Gå til innhold

250gb western SATA

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkurat kjøpt en WD250 gb sata disk.

men den finner bare 128 gb av dem? har prøvd å legge inn denne "reg" fila, men leste også at man måtte ha service pack 1. Og den får jeg ikke installert...

må man ha den eller går det ann uten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei trenger ikke vere kopi vare, har faktisk lest at folk med lovlige versjoner har hatt problemer med å få installert sp1. Eg har sp1 på xp platen, fikk også problemer med de store diskene min. Eg ble sure og brukte winME oppstart diskett, fdisk laget partisjonene, winxp formaterte dem. Tungvint, jepp kanskje det men det funket.

Lenke til kommentar
får ikke innstallert sp1 ? her lukter det "kopivare"

Jeg beklager å måtte spørre om det. Har du betalt for absolutt all programvare som er installert på maskinen din?

Etter mitt syn, så var ditt forsøk på et fornuftig svar helt feil. Sorry kamerat, men du trekker for raske slutninger.

Ha en bedre natt!

Lenke til kommentar

nå skal ikke jeg gå så veldig off-topic, men jeg vedder på at 98% av hw.no forum brukeren har iallefall noe piratkopiert programvare på sin maskin. Samma F, om det er pirat eller ikke, han har et problem, og det han trenger hjelp med, ikke en eller annen luring som leker politi som skal komme med teite komentarer.

Han trenger hjelp, han får ikke installert SP1.

btw, du finner alt på google.com

fant dette

http://support.microsoft.com/default.aspx?...3&Product=winxp

Denne skulle fixe problemet, du får prøve.. :)

http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-...ndows+xp+hotfix

Hvis du vi lese litt rundt.. :)

Lenke til kommentar
får ikke innstallert sp1 ? her lukter det "kopivare"

Jeg beklager å måtte spørre om det. Har du betalt for absolutt all programvare som er installert på maskinen din?

Etter mitt syn, så var ditt forsøk på et fornuftig svar helt feil. Sorry kamerat, men du trekker for raske slutninger.

Ha en bedre natt!

Hepp. Har insp 8200 med Winxp Pro .. Betalte i dyre dommer (3000 kroner) for Office XP pro med når jeg kjøpte denne såkalte bærbare maskina... I tillegg har jeg Systemworks pro 2003 og Firewall 2004, pluss at jeg nettopp har kjøpt Deus ex 2 ..

Det er en diskusjonsak om office er verd 3000 kroner. men, det skal vi ikke gå ut på...

Grunnen for at jeg spurte om at det var kopi vare , er pga personlig erfaring..

Har aldri selv hatt problem med orginal WinXP vare, alt har blitt innstallert problemfritt.. Skal ikke nevne navn, men har noen kamerater som ikke får innstallert sp1 grunnet "kopivare"...

Edit: for å holde seg til tema, er ikke sikker på hva løsningen kan være.. men, tipper linkene ovenfor hjelper ?

Endret av spetter
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Nei trenger ikke vere kopi vare, har faktisk lest at folk med lovlige versjoner har hatt problemer med å få installert sp1. Eg har sp1 på xp platen, fikk også problemer med de store diskene min. Eg ble sure og brukte winME oppstart diskett, fdisk laget partisjonene, winxp formaterte dem. Tungvint, jepp kanskje det men det funket.

Har du noen link til dette på nettet?

Jeg har aldri hørt om dette, og har installert XP på mange maskiner som endel av jobben min :) Har derimot hørt om problemer etter installasjon, men aldri at de ikke har "fått det til".

Til trådstarter; får du opp full størrelse i BIOS?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
nå skal ikke jeg gå så veldig off-topic, men jeg vedder på at 98% av hw.no forum brukeren har iallefall noe piratkopiert programvare på sin maskin. Samma F, om det er pirat eller ikke, han har et problem, og det han trenger hjelp med, ikke en eller annen luring som leker politi som skal komme med teite komentarer.

Han trenger hjelp, han får ikke installert SP1.

btw, du finner alt på google.com

fant dette

http://support.microsoft.com/default.aspx?...3&Product=winxp

Denne skulle fixe problemet, du får prøve.. :)

http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-...ndows+xp+hotfix

Hvis du vi lese litt rundt.. :)

Han leker ikke politi, han følger retningslinjene :)

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hørt om dette, og har installert XP på mange maskiner som endel av jobben min :) Har derimot hørt om problemer etter installasjon, men aldri at de ikke har "fått det til".

Til trådstarter; får du opp full størrelse i BIOS?

ja, der vises alt.

har forresten abit ic7-max3 så det burde holde!

Lenke til kommentar
I GNU/linux fungerer S-ATA perfekt, alle storleikar. Og vi som bruker GNU/linux slepp å drive piratvirksomheit for å ha eit oppdatert og godt system  :)

ja dere er så griseheldige at det er helt utrolig

Tja. Temmeleg. GNU/linux er ganske ok

Lenke til kommentar
hmmmm.. rart det der.. Funker bra til meg, jeg kjøpte samma disk, installerte windowsXP pro SP1 på den, i windows viser den: 231.5gb det er vell det den skal ?

:yes::yes: ingen problemer med den :D

btw: pirat-kopier er best :) hehe :devil:

går det bra å installere sp1 på en pirat kopi av windows?

Lenke til kommentar
går det bra å installere sp1 på en pirat kopi av windows?

Ja, du må bytte CD-Key til en skikkelig en. Fremgangsmåten til dette har Microsoft selv lagt ut på sidene sine.

LarsC på forumet har lagd denne for deg som vil ha stor disk uten sp1: Stor disk uten sp1 fila

Ber også trådtarter lese denne: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=165302 hvor det står forklart litt mer. (Er der LarsC kommer frem til den register-tingen som vises jeg quotet)

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Nei dessverre så husker eg ikke hvor eg leste det, er snart 2 år siden sp1 kom ut. Ja eg har lett litt etter den, men finner den ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...