svenanders Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Jeg har et problem med støy og omstarter. Systemet er: * Chieftec DX-01B-D Dragon Super MidiTower Black ATX * Silent Systems "Q Technology" Ultra Quiet 300W ATX * Microstar K7T266 PRO-R KT266 SocketA ATX * AMD Athlon Thunderbird 1400MHz/1.4GH * GlobalWin WBK38 cpu-cooler SocketA * 3x256Mb DDR * Seagate Barracuda IV 80.0Gb * ACER 56X CD-ROM * Yamaha CRW-2200 20x/10x/40x * ASUS V8200 Deluxe GeForce3 64Mb DDR Prosessoren går raskt opp til ca 50-55 grader, og vifta holder ca 45 desibel. Helt uholdbart mao. Etter noe tids bruk (1 time+) opplever jeg også omstarter (kjører Windows XP). Jeg har nå bestilt kjøleribbe (Thermaltake SK6 - etter god omtale på denne siten) og skal bestille ny vifte. Noen som kan synse om dette er nok til å løse problemene? Lurer spesielt på om min 300w strømforsyning duger. - Sven Anders Lenke til kommentar
khosethl Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 har du inst. via drivere?, sjekk deretter ut taisol kjølere fra netconnection.no, micrplex, disse kjøler bra. og har mye lavere støynivå Lenke til kommentar
Colin Skrevet 2. november 2001 Del Skrevet 2. november 2001 For meg høres det ut som: 1. At du har dårlig kjølepasta på ribba. Enten har du brukt det som følger med, eller så har du ikke noe i det hele tatt. Når temperaturen stiger så raskt, kan det være et tegn på at varmen samles opp noe vakent, og den klarer ikke kvitte seg med alt. eller 2. Produksjons-feil på CPU. Har hørt om cpu'er som blir farlig varme uansett hvor god kjøling man har. Pål Lenke til kommentar
svenanders Skrevet 6. november 2001 Forfatter Del Skrevet 6. november 2001 Dette er en ny pc - dvs. jeg har ikke satt på vifta selv. Skal prøve med ny vifte, ribbe og kjølepasta nå, så får vi se om det hjelper. Omstartene tok jeg kverken på ved å krysse vekk valget for automatisk omstart i kontrollpanelet i Windows. Nå går den stabilt, men jeg må fortsatt ha høreklokker.... Lenke til kommentar
khosethl Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 Tør jeg driste meg til å anbefale en alpha fra http://www.netconnection.no tro :smile: Lenke til kommentar
svenanders Skrevet 6. november 2001 Forfatter Del Skrevet 6. november 2001 Takk, men jeg har allerede anskaffet meg en kjøleribbe (thermalright sk6) og vifta venter jeg på nå (Papst 612 NGM, 28dba). Vifta skyver bare 35 m3/t, men i kombinasjon med kobber-ribba og arctic-pastaen håper jeg varmen vil holdes nede likevel. - Sven Anders Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå