Gå til innhold

hva er best?


stoffix

Anbefalte innlegg

Amd Athlon 64 3400+ er den beste av disse to prossesorene. Dette er med ganske god margin.

 

Den er kjøligere, har mer fremtidsrettet teknologi (64bit), overlegen minneytelse osv..

 

EDIT: Vær snill og endre topicet ditt til noe litt annet, feks Hva er best av A64 3400+ og P4 3.2GHz

Nå har da p4c nesten dobbel så bra minne ytelse enn amd 64 3400+ men sammenligner man den med amd 64 fx er den hakke bedre

 

 

jeg har en minne ytelse på Lese: 5097 MB/s

Skrive: 2145 MB/s

 

AMD 64 fx 51 Lese: 5400 MB/s

Skrive: 1970 MB/s

 

 

AMD 64 3400+ Lese: 3240 MB/s

Skrive: 1330 MB/s

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har da p4c nesten dobbel så bra minne ytelse enn amd 64 3400+ men sammenligner man den med amd 64 fx er den hakke bedre

 

 

jeg har en minne ytelse på Lese: 5097 MB/s

Skrive: 2145 MB/s

 

AMD 64 fx 51 Lese: 5400 MB/s

Skrive: 1970 MB/s

 

 

AMD 64 3400+ Lese: 3240 MB/s

Skrive: 1330 MB/s

Det er nesten ikke noe forskjell i ytelse mellom dobbel og single minnekanaler. De tallene du viser til her har ingen ting med hvordan prosessorene yter.

 

Athlon64 har innebygget minnekontroller som gjør at forsinkelsen mellom cpu og prosessor er veldig lav, noe som gjør at Athlon64 er mye raskere til å komunisere med minnet enn P4.

Lenke til kommentar
Selv tenker jeg og kjøpe en amd64 2.0 eller en pentium 4 3.06 ghz

Pentium 4 er jo 1 ghz raskere enn amd64 på 2.0 ghz..

Og fortsatt slår amd64 pentiumen?

 

Er det noe forskjell på mhz, at noen er raskere, eller er jeg bare idiot? fortell..

Kort svar: Ja.

 

Det er "forskjell" på megahertz'ene. Pentium prosessorer gjør mindre arbeid pr. MHz enn en AMD, men jobber også på høyere frekvens.

 

Å se på MHz som målestørrelse for ytelse er bare relevant dersom prosessorene er av samme serie, og har samme funksjoner. Å sammenligne en AMD med en pentium på dette grunnlaget er selvfølgelig helt tullete. (Derfor ahr AMD introdusert PR-rating systemet, som skal gi et tilnærmet bilkde av hvilken pentium prosessor den er like rask som. F.eks en AMD athlon 1800+ skal være noenlunde på nivå med en Pentium 1,8Ghz.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Jeg har AMD Athlon 64 FX-51 og det skal visst ikke være så stor forskjell på ytelsen fra den til AMD64 3400+. Og kameraten min har AMD64 3000+. Merker stor forksjell fra min og hans CPU. Så Tror nok man vil merke forskjell fra AMD64 3400+ og 3000+ eller 3200+.

det har med at fx51 har doble minnekanaler...

 

dessuten er den helt i toppsjiktet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...