Gå til innhold

Overklokkings Probemer

tøs

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et lite, eller lettere sagt stort problem. Når jeg klokker min CPU (2500+), med mit hk (NF7-s v2.0), går den ikke lengre enn 200 x 11.

Multipleiere eller hva det heter kommer aldri over 12. Men jeg har valgmuligheter langt høyere. Er CPuen min låst?

Det som skjer er enten det at skjermen ikke skrur seg av etter at BIOSen har oppdatert innstillingene eller så nekter Xpen min å boote.

Hva bør jeg gjøre? Jeg har prøvd å sette opp volten på core litt (1.70) til ingen nytte. Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DAMN!

Jeg har GEIL minne 3200, Hvor langt kan jeg sette FSBen da?

suggestion?

Ta steg med 5 fbs og kjør prime 95 i 10 minutter ca.

Se om den er stabil og ta 5 nye

Edit: Tror denne posten hadde passet bedre under Prosessor og overklokking

Endret av Blade_
Lenke til kommentar

så du mener kansje at det er minne mitt som ihndrer meg å starte windows etter jeg har satt opp fsb?

Jeg kan kjøre multyplayere opp til 14 (gadd ikke teste noe), men får problemer hvis jeg endrer FSB..

Lenke til kommentar

jeg gjorde slik.....var sikkert en av de første her i landet som kjøpte 2500+ barton...

den første serien er ulåst fram til amd skjønte at folk kjøpte 2500 og klokka dem t 3000++

Det er hva JEG har hørt ihvertfall... ;)

jeg prøvde min til max multiplier....12.5 i mitt tilfelle men det er vel hk som stopper der....og ikke cpu... har et MSI k7n2 hk

begynte så å øke fsp fra 166.....med 10 hver gang....for hver gang jeg økte testa jeg pc'n over et par dager...

nå er jeg på 12.5x211 (2637 mhz) ikke peil hva det betyr i Amd regning...men skulle tru det var ca XP3600-3700......og enda har jeg ikke rørt volten

temp er fra standard (2500) 29 grader og er nå oppe i 49.....det er temp målt i sisoft sandra + hot cpu tester pro 3 ved 100% cpu...

har et raidmax kabinett med 6 vifter og en kabinett temp på 14 grader ved rom temp 21 grader ( har en måler på utsiden av kabinettet og)

Målet er da 3 Ghz :w00t:

må se litt bort ifra romtemperaturen når dama kommer hjem og hører støyen fra pc'n......

romtemperaturen har da en tendens til å gå opp ca 10 grader mens hun raser fra seg...

Av en eller annen grunn lar hun seg ikke imponere av at jeg prøver å nå 3 Ghz...

(mulig vi kan hente en patch og oppgradere damer til dette om en 10 års tid) hw.no har sikkert info om dette :cool:

Lenke til kommentar

Du må kjøre tester... beste ytelsen (og det er det vi er ute etter?) får man ved lavest multiplier.

For n´te gang : 220 * 11 @ 1,7V er det beste du får uten forsterket kjøling.

Så får du se om du har vært heldig med RAM, CPU og HK slik at du blir stabil deromkring.

Det er ikke på tull at man leter i gamle tråder for å finne noe som kan hjelpe deg. :thumbup: (ble litt ergerlig nå men der går over :green: )

Lenke til kommentar

Jeg fikk heller ikke kjørt FSB særlig høyt før jeg planslipte northbridge-chip'en. Før jeg gjorde det kom jeg ikke over 195Mhz FSB med vannkjøling på chipset. Det var jo ikke rart heller siden chip'en er så lite plan at den ikke får kontakt med vannblokka. Øke spenninga på minnet kan også være en god idé, men det har du kanskje prøvd alt?

- Judaz -

Lenke til kommentar

virker det å øke spenninga på minnet ?

får du kjørt høyere da ? testa på mitt minne for en stund siden (ps2700) fikk det ikke tik å kjøre på høyere enn 174...økte spenninga litt man hjapl ikke en dritt....

btw Sveinsel.....dama ba deg tørke av deg det smilet

måtte vise henne posten da..

må editere posten til at romtemp øker 20 grader nå da hun vet at halve norge vet det...

skjønte ikke posten i d heletatt hun......pc'n bråker...javel.. det gjør støvsugeren og......ser ikke at hun leter på nettet etter stillere motor for den ?? ( AU !!)

støvsugeren er ok den.. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...