Gå til innhold

hva er best?


stoffix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Amd Athlon 64 3400+ er den beste av disse to prossesorene. Dette er med ganske god margin.

 

Den er kjøligere, har mer fremtidsrettet teknologi (64bit), overlegen minneytelse osv..

 

EDIT: Vær snill og endre topicet ditt til noe litt annet, feks Hva er best av A64 3400+ og P4 3.2GHz

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

f.eks. hvor fort et internett explorer vindu åpnes osv osv..

jeg kan jo selv av og til merke stor forskjell på min egen pc (p3 800MHz) og en annen pc jeg bruker..

et annet eksempel er vel winamp 3.. den bruker jo så veldig lang tid på å åpne/kjøre oppstartprosessene elns på min pc..

Lenke til kommentar
AMD'en er jo best, men så er det jo en god prisforskjell på de to. 1500kr. Da ville jeg heller tatt en 3200+.

Enig... det er altfor mye og betale ca 4000 spenn for ein Cpu som er ca like kjapp som A3200+ da kan du bruke dei 1500kr du har til overs og kjøpe deg ein Raptor disk

Endret av MuD
Lenke til kommentar

Må jo tenke litt over det at en AMD 64 kan klokkes omtrent nada, mens en P4 så er "sky is the limit" omtrent. Jeg hadde valgt etter behov, skal du kun spille, og er ikke interessert i å clokke noe, så velg amd 64. Skal du derimot drive med bildebehandling og/eller skal clokke litt, så er P4 helten din. Bottom line er at uansett hva du velger så blir du fornøyd :)

Lenke til kommentar

Som han andre her sa : Skal du overklokke så velger du Intel uten tvil, vil du kjøre på standard hastigheter så velger du en A643200+

 

Intelen er bedre til sine ting og AMDen er bedre til sine.

 

Overklokker du Intel P43,2 til f.eks 3,5-3,8ghz så har ikke AMDen sjanse i havet vil jeg påstå... :) Nå får jeg flame, men everything for the truth :)

Lenke til kommentar
Som han andre her sa : Skal du overklokke så velger du Intel uten tvil, vil du kjøre på standard hastigheter så velger du en A643200+

 

Intelen er bedre til sine ting og AMDen er bedre til sine.

 

Overklokker du Intel P43,2 til f.eks 3,5-3,8ghz så har ikke AMDen sjanse i havet vil jeg påstå... :) Nå får jeg flame, men everything for the truth :)

Hvorfor flame når du bare snakker sannheten :D . Ser jo i tester at AMD 64 er bare marginalt bedre i enkelte tester, og det er ved standard hastigheter, så fort du clokker litt er AMD 64 eid, desverre for mange. Dette er dog under 32-bits applikasjoner, så blir spennendes å se hva som skjer med ytelsen i et 64-bits system :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...