Gå til innhold

Hvilken type minne?

chma

Anbefalte innlegg

Hva bør jeg velge for en p4 2.0GHz?

DDR-DIMM PC1600 (max 3gb)

DDR-DIMM PC2100 (max 3gb)

DDR-DIMM PC2700 (max 2gb)

Rambus RDRAM PC800 (max 2gb)

Hvilken vil gi best ytelse?

Eneste ulempen med RD ram etter hva jeg kan skjønne er at det ikke finnes like mange hovedkort som til DDR ram.

Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Hvorfor valgte du PC 2700?

Hvorfor jeg til slutt endte opp på PC 2700 er fordi det er billigere. Selv om minnet ikke arbeider like fort som RAMBUS brikker, var pris - ytelse bedre på PC 333 minne etter min mening :smile:

Et annet moment er overklokking. Noen sier at det å overklokke med RAMBUS er en lek, andre sier at det er umulig, noe som fikk meg til å tenke på at om det ikke er umulig, så finnes det endel "sære" RAMBUS brikker som ikke er særlig glade i overklokking.

Lenke til kommentar

Er klar over at jeg trolig ikke trenger 2 g minne, men jeg tenker bare på hva jeg bør prioritere, hastighet eller mulighet til å oppgradere, men trolig vil jeg nok bytte cpu hvis PC-en tilslutt yter så dårlig til det jeg kommer til å bruke den til...

men etter hva jeg har sett så finnes det mye fler hovedkort for ddr og få for rd, men jeg har ikke sjekket mange steder, bla. komplett.no

Vet noen om butikker som har mer utvalg av kort til rd? For det kommer litt ann om jeg velger ddr / rd etter hva jeg får av funksjoner på hovedkortene.

Christian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...