@235 Memory 167@200

Gleder meg til den termiske limen kommer... :smile:

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-03-24 05:19 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har selv creative Geforce 3 Ti-200. Bruker nvidia detonator 28.32! Disse driverne inneholder også en snutt for overklokking!! Da trenger du ikke bruke noen andre programmer!! Uten extra kjøling kjører jeg kortet stabilt som et fjell på 220@550!!!

Dette er ikke kjempemye, og jeg har heller ikke testet hvor høyt jeg kan gå før det blir ustabilt!!

Lenke til kommentar

Jeg kjører mitt skjermkort (se signatur) på 265mhz chip & 460mhz minne helt uten problemer, og siden GF2 Ti bare er en oppklokket versjon av GF2 GTS, tror jeg du trygt kan klokke den minst like mye som meg med litt ekstra kjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...