Gå til innhold

iPod, hvordan organiserer dere musikken?

Anbefalte innlegg

Sitter her med en ny iPod og tenkte å legge inn en del musikk på den. Bruker iTunes. Jeg tenkte med en gang å ha en mappe for hvert album osv., men slik fungerer tydeligvis ikke iPod.

Så da lurer jeg på hvordan dere organiserer musikken? Er det slik at iPoden bruker ID3 tagger? Da har jeg sinnsykt mye å rydde opp i før ting vil fungere skikkelig.. Er det virkelig så tungvint?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ipod sorterer etter id3 tagger ja

det enkleste er å bruke ctrl+museklikk/shift+museklikk for å merke alle sangene med en artist, så merke de med artistnavnet samtidig. når du er ferdig med det kan sortere de etter artist og begynne på tittel osv..

hvis det mangler id3 tag sorteres de etter filnavn.

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar

Hmm, takk for svar..

Tror jeg må jobbe litt med ID3-taggene. Får teste ut litt på egenhånd, men hvordan gjør dere det i iTunes? Lar dere iPoden oppdateres automatisk slik at iPod-biblioteket og iTunes-biblioteket er identiske? Eller overfører dere musikken manuelt? Bruker dere mye spillelister (playlist)?

Foreløpig synes jeg det burde vært mulighet for å organisere i mapper som ellers i Windows, men ok.. :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker så og si aldri playlists.

I iTunes marker alle sangene som hörer til et album, höyreklikk, get info. Skriv inn hva artisten heter og hva albumet heter. Da forandres informasjonen på alle sangene og de legges i /MyMusic/Artist/Album/.

Skal du ha musikk fra forskjellige album så lager du bare en playlist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...