Gå til innhold

Forskjeller paa memorystick?

Anbefalte innlegg

Jeg har sjekket litt paa nettet og jeg har funnet ut at det er veldig stor prisforskjell pa de ulike stickene.

Sony 128MB Memory Stick Duo kr 1 668

Memory Stick Pro Sandisk 256MB MemoryStick PRO DUO kr 699

(med 5 aars garanti).

Vet noen av dere om det finnes tester pa ulike "sticker"? Som dere kan se over, saa er sony sine svin dyre.

Er det noen som har testet Sandisk sine?

Takker og bukker for svar.

Ps. Jeg har kjopt meg en T1 :) i utlandet. Sparte en del penger der ja :)

Endret av obos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skulle forundre meg stort om ikke Sandisk er fullt på høyde både med hensyn til hurtighet og kvalitet som Sony`s egne memory stick.

Sandisk er en av pionerene når det gjelder minnekort og det er blant annet de som står bak CompactFlash-teknologien som er en av de fremste og mest stabile høykapasitetsbrikker i dag.

Sandisk er altså ikke et merke som først og fremst livnærer seg med å kopiere andres teknologi (som en rekke billige "asia-merker" har spesialisert seg på), men de er i ypperste klasse også når det gjelder utvikling og innovative egenskaper på brikkene sine. Eksempel på dette er bla. CF Ultra II-serien.

I mitt Sony (F828) er Sandisk CF Ultra II raskere enn Sony`s egen Memory Stick.

Sandisk er forøvrig amerikansk og gir her i Norge 10 års garanti på alle brikker.

I den medfølgende dokumentasjonen står det "Sandisk will repair or replace this ...... card free of charge if it ever fails for as long as you own the memory card .... " med andre ord livstidsgaranti eller iallefall så lenge teknologien varer.

At de også klarer å levere sine kvalitetsbrikker rimelig er sikkert surt for Sony og de andre som tar godt betalt for merkenavnet sitt.

EDIT: Et greit sted å sjekke hvis du skal se etter rimelig Sandisk-minnekort er www.it24.no . De har vanligvis ligget noen hundrelapper under andre nettbutikker og er en nettleverandør som jeg har hatt god erfaring med.

Endret av PhotoGen
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...