Gå til innhold

Bluescreen i XP: Memory management


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nytt hovedkort for en drøy uke siden, og etter en bios-oppdatering har alt fungert utmerket siden. Helt til jeg plutselig fikk en bluescreen under oppstart av Windows XP Pro med "feilen" 'Memory management'. Noen som vet noe om hva dette kan skyldes? En rask søk på Microsoft's support-sider gav ingen resultater.

 

Jeg har de nyeste VIA-driverne, og detonator 23.12 til skjermkortet. Maskinen funker som sagt utmerket utenom akkurat denne feilmeldingen. Kan jeg håpe at det var en enkeltstående hendelse?

 

Forresten var det min far som skrudde på maskinen da dette skjedde. Jeg kan jo håpe at det var derfor...

 

Skal dessuten på påskeferie nå, så jeg får ikke svart på en stund. Men takk for alle svar likevel!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har opplevd det samme som deg, men hos meg kom det om og om igjen. Jeg fikk ikke fikst dette før jeg formaterte, men prøv (hvis du ikke allerede har gjort det) å gå inn på "Egenskaper" på Min Datamaskin" deretter på "Avansert", klikk så på "Instillinger" under Ytelse. Gå på "Avansert" og så på "Endre" under Virtuelt Minne. Marker så "Systemstyrt Størrelse".

 

Jeg tror kanskje dette vil fikse problemet hvis det ikke bare var et engangstilfelle da...

 

Jeg glemte å prøve dette når jeg formaterte (hvis du lurte)

 

 

Mvh Nissen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...