Gå til innhold

Ny pc til sønnen i huset

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fyren skriver at han trenger litt hjelp til å sette sammen resten av maskina.. og dere skriver slikt som "et eller annet hoverkort mellom der og der og en eller annen ram (som må passe til det et eller annet hovedkortet du kjøper)" :laugh:

2,6 celeron og 9000 kort holder da lenge for en 6 åring. sikkert STOR fornøyd med egen pc i det hele tatt.. og jeg tror ikke de som lager barnespill og opplæringsspill sitter på kanten av stolen i dette øyeblikk og venter på å utnytte max av NV40 eller noe slikt.. og jeg tror nok 256 mb ram holder til hans bruk.

selv om jeg bruker 256mb ram bare på å fyre opp xp.. hehe

dollar sitt forslag ser greit ut :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg mener nå at Celeron holder litt til, jeg sitter her med Celly selv, har hatt min 2.0GHz i snart 1 1/2 år, først nå må jeg begynne og stille ned grafikk og oppløsning :roll:..

.. Men NÅ klør det i fingrene etter en AMD

.. Jeg er enig med "dollar"`s forslag..

Forøvrig ville jeg byttet ut kabinettet, ellers ser jo opsettet greit ut ! :thumbs:

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar

når han nå en gang må oppgradere maskina, noe jeg tror ikke blir i aller nærmeste framtid, så vil det jo være nær sagt komplett umulig å oppdrive en amd socket a prosessor på markedet, så lett "oppgraderlig" er vel å ta i en smule? :p

Lenke til kommentar

syns da shuttle er tåpelig til dette formålet.. dyrt og lite oppgraderingsvennlig.

dette ville jeg satset på!

Kabinett: Aopen Case Midi ATX Tower 300W Silver / Black (QF50C Silver)

Hovedkort: Asus Mainboard S-478 Intel 648FX ATX Audio LAN 800MHz Retail, P4S800

Ram: Geil 512MB DDR PC3200 400MHz Value CL2,5 5ns

Harddisk: Samsung Harddisk 40.0GB IDE 7200RPM

DVD spiller: Msi DVD-ROM 16X / 48X ATAPI Internal Bulk

total: 2565,-

www.psdata.no

billig og greit oppsett som holder lenge til en 6-7-8 åring!

så om en to-tre år når ungen begynner og ville spille mere krevende spill bruker du et par lapper på nytt hk og prosessor, kanskje en ram brikke til så har du en knall pc igjen!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
syns da shuttle er tåpelig til dette formålet.. dyrt og lite oppgraderingsvennlig.

Tror du bør tenke deg om to ganger. Kjøper du en Shuttle får du med vifter, kabinett og hovedkort. Den jeg listet opp koster 1,633,-. Da kan du oppgradere til P4 senere. Finn et bra kabinett med psu, cpu- og kabinettvifter i tillegg til et hovedkort til samme pris heller du.

Lenke til kommentar

gjorde jo nettopp det.. til under den prisen faktisk.

cpu kjøler utelot jeg siden jeg regner med han allerede har det ettersom de fleste p4, celeron cpu'er levers i boxed utgave.

og en barebone er lite oppgraderingsvennlig, noe annet kan man da ikke påstå..

så når han i fremtiden blir nødt og oppgradere maskinen sin blir han altså nødt til og kjøpe nytt kabinett og psu i tillegg, unødvendigt synes jeg.

hadde vært dama han skulle bygge maskin til hadde det nå vært greit siden jenter ofte er mer opptatt av at ting er lite og søtt og ser bra ut i stua.

en 6 åring gir seg vel balla i hvor liten maskinen er. han synes sikkert bare det er tøffere med en stor sterk maskin!

Lenke til kommentar

Hei.

Hvor mye tenker du å bruke på denne maskinen.

Hvis du skal kjøpe en maskin som passer til sønnen din og slik at du slipper å skifte den ut om 1 år.

Det går på hvor mye du ønsker å bruke på maskin og om du trenger en litt god maskin eller om det er bare en maskin en skal spille mons og marte på.

Lenke til kommentar

Herregud for et mas! Er det ingen som kan svare på det egentlige spørsmålet?

Utgangspunktet er jo en Celron 2.6 og et skjermkort. Det han ønsker er forslag til resten:

Mitt forslag:

1. Hovedkort: Abit V17

2. Minne: DDR-DIMM PC3200 256MB DDR CL2.5 (1 eller 2 stk)

3. DVD rom (hvilkensomhelst

4. Harddisk: Maxtor DiamondMax Plus 9 80GB

5. Miditower (et som ser greit ut)

6. Skjer 15" LCD eller 17" CRT

+tastatur, mus, joystick

Da har du en OK PC for en 6-aring den holder greit i 2-3 år og etterpå er det fortsatt en grei "surfemaskin"

Lenke til kommentar

Assa .... Hva ****** er det dere drømmer om at ungen skal bruke pc'n til? Blir jo å spille flåklypa grand prix osv. Ikke HL2 o.l. Ser ikke helt at denne pc'n kommer til å bli oppgradert de første 3-4 åra lixom.

Til deg som mener shuttle er lite oppgraderingsvennling. Åssen mener du da? Man kjøper alt nytt, ikke bare hk, cpu og ram som du kanskje gjør. Shuttle pc'er tar seg pent ut i stua som musikk-pc, film avspilling, internett osv.

Det er kun en ting som er dritt med shuttle, den er trang og montere i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Til deg som mener shuttle er lite oppgraderingsvennling. Åssen mener du da? Man kjøper alt nytt, ikke bare hk, cpu og ram som du kanskje gjør. Shuttle pc'er tar seg pent ut i stua som musikk-pc, film avspilling, internett osv.

Det er kun en ting som er dritt med shuttle, den er trang og montere i.

Jeg synes det er lettere å bygge en Shuttle enn et vanlig tower, men jeg har ganske små hender.

Lenke til kommentar
Til deg som mener shuttle er lite oppgraderingsvennling. Åssen mener du da? Man kjøper alt nytt, ikke bare hk, cpu og ram som du kanskje gjør.

skjønner ikke helt va du mener her?

mener du at når man oppgraderer pc'n så kjøper man alt nytt? i såfall er jo hele konseptet med og oppgradere borte.. da kalles det faktisk "kjøpe ny pc"

de aller fleste som oppgraderer kjøper kun nytt hk, cpu og ram. de som fokuserer mye på spill kjøper selvsagt nytt skjermkort og da. og ellers kjøper man en harddisk i ny og ne etter behov.

ser ikke vitsen i og kjøpe nytt kabinett, psu, cd drev, floppy, lydkort osv hver gang maskinen trenger en oppgradering.

det er jo bare sinnsykt uøkonomisk og lite miljøvennlig! ;)

men nå er det jo ikke dette denne tråden handler om.

synes han har fått mange gode tilbakemeldinger nå og pc'n er sikkert bestillt for lengs siden....

Lenke til kommentar

hei og takk får mange gode råd. Pc kommer nokk mest til og bli brukt tli enkle barne spill og dei krever jo ikke så veldigt mye. Så eg tenker og bruke Celleron prosessor og grfikk kortet. Når det blir snakk om og oppdatere pc senere kan han overta Abit ic7-g hk og ati 9700 pro kortet mitt får da er det på tide og oppdatere min og. regner med og bruke ca 2000 har en 80G hd liggende og så eg trenger bare kabinnet, hk, ram og dvd :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...