Gå til innhold

hva er best?


stoffix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men om trådstarter har tenkt til å overklokke og har veldig god kjøling vil jeg heller anbefale å kjøpe en P4 NW enn en AMD64.

 

En høyt klokket NW vil yte bedre i det meste, men du har fortsatt ikke fordelen av 64 bit (hva nå enn det måtte være, annet enn å kjøre XP64).

Lenke til kommentar
Evt kjøpe Athlon 3200+, som koster det samme som P4 3.2, men yter fremdeles bedre.

øhm.. feil.. De siste Athlon prosessorene var akterutseilt av P4.

En P4 3,2 ghz yter bedre enn en Athlon 3200

vell.. Han nevnte jo ikke XP så det er jo sikkert A64 som er ment i dette tilfellet.

 

 

og: IKKE SI AT A64 ikke kan klokkes! En A64 på 2.4ghz som er rimelig vanlig så er jo den UTROLIG rask. Grunnet at latency`en på minnekontrolleren også senkes. Dette skjer ikke med P4.

 

64bit er jo langt ifra en fiasko! Har vi ikke sett Farcry? Og blande inn WinXP64bit er jo bare tull siden det er en beta og de fleste driverne ikke er optimalisert.

 

Så jeg ville ha gått for en AMD til mesteparten av bruken.. Jeg får snart et Intel system i posten ,men grunnen til det er at jeg vil ha CSA , meget lav CPU bruk når man skriver\leser ifra disk. Når man har omtrent 1TB med plass og 2x Gbit er det en prioritering.

Lenke til kommentar
Det er i encoding, decoding og tunge prosesser generelt du ser den store forskjellen.

 

Hva er best til slike operasjoner? Hva er best til spilling? Intel eller AMD?

P4 til encoding, AMD til spilling

 

tror ikke det er så mange som kan diskutere dette :)

Tja, at P4 er best til encoding er en myte så jeg vil ta livet av før den blir en usann sannhet. Bare se på dette hvis det skulle være noen tvil:

http://www.digit-life.com/articles2/intela...ideo/index.html

 

"Conclusion: We can't single out the only preference for video encoding."

 

:roll:

Lenke til kommentar
Men vil man merke forskell på encoding på de to cpuene?

Til vanlig bruk antar jeg spilling krever mest av pcen eller hva?

Til det meste er Athlon 64 raskest, på enkelte spesialoptimaliserte programmer (et lite fåtall!) er P4 raskere. Skal du ha en prosessor som er raskest til vanlig bruk så er valget veldig enkelt; Athlon 64.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Som han andre her sa : Skal du overklokke så velger du Intel uten tvil, vil du kjøre på standard hastigheter så velger du en A643200+

 

Intelen er bedre til sine ting og AMDen er bedre til sine.

 

Overklokker du Intel P43,2 til f.eks 3,5-3,8ghz så har ikke AMDen sjanse i havet vil jeg påstå... :) Nå får jeg flame, men everything for the truth :)

Tror det var DesertGlow som sa at en standard 3200+ hadde en ytelse som tilsvarer p4 3,5ghz. Så hvis du klokker denne fra 200 til 220, vil du få en reell klokkefrekvens på 2420mhz, som ihvertfall tar en 3,8ghz p4.

Lenke til kommentar
Selv tenker jeg og kjøpe en amd64 2.0 eller en pentium 4 3.06 ghz

Pentium 4 er jo 1 ghz raskere enn amd64 på 2.0 ghz..

Og fortsatt slår amd64 pentiumen?

 

Er det noe forskjell på mhz, at noen er raskere, eller er jeg bare idiot? fortell..

Pentium 4 = 6 pipelines

AMD XP = 9 pipelines

Lenke til kommentar
Selv tenker jeg og kjøpe en amd64 2.0 eller en pentium 4 3.06 ghz

Pentium 4 er jo 1 ghz raskere enn amd64 på 2.0 ghz..

Og fortsatt slår amd64 pentiumen?

 

Er det noe forskjell på mhz, at noen er raskere, eller er jeg bare idiot? fortell..

Pentium 4 = 6 pipelines

AMD XP = 9 pipelines

Dette er HELT feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...