ABautz Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Heisann Jeg har lett litt rundt på nett etter en bootloader som kunne boote to eller flere installasjojner av operativsystemet og samtidig skjule den/de andre partisjonen, slik at den ene brukeren ikke kødder med filene til den andre. Det var igrunn ikke noe problem å finne mange slike, men jeg hadde tenkt meg en som var gratis... Jeg fant, jeg fant - etter litt leting - og så tenkte jeg at jeg skulle dele dem med dere Den første: MBM - Multiple Boot Manager R0.38 Den er meget enkel. men gjør det den skal. Den har mulighet for å skjule de andre partisjonene som ikke bootes. Her er noen av egenskapene: - Boot manager: MBM supports drives of over 8GB. And MBM can boot any OS placed in the second drive or later. - MBM does not require any partition for the boot manager. - Multiple drive supprt: MBM supports up to four physical drives. Each drives have to being recoginized by BIOS as fixed disk. - Partition editor: MBM can edit partition table with built-in partition editor. It will support multiple OS installation, create some primaly DOS partitions into a drive and can manipulate partition table to mask any partition to avoid an error of the installer. - Optional graphical boot menu: It can be created with a menu builder. Og kanskje det beste - Den er FREEWARE Den andre: Boot manager Boot-US 2.1.3 Den er mye mere avansert og har flere konfigurasjonsmuligheter - blandt annet kan den installeres fra windows/dos etter eget valg. Den er shareware og gratis til privat bruk, men med noen begrensninger: - No password protection in boot manager - Restricted password protection for configuration program - No support for boot from second, third,... disk - No support for true partition hiding in boot manager (det vil si at win2k/xp fortsatt kan "se" de skjulte partisjonene - det er ikke noe problem i win9x/me). Det koster kun 15 euro for en lisens for en bruker og da gjør den "alt". Håper dette var til hjelp for noen der ute Hilsen Alexander Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå