benjamin84 Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Skal Deus Ex 2 kjøre så vanvittig tregt på relativt oppegående hardware? Maskinen min: 9800Pro 2.6Ghz P4 (800FSB) 1Gb PC3200 Ram... Startet spillet, satt som vanlig all grafikken på max i 1280x960 oppløsning og forventet et vakkert skue, men det var så vidt det gikk å bevege seg rundt, musen lagget som fy og jeg fikk vel maks 10fps. Satt ned grafikken og valgte 800x600 oppløsning, men spillet går fortsatt ikke rent, det hakker om jeg går inn i et nytt område, og musen lagger fortsatt en smule (ikke så grusomt men dog irriterende). Går det virkelig ann å lage et spill som ikke kan kjøres ordentlig med en 9800Pro og 2.6ghz pentium?? Vitner om grusomt dårlig koding... noen som har lignende erfaringer med spillet? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Ja det er mange som har opplever det samme. Det er derfor det er få som snakker om spillet... Last ned den siste patchen, det vil hjelpe litt. Lenke til kommentar
nogard Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Det virker fint på min maskin, uten patch. kjører det på 1024x640 uten at det hakker, har hercules 9800pro, xp2500 og 1 GB ram Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Nogard: Har du noen spesielle instillinger eller kjører du det "straight out of the box"? Muselaggen er faktisk akkurat samme som jeg pleide å få med Half-Life, om jeg spilte på D3D istedenfor OpenGL... snåle greier... Lenke til kommentar
uberhunter Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Uhm, spillet er jo bra, men den pc'n der skal vel være god nok til å takle det meste! Prøv å sjekk hvor mye diskplass og ram du har ledig! Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Skal ikke stå på hverken ledig diskplass (30GB på C:) eller ram (470Mb med diverse programmer kjørende)... er nok heller spillet som ikke er helt optimalt som TCi nevner over Kjører jo UT2k4 uten prob i 1280x960, samt Colin McRae 4, begge ganske nye titler jaja, da kjøper jeg ikke det spillet hvertfall Forresten, noen som tror jeg hadde klart å få pengene tilbake om jeg hadde kjøpt spillet for så å finne ut at det kjørte så dårlig? Er en grunn til at selv de mest lovlydige personer laster ned spill først... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 tror ikke du direkte hadde fått pengene tilbake, kommer an på hvor u har kjøpt det. noen steder gir deg penger tilbake, andre gir deg tilgodelapp Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Spillet kan sannsynligvis tweakes til å kjøre langt raskere enn den ytelsen du får i utgangspunktet. Skrubb maskinen din, ta en titt her: http://forums.eidosgames.com/showthread.php?threadid=29653 og last ned programmet DXTool herfra: http://forums.eidosgames.com/showthread.php?threadid=29529. Etter litt dill har jeg fått spillet til å gå flytende på en XP2000+ og et GF4200 med alt på fullt i 640x480, og flytende på en XP2600+ og et Radeon9700Pro med alt på fullt i 1280x1024, så umulig er det ikke. Men du og du for noe styr . Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 Utgivere burde vel egentlig ikke gi ut ting som må "tweakes" for å fungere riktig, det burde de klare å gjøre selv før de sender ut spill på markedet men dette er det sikkert mange som har sagt før meg, samt regner jeg med at all den negative publisiteten utviklerne/utgiverne får av dette er straff nok *merke seg: Ikke kjøp spill fra Ion Storm, og til dels Eidos* Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Naturligvis ikke, jeg forsøkte ikke å forsvare spillet, jeg prøver bare å forklare deg hvordan du kan bedre på situasjonen. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Hei! Ca samme måte tweak på Far Cry, som forklart, ca samme. Jeg kjører spillet Far cry på: Intel P4 1.4 ghz (2.8 ghz), 250MB (1024), Matrox Parhelia, 80GB, osv. Får minimun 24 FPS på 800x600 oppløsing på alle settings "Very High" untatt Water Effects på Low. Dette påvirker særlig grafikkort, liten CPU. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Skal Deus Ex 2 kjøre så vanvittig tregt på relativt oppegående hardware? Maskinen min: 9800Pro 2.6Ghz P4 (800FSB) 1Gb PC3200 Ram... Startet spillet, satt som vanlig all grafikken på max i 1280x960 oppløsning og forventet et vakkert skue, men det var så vidt det gikk å bevege seg rundt, musen lagget som fy og jeg fikk vel maks 10fps. Satt ned grafikken og valgte 800x600 oppløsning, men spillet går fortsatt ikke rent, det hakker om jeg går inn i et nytt område, og musen lagger fortsatt en smule (ikke så grusomt men dog irriterende). Går det virkelig ann å lage et spill som ikke kan kjøres ordentlig med en 9800Pro og 2.6ghz pentium?? Vitner om grusomt dårlig koding... noen som har lignende erfaringer med spillet? Det har vært til dels heftige diskusjoner rundt ressursbruken til Deus Ex: Invisible War helt siden det kom ut. Jeg har sett utallige klager på det problemet du nevner her. Hvis du går på hjemmesiden til utgiverne vil du finne mange måter å optimalisere spillet på. Hvor bra det blir aner jeg ikke, jeg har ikke spillet selv - men jeg har undersøkt en del. Ut ifra hva jeg har funnet ut kan det nok bli en del bedre, men langt ifra bra nok. For min egen del har jeg faktisk valgt å ikke kjøpe spillet nettopp på grunn av den negative omtalen fra forbrukerne. Én ting er de drastiske endringene fra forløperen, en annen ting er å gi ut et spill som ikke flyter skikkelig på et flunkende nytt Radeon 9800 Pro. Huff, ION Storm, hvor gikk det galt? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 spelet går treigt fordi det bruker bump mapping og stencil shadows som krever SJUKT mykje ressurser for å funke i real time at du får 30-60 fps i 800x600 med radeon 9800 forstår eg godt eg hadde ca 15-40 i 640x480 med radeon 8500 spel som feks UT2003 går flytande fordi det er rett og slett veldig simpel grafikk....meir grafikk 'hacks' som gjør at det ser betre ut men skikkeleg dynamisk lys og bump mapping er jo mykje feitare Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) Last ned DX Tool. (Link lenger oppe i posten) Ikke forandre på noe, utenom: 1. Anistropic filtering på 1 i stedet for 2 2. Sett skjermoppdatering til 60 Hz. Spillet går mye bedre, men om du er vant til f.eks. 85 Hz vil du merke flimring! Jeg har 2500+, 512 RAM og Ti 4200 m/ 128 MB, og jeg kjører spillet med disse instillingene og 800x600, Multisampling 1x, Shadows Quality: Off, Lighting Quality: Medium, Characther Quality: High. Da er spillet i alle fall spillbart. EDIT: må bare legge til at etter at raten ble spillbar, det vil si hopping fra 20-35 bildet per sekund, har jeg funnet ut hvor bra dette spillet egentlig er!!! Endret 13. mars 2004 av tor_erik Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Så lett kan det gå, nå er jeg hektet på DeusEX 2! Utrolig synd med grafikken, men resten av spillet er virkelig i en klasse for seg, fantastisk mye man kan finne på rundt om kring med diverse fraksjoner og lignende... får prøve DX-Tool etterhvert Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 spelet går treigt fordi det bruker bump mapping og stencil shadows som krever SJUKT mykje ressurser for å funke i real time at du får 30-60 fps i 800x600 med radeon 9800 forstår eg godt eg hadde ca 15-40 i 640x480 med radeon 8500 spel som feks UT2003 går flytande fordi det er rett og slett veldig simpel grafikk....meir grafikk 'hacks' som gjør at det ser betre ut men skikkeleg dynamisk lys og bump mapping er jo mykje feitare Det er vel stencil shadows som er den største synderen. Av en eller annen grunn er det uhyrelig tregt i Deus Ex:IW. FX5900Ultra drar Doom3 (iflølge de siste testene) i nesten 60FPS i 1280x1024, så Deus Ex:IW burde vel ikke være så fryktelig krevende som det er nå? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 spelet går treigt fordi det bruker bump mapping og stencil shadows som krever SJUKT mykje ressurser for å funke i real time at du får 30-60 fps i 800x600 med radeon 9800 forstår eg godt eg hadde ca 15-40 i 640x480 med radeon 8500 spel som feks UT2003 går flytande fordi det er rett og slett veldig simpel grafikk....meir grafikk 'hacks' som gjør at det ser betre ut men skikkeleg dynamisk lys og bump mapping er jo mykje feitare Hvordan kan man slå av Stencil Sahdows? Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Spillet ble mye bedre med DSTool, men det er fortsatt masse artifacts rundt bevegelige objecter (tønner, mennesker, lys osv.). Men det ble desidert mer spillbart nå selv på 1024x768. Forresten, for å se hvor genialt stencil shadows er anbefaler jeg å dytte til en av de brennende tønnene man finner senere i spillet. Å se lyset spre seg over veggende fra den rullende tønnen er ganske imponerende Lenke til kommentar
TDK Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Jeg har selv en kraftig pc: amd 64 3200+ 1024mb pc3200 ram og et sapphire 9800xt kort. vil jeg june kjøre dette spillet med alt på maks og 1280x1024? det vil være ganske ekstremt hvis det ikke går..... Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 (endret) Jeg har selv en kraftig pc: amd 64 3200+ 1024mb pc3200 ram og et sapphire 9800xt kort. vil jeg june kjøre dette spillet med alt på maks og 1280x1024?det vil være ganske ekstremt hvis det ikke går..... Sannsynligvis ikke uten patch 1.1 og 1.2! EDIT: Klarte faktisk å skrive leif i løpet av 7 ord... Endret 15. mars 2004 av tor_erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå