Gå til innhold

Har ikke 9800 Pro og XT forskjellige brikker?


Anbefalte innlegg

Mener å ha lest en plass (husker ikke hvor) at ATi Radeon 9800 Pro og ATi Radeon 9800 XT er basert på to forskjellige brikker (GPU), med flere funksjoner for XT.

 

Hvis dette stemmer, er det vel ikke mulig å få et ekte XT-kort ved å flashe seg fra non-Pro eller Pro kort?? :dontgetit:

 

Tror jeg husker at XT-brikken hadde bedre DX-egenskaper ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, dette er fullstendig riktig.

 

Flashing/modding er nøyaktig det samme som å klokke kortet ditt, pluss at du lurer softwaren din til å tro at kortet du har er et annet enn det det virkelig er.

 

Eventuelle hardwareendringer fra pro til XT vil du ikke få med deg.

 

Så jeg skjønner ikke hvorfor folk sier flashing/modding, det er KLOKKING. Intet annet.

Lenke til kommentar
Ja, dette er fullstendig riktig.

 

Flashing/modding er nøyaktig det samme som å klokke kortet ditt, pluss at du lurer softwaren din til å tro at kortet du har er et annet enn det det virkelig er.

 

Eventuelle hardwareendringer fra pro til XT vil du ikke få med deg.

 

Så jeg skjønner ikke hvorfor folk sier flashing/modding, det er KLOKKING. Intet annet.

Det ver det jeg trodde :D

 

Takk for svar

Lenke til kommentar

Fordeler med XT over Pro:

- Brikken får mer spenning, så kan klokkes høyere (den er da laget for å tåle denne høye spenningen, noe Pro brikken ikke er)

- Optimaliserte "paths"

- integrert temperaturmåler (p.g.a. overdrive)

 

Man kan jo si det samme med R300 (9700) til R350 (9800) chippen som fra R350 til R360 (9800XT), forskjellen lå i hovedsak i det at brikken fikk, og var laget, for mer spenning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...