Gå til innhold

1 Skjerm 2 Datamaskiner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kalles en "KVM swtich" (Keyboard, Video, Mouse tror jeg)

 

Vil bare si at jeg har dårlige erfaringer med billige KVM-switcher, så det er kanskje lurt å vurdere en litt dyrere? Nå har jeg ikke sjekket prisene på lenge, men "Raritan" er et merke som jeg helt trygt anbefaler! Ingen problemer med disse noensinne! :thumbup:

Lenke til kommentar

Det finnes også en vei utenom KVM-switch: Det er hvis du har en skjerm med to innganger. Mange LCD-skjermer kommer med både VGA(D-sub) og DVI-inngang. Noen CRT-skjermer kommer med VGA(D-sub) og Coax-inngang. Man kan veksle mellom hvilken inngang (PC) man skal se via tastene på fronten av skjermen. Dette er løsninger som ikke reduserer bildekvaliteten i nærheten av så mye som billige KVM-switcher.

Lenke til kommentar

Ok, remote contoll er litt dumt hvis du har tenkt til å spille på den, hvis det er viktig for deg kan du glemme det. Men hvis du bruker den mest som filserver og backup trenger du ikke så fet kvalitet på bildet. Jeg har en stående i huset mitt som jeg kjører som server til diverse ting som jeg ikke er inne på hver dag akuratt. Denne har jeg remote controll på. Hvis du er keen kan du ta en titt her. Dessuten koster det ikke fem flate øre :yes:

Lenke til kommentar
Jeg har 2 stk VGA (merk 2 stk VGA! Ikke 1 VGA og en BNC/Coax) innganger på min Compaq P1210 22" skjerm =) Velger inngang med knapp på forsiden! =) Det er chill

Det er veldig greit å ha en slik skjerm ja! :yes:

Har selv en Dell P1110, med 2 d-sub innganger bak og en bryter i front.

Kjempekjekt når jeg går inn på ruteren når putty ikke vil av en eller annen grund.

Lenke til kommentar

'gå for proff KVM, så slipper du elendig bilde, mange opererer med høye "liksom" båndbredder, - som viser seg å gi skygger + +'

 

Kan dette være et problem med så lav oppløsning som jeg bruker ??? Hadde nesten bestemt meg for den hos MPX, men hvis kvaliteten er mer enn tvilsom, så venter jeg heller litt til. Har nok kun 1 inngang på hver skjerm, hadde jeg hatt 2, så hadde jeg selvsagt ikke trengt en kvm.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...