Gå til innhold

Kjøler cpu viften min dårlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har en Cooler Master AERO7+ som kjøler cpu'n til ca 28- 29 grader på full guff, romtemperatur ca 20+ grader, og dette ved valig bruk (surfing og slikt)

Noen andre som har denne som vet hva den bør og skal yte?

Dæven. Er ikke det en luftkjøler? Da må temperaturmåleren din vise feil. Og ligge under 40 med luftkjøling er veldig bra..!

Lenke til kommentar
Dæven. Er ikke det en luftkjøler? Da må temperaturmåleren din vise feil. Og ligge under 40 med luftkjøling er veldig bra..! 

 

Tullball kjøpte en vifte (demo på 3DFXcool) på TG til 200kr den kjølte 2500 på 36* men alt er jo avhengig av tempraturen på lufta som blir sugd inn i pcen.

Men ja det er en bra temp.(er det den "jetmotoren"?)

Endret av Ducklink
Lenke til kommentar
Dæven. Er ikke det en luftkjøler? Da må temperaturmåleren din vise feil. Og ligge under 40 med luftkjøling er veldig bra..! 

 

Tullball kjøpte en vifte (demo på 3DFXcool) på TG til 200kr den kjølte 2500 på 36* men alt er jo avhengig av tempraturen på lufta som blir sugd inn i pcen.

Men ja det er en bra temp.(er det den "jetmotoren"?)

jeg har jet7 den er ganske bra når man får litt flere vifter i kabinette har 3 som blåser inn og 3 ut og da ligger jeg på ca 30 idle og max 40 på load etter 2 timer me unreal 2004;)

Lenke til kommentar
Dæven. Er ikke det en luftkjøler? Da må temperaturmåleren din vise feil. Og ligge under 40 med luftkjøling er veldig bra..! 

 

Tullball kjøpte en vifte (demo på 3DFXcool) på TG til 200kr den kjølte 2500 på 36* men alt er jo avhengig av tempraturen på lufta som blir sugd inn i pcen.

Men ja det er en bra temp.(er det den "jetmotoren"?)

Jeg skrev ikke at det ikke gikk an, men at det var veldig bra, og hvis du mener at det er tullball at under 40 grader med luftkjøling er bra, så vet ikke jeg... Tenker såklart på load temperaturer, da idle varierer så mye. 8 grader over romtemperatur er EKSTREMT med luftkjøling... Uansett load eller idle.

 

Edit: leifer

Endret av jonpet55
Lenke til kommentar
Jeg har aero 7 lite..Den er litt nyere, billigere og bedre, men jeg har 32 grader idle(på en xp 2600+ barton) så det er ikke en dårlig temp du har der.

 

Jeg har dårlig kabinettvifteløsning.. :(

Kjører du da viften på miniumum eller maxer du den?

Hei!

Jeg har den midt på...

 

På Load er den max 45 grader

 

 

Edit: Jeg bruker den medfulgte termal paden

Endret av smultr1ng
Lenke til kommentar
Jeg har aero 7 lite..Den er litt nyere, billigere og bedre, men jeg har 32 grader idle(på en xp 2600+ barton) så det er ikke en dårlig temp du har der.

 

Jeg har dårlig kabinettvifteløsning.. :(

Kjører du da viften på miniumum eller maxer du den?

Hei!

Jeg har den midt på...

 

På Load er den max 45 grader

 

 

Edit: Jeg bruker den medfulgte termal paden

Hvor mye er rom tempen på?

Endret av Typho
Lenke til kommentar
Har en Cooler Master AERO7+ som kjøler cpu'n til ca 28- 29 grader på full guff, romtemperatur ca 20+ grader, og dette ved valig bruk (surfing og slikt)

Noen andre som har denne som vet hva den bør og skal yte?

Det er en Vannvitig fin temperatur det der. jeg har også AERO 7+, men ingen kabinettvifter og på laveste turtall pleier min cpu og ligge på fra rundt 30-35'C grader. uten kabinettdøra på. medkabinettdøra på og ingen vifter. rundt 39-44C' grader.

 

min fetter har aluminiums versjonen av cooler Master aero 7. og 2 el 3kabinettvifter. hans temp pleier og ligge på utrolige 24'Cgrader (idle). :dribble:

Lenke til kommentar
min fetter har aluminiums versjonen av cooler Master aero 7. og 2 el 3kabinettvifter. hans temp pleier og ligge på utrolige 24'Cgrader (idle). :dribble:

med bios måleren som kan ha svært store avvik sant... eller så har han satt pcn ute i vinter... :roll:

 

24grader idle med luftkjøling, inne med normal rom temp??

den var litt for drøy...34? 44 kanskje?? ;)

 

(jeg har en slilent boost med en spire vifte på 52grader idle med shorts temp UTEN kabinettvifter...

Lenke til kommentar
min fetter har aluminiums versjonen av cooler Master aero 7. og 2 el 3kabinettvifter. hans temp pleier og ligge på utrolige 24'Cgrader (idle). :dribble:

med bios måleren som kan ha svært store avvik sant... eller så har han satt pcn ute i vinter... :roll:

 

24grader idle med luftkjøling, inne med normal rom temp??

den var litt for drøy...34? 44 kanskje?? ;)

det er utrolig men sant. og ja med luft kjøler! rom tempen hans var 18-20C grader. jeg ikke selv sett det, men jeg vet han har en meget bra cpu, har sett at den pleier og liggeog kose seg på rundt 30C grader og såvidt under 30C grader (idle). så 24 tror jeg faktisk jeg kan tro på. han pleier ikke lyve. :)

 

ja NF7 hovedkortene viser litt feil på temperauten, har testet aviket men digital måler og kom fram til at Abit NF7 viste fra 2-3C' grader feil +/-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...