Prestvig Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Har en cd-rom med navn Memorex Sixteen Maxx, den funker fint til det daglige bruk, men det er når jeg skal brenne det stokker seg. Det som skjer når jeg setter den til å brenne er at det virker som om maskinen tror at den brenner fordi det står at filer blir brent over på cd'en, men brenneren kjører ikke og cd'en kommer ut igjen like tom som når jeg satt den inn etter "endt" brenneprosess. Får ingen feilmeldinger, "alt går som på skinner" ifølge Nero 5. Ander opplysninger: -Har bare en cd-rom i maskinen -Bruker Nero 5 som fulgte med PC'en da den var ny -Bruker Windows XP som oprativsystem Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Du har ikke uheldigvis huket av for simulering? Prøvd andre plater? Lenke til kommentar
Prestvig Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Nei,har ikke krysset av for simulering. Lurer på om det kan være at det blir brent et image på harddisken i stedet for at det blir brent på cd'en, fordi jeg får et spørsmål og hvor jeg skal lagre image-filen før brenneprosessen begynner. Noen som vet hvordan jeg får dette av?? Lenke til kommentar
hart Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) Du må huske å fjerne den lille knotten på CD-platene som er skrivebeskyttelsen Spøk til side: Hvis du ikke får til ved hjelp av andre trix kan du forsøke å avinstallere Nero fra maskinen din og reinstallere det. Ikke sikkert dette hjelper, om det ligger igjen noen konfigurasjonsfiler der som er opphav til problemet ditt (eller noen verdier i registeret). Det er verdt et forsøk. Endret 13. mars 2004 av hart Lenke til kommentar
LtWolf Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 ehh.. "Choose Recorder" - Velg brenneren din. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 har for øyeblikket samme problemet, Nero spør hvor jeg skal lagre Image filen, samme opplegget på den bærbare. Har nettopp formatert, så det kan jo ikke være korrupte register verdier som ødelegger da. Nero viser heller ikke brenneren min på Choose Recorder, så er nødt til å bruke Windows sin innebygde inntil vidre.. Lenke til kommentar
enhuso Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Du har for gammel versjon av Nero. Skaff deg 6302 el nyere... Lenke til kommentar
Prestvig Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Takk for gode råd. Har prøvd å avinstalere Nero og innstalert det på nytt igjen, det løste ikke problemet. Har også prøvd Roxio Easy CD Creator v5.01, da var det noe ganske annet som var problemet, den brant i omtrent 10 sekunder og så kom cd'en ut igjen, lukket, festelig . Gode råd mottas med takk Lenke til kommentar
pepp Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Prøv å fjerne spilleren i enhetsbehandlingen, og start maskinen opp på nytt. Lenke til kommentar
Prestvig Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Har akkurat prøvd å fjerne spilleren i enhetsbehandlingen, og starte maskinen opp på nytt, men det førte ikke til noen løsning på problemet. Jeg tror ikke at jeg kommer til å kjøpe ny versjon av Nero, i og med at det har funket med Nero 5 før. Gjør meg en tjeneste og kom med et godt råd. Lenke til kommentar
Prestvig Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Vil du som sitter inne med et godt råd svare innen morgendagen, ellers tror jeg jeg får fomatere, for å se om det er brenneren eller om det er en personlig svikt som er feilen. Håper at noen kommer med den eventuelle løsningen før i morra ettermiddag så jeg slipper å formatere, for alle som har prøvd det før vet at det er no dritt Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 har et veldig godt svar! oppgrader til 6302 versjonen, da funket det iallefall her. Lenke til kommentar
hart Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Før du formaterer.... du har ikke tenkt tanken at det er brenneren din som har blitt alvorlig syk. Kan man bruke rense-CDer på brennere? Har du forsøkt med en annen brenner? Edit: BTW. har du innstallert noe annen programvare som til feks digitale kameraer og videokameraer i det siste, sånn rett før problemet oppstod. Når jeg installerte en softwarepakke fra Sony (DV-cam) så fikk jeg beskjed om at hvis jeg innstallerte støtte for CD-brenning fra deres SW så kunne dette føre til at annen SW sluttet å virke tilfredstillende... det var en "driverrutine" som var anderledes.. husker ikke navnet i farten Endret 24. mars 2004 av hart Lenke til kommentar
Prestvig Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 10 poen og så mange tommeltotter opp som det finnes i verden til SUPREME X, oppgraderte til Nero 6, funket som en vind!!! Det skal høre med i historien at dette ble foreslått tideligeri i dette forumet, men kjente ingen jeg kunne låne CD'en av og hadde ikke serlig lyst til å ut med flere hundrelapper "til ingen nytte" får å kjøpe nytt. Følte at jeg måtte, og gjorde det, som et siste nådestøt. Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå