ChrML Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Akkurat nå etter jeg belasta CPU'en 100% for en 5 min tid, så ble hovedkortet UVANLIGT varmt. Det pleier vanligvis å ligge fra 35-42c, men nå ligger det på 56c, og øker. Skal akkurat til å skru den av nå snart... Jeg satte ned CPU vifta 80% for noen dager sia (syns kassa gikk så stille og roligt da). Kan det ha noe med det å gjøre? Er det farligt får hovedkortet og kjøre så varmt? CPU'en min ligger vanligvis på 54c, men nå er den på 63c. Det skjer nå mens jeg spiller RTC Wolfenstein (bruker 60 mb minne, og 60% CPU fant jeg nettopp ut), men så fort jeg avslutter det, synker det raskt i løpet av 5 min ned til det normale igjen. Noen ideer om hvorfor? Hvor varmt er grensa for hva som er lurt når det gjelder hovedkortet, og CPU? Lenke til kommentar
teekay19 Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Hovedkortet temperaturen er nok høyere enn den burde være, de er for såvidt cpu temperaturen men den tåler jo ganske høy temp da. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Ok. Noen dager før dette, før jeg installerte temp monitoren, har jeg fått bluescreen noen ganger mens jeg holdt på med PC'en vanlig (en gang når jeg rippa musikk CD, og en gang når jeg brente en CD mens jeg spillte RTCW). Den sa: Det har oppstått en alvorlig feil, og windows er avsluttet for å unngå skade på maskinen. ..blablabla... Dumper minnet... Kan det være på grunn av evt. overopphetning på hovedkortet? Hva annet kan det være på grunn av? Har merka av for: "Force system shut down if overheating" i BIOS-en. Jeg har: Abit hovedkort (husker ikke åssen) 512 MB DDR 160GB harddrive 3 ghz HT cpu gf2 mx 400 Endret 11. mars 2004 av chrml Lenke til kommentar
teekay19 Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Alltid vanskelig å svare på slike poster (i hvertfall gi riktig svar). Hvilken strømforsyning har du.. Q-tec? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå