Mio Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Hei! Jeg har en IBM Deskstar 80GB 7200 disk. Når jeg lå i sofaen og så på Torsdagsklubben,så begynte pc'n og pipe og tikke. Fant ut at D: var borte på maskina etter en reboot, og at det er disken som lager pipelydene.Er det vanlig at det er slik IBM diskene tar kvelden? Kjipern og miste noen bra tv serier da Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Det var sonn ca. slik en quantum scsi disk klikka på maskina mi for en stund siden. Drev og kopierte filer mens det skjedde, så det var masse blåskjermer først og så klarte ikke biosen og finne den, men den lagde klankende lyder hver gang den fikk tilkobla strøm (og det gjør den fremdeles). Det finnes en måte du kan muligens redde dataene på... Høres litt rart ut, men du må fryse den Legg den i en antistatisk pose og pass på å legge den sånn at fuktigheten ikke kommer inn så legger du den i fryseren over natta. Deretter så tar du den ut og kobler til pcen veldig fort (ikke skru den inn bare stikk inn kablene) og starter pcen. Da er den en stor sjangs for at disken blir midlertidig reinkarnert så du får kopiert over noe av dataene... Så gjentar du til det slutter å virke... Lenke til kommentar
Mio Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Det var sonn ca. slik en quantum scsi disk klikka på maskina mi for en stund siden. Drev og kopierte filer mens det skjedde, så det var masse blåskjermer først og så klarte ikke biosen og finne den, men den lagde klankende lyder hver gang den fikk tilkobla strøm (og det gjør den fremdeles). Det finnes en måte du kan muligens redde dataene på... Høres litt rart ut, men du må fryse den Legg den i en antistatisk pose og pass på å legge den sånn at fuktigheten ikke kommer inn så legger du den i fryseren over natta. Deretter så tar du den ut og kobler til pcen veldig fort (ikke skru den inn bare stikk inn kablene) og starter pcen. Da er den en stor sjangs for at disken blir midlertidig reinkarnert så du får kopiert over noe av dataene... Så gjentar du til det slutter å virke... Funka det for deg? jeg har 35GB med data jeg skulle ha hatt fra den, ikke livs viktige data,men.. Skulle brukt huet litt mer og bytta den ut når jeg leste alle IBM klagene på forumet her for en tid tilbake..hehe Kanskje jeg skal duppe den i litt nitrogen Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 tja, de klagene gjaldt jo stortsett 60 og 75 gxp seriene. De andre seriene har vel like stor feilprosent som harddisker fra andre produsenter. Har ihvertfall hørt om like mange døde seagate og wd disker som ibm 120gxp... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå