Starscream1 Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Kjøpte meg en 2,8 ghz cpu nå og satt den inn. Den står at cpu type er Pentium 4A, 2100 mhz 2,1 ghz og original clock er på 2800 mhz. Hva skjer? Hvorfor virker den ikke helt? Trenger desperat hjelp Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 HKet stiller nok for lav buss som default. Bare å gå inn bios og stille inn riktig... Lenke til kommentar
Starscream1 Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Jeg finner ikke hvor jeg skal gå på BIOS Endret 11. mars 2004 av Starscream1 Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Er det en P4 med 533 MHz FSB? Sannsynligvis står FSB på 100, den skal stå på 133. Hva slags hovedkort har du? Lenke til kommentar
Starscream1 Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Ja. En P4 533mhz. FSB vet jeg ikke hva er. Hovedkortet er her: http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=178 Tror det er kortet Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 FSB er busshastigheten det. Du kommer ved bios ved å tykke "delete" ved oppstarten... Der er det sannsynligvis en meny der det står "performance ett eller annet" og der kan du stille inn frekvensene for buss/minne/agp... Men du må nesten lese "the f*** manual" (altså instruksjonsboka til hovedkortet ) for å finne ut nøyaktig hvordan du gjør dette... Lenke til kommentar
Starscream1 Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Mista manualen og jeg har gått inn på BIOS, men jeg finner ikke noe performance. Var inne på alt i BIOS og fant ingenting av dette Endret 11. mars 2004 av Starscream1 Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Mista manualen og jeg har gått inn på BIOS, men jeg finner ikke noe performance. Var inne på alt i BIOS og fant ingenting av dette Hvorfor går du ikke inn på siden til HK og laster ned en ny Owner´s manual? http://www.ecs.com.tw/download/dw_spec.asp?product_id=178 Side 44 Frequency/Voltage Control This item enables you to set the clock speed and system bus for your system. The clock speed and system bus are determined by the kind of processor you have installed in your system. Phoenix – AwardBIOS CMOS Setup Utility Frequency/Voltage Control Item Help CPU Clock Ratio [0 X] Auto Detect DIMM/PCI Clk [Enabled] Spread Spectrum [Enabled] CPU Host/SDRAM/PCI Clock [Default] F5:Previous Values F6:Fail-Safe Defaults F7:Optimized Defaults Endret 11. mars 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
Starscream1 Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Takk for all hjelp. Jeg klarte det . Fant det endelig på BIOS og satt den på 133. Takk igjen (og takk for manual tipset) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå