monzilla Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Jeg tror ikke at terroren sitt mål er å ta flest mulig menneskeliv, men jeg tror at terroren har som mål å svekke nasjonen. 9/11 ble symbolet på USA som verdens største økonomi (WTC) rasert og dette førte den amerikanske økonominen inn på feilt spor. Wall-street indeksene sank og landet kom egentlig inn i en depresjon. Folk går rundt og er redde, og flere og flere er i mot at USA er på tokt i utlandet. Terroristene vet nøyaktig hva de må gjøre for å få fram sin sak. Tar man feks en hypotetisk situasjon : Frihetsgudinnen blir ødelagt på en eller annen måte. Symbolet på amerikas frihet faller i grus. Jeg tror at hvis dette hadde blitt en realitet ville landet nesten få mer konsekvenser enn 9/11, og dette med minimale tap av menneskeliv, Mine teorier og meninger ihvertfall Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Norge er et av de vestlige landene som indirekte har sponset mest terror, stort sett over bistandsbudsjett til terrorgrupper som PLO, til Syria og libanon mm. Å kappe av hånden som gir er lite smart trekk.Jeg finner ikke "terrorstøtte" i det norske bistandsbudsjettet.. Hva med å dele litt informasjon med oss andre uinvidde? Store deler av Norges bistandsbudsjett har tidligere (og idag) gått til arabiske land som Palestina, Jordan, Syria og Libanon. Noe av dette har gått som direkte bistand som vannforsyningsprosjekter, og andre i ren pengestøtte. Som kjent er det massevis av korrupsjon i disse landene, og her snakker vi om korrupte regimer som har satt korrupsjonen i system. En stor del av bistandspengene hardefor gått il fete mercedeser for ledelsen i f.eks PLO (mr Yassir har selv over 2mrd $ på konto i Sveits, noe som er lite omtalt i venstrevridde norske media). Noe av pengene har garantert gått itl våpenkjøp og har dermed garantert sponset terror indirekte. Tidligere har bistandensoppfølgingen vært svært slapp, det har blitt strammet noe opp de siste årene, så jeg vet ikke hvordan ståa er idag. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Norge er et av de vestlige landene som indirekte har sponset mest terror, stort sett over bistandsbudsjett til terrorgrupper som PLO, til Syria og libanon mm. Å kappe av hånden som gir er lite smart trekk.Jeg finner ikke "terrorstøtte" i det norske bistandsbudsjettet.. Hva med å dele litt informasjon med oss andre uinvidde? Store deler av Norges bistandsbudsjett har tidligere (og idag) gått til arabiske land som Palestina, Jordan, Syria og Libanon. Noe av dette har gått som direkte bistand som vannforsyningsprosjekter, og andre i ren pengestøtte. Som kjent er det massevis av korrupsjon i disse landene, og her snakker vi om korrupte regimer som har satt korrupsjonen i system. En stor del av bistandspengene hardefor gått il fete mercedeser for ledelsen i f.eks PLO (mr Yassir har selv over 2mrd $ på konto i Sveits, noe som er lite omtalt i venstrevridde norske media). Noe av pengene har garantert gått itl våpenkjøp og har dermed garantert sponset terror indirekte. Tidligere har bistandensoppfølgingen vært svært slapp, det har blitt strammet noe opp de siste årene, så jeg vet ikke hvordan ståa er idag. *Applaus* Lenke til kommentar
OeO Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Norge er et av de vestlige landene som indirekte har sponset mest terror, stort sett over bistandsbudsjett til terrorgrupper som PLO, til Syria og libanon mm. Å kappe av hånden som gir er lite smart trekk.Jeg finner ikke "terrorstøtte" i det norske bistandsbudsjettet.. Hva med å dele litt informasjon med oss andre uinvidde? Store deler av Norges bistandsbudsjett har tidligere (og idag) gått til arabiske land som Palestina, Jordan, Syria og Libanon. Noe av dette har gått som direkte bistand som vannforsyningsprosjekter, og andre i ren pengestøtte. Som kjent er det massevis av korrupsjon i disse landene, og her snakker vi om korrupte regimer som har satt korrupsjonen i system. En stor del av bistandspengene hardefor gått il fete mercedeser for ledelsen i f.eks PLO (mr Yassir har selv over 2mrd $ på konto i Sveits, noe som er lite omtalt i venstrevridde norske media). Noe av pengene har garantert gått itl våpenkjøp og har dermed garantert sponset terror indirekte. Tidligere har bistandensoppfølgingen vært svært slapp, det har blitt strammet noe opp de siste årene, så jeg vet ikke hvordan ståa er idag. *Applaus* sier ikke at det ikke er sånn, men mye av dette er antagelser. øremerkede belivninger! der har vi svaret. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Tror jeg hadde tatt 17. Mai toget, med automatvåpen og sprengstoff, muligens molotov coctailer og sånt, først og fremst for å skape frykt...(Svidde barn) Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 17 mai selvmordsbomber, tenk deg hva det hadde gjort med folkesjela til nordmenn.. grøsser bare ved tanken på det. Burde vi stoppe her? Kan jo gi folk (les: al-Qaida) ideèr.. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Jeg lurer på hvor mange det er her på forumet som er Al-Qaida medlemer? Lenke til kommentar
iDude Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Noe av pengene har garantert gått itl våpenkjøp og har dermed garantert sponset terror indirekte. Selv om du sier garantert 2 ganger betyr det ikke at det blir mer sant av den grunn. Om du kunne peke på noen kilder hadde det vært kjekt, ellers blir det bare spekulasjon. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Noe av pengene har garantert gått itl våpenkjøp og har dermed garantert sponset terror indirekte. Selv om du sier garantert 2 ganger betyr det ikke at det blir mer sant av den grunn. Om du kunne peke på noen kilder hadde det vært kjekt, ellers blir det bare spekulasjon. Ja, det var en dårlig setning. Bistandspenger som går til korrupsjon og våpen er ikke noe populært tema i Norge, men et kjapt søk på google ga dette: http://privat.bluezone.no/m-east/Side_3.html I august 2003 opplyste sjefen for det israelske etterretningsvesenet, Ahron Ze'evi, at Arafats nettoverdi er 1,3 milliarder dollar. I 1990 anslo det amerikanske CIA at Arafat og PLO var god for ca 14 milliarder dollar PLO-leder Yassir Arafat forvalter hele åtte prosent av PLO-myndighetenes budsjett uten noen form for oversyn, konkluderer en rapport fra Det internasjonale pengefondet. Rapporten er basert på data fra PLO-myndighetene. I tidsrommet 1995 til 2000 forsvant 900 millioner dollar (6,5 milliarder kroner) i løse luften. For inneværende budsjettår er det avsatt 74 millioner dollar til Arafats kontor, 34 millioner blir brukt av Arafat til å betale ”organisasjoner” og ”enkeltindivider.” Rapporten viser dessuten at PLO-myndighetene har 56,128 medlemmer i ulike ”sikkerhetsstyrker”, noe som er 20,000 flere enn Oslo-avtalen tillater. Ellers var det mye spennende lesning, som kan bekreftes av flere kilder: http://idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=3962 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=4521112 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=4100138 Våre skattepenger går til PLO > Korrupsjon og terror gjennomføres takket være norsk bistand Lenke til kommentar
iDude Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Ja, det var en dårlig setning. Bistandspenger som går til korrupsjon og våpen er ikke noe populært tema i Norge, men et kjapt søk på google ga dette ja der var det masse linker ja... Det kan godt hende du har rett, og anklagene om Arafat og korrupsjon er velkjente, og muligens hold i. Jeg syns allikevel at de kildene du dro frem der ikke er spesielt gode. Israelske kilder, samt Kåre Kristiansen (sic) betrrakter jeg ikke akkurat som objektive kilder når det gjelder uttalelser om PLO, for å si det sånnn. (Saken om USA sin holdning til elementer av PLO var basert på Israelsk etteretning) Det jeg lurte mest på var "terrorstøtte" til Syria og Libanon, som du mente fantes... Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Vi har soldater i Kosovo, Afganistan, Irak, umm.... Spørs om vi er så særlig nøytrale da. Norge er ikke noe mer terrormål en alle andre land. Norge har heller ingen typiske terrormål annet en Nobelpris utdelinga. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) Olje og gassinstallasjonene er etter mitt hode de åpenbare terrormål her i landet. Det er der amerikanernes interesser i Norge ligger (kanskje derfor de kaller oss allierte) og det er der de økonomiske konsekvensene blir størst. Tenk hvis en installasjon blir sprengt, sikkerhetsventiler osv. går med, og vi får en ny Bravo - kanskje verre. Produksjonen ved andre felt ville garantert bli stoppet, og "penger tapt" raten vil vokse seg skyhøy på noen timer. EDIT: vil ikke påstå at dette er noe spesielt aktuelt sammenlignet med f.eks. Engelske og Danske mål - eller kanskje Polske? Endret 17. mars 2004 av stian-hg Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 En mann ble drept da norske soldater åpnet ild mot en bil som forsøkte å forsere en sperring sør for Pristina onsdag. Onsdag kveld blir det meldt at 250 norske soldater er involvert i kraftige uroligheter i den lille byen Caglavica. Skal ikke mye til før noen skrullinger mener at dem har grunn nok til å hate nordmenn... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Se her: http://bt.no/utenriks/spaniaterror/article243822 Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 En mann ble drept da norske soldater åpnet ild mot en bil som forsøkte å forsere en sperring sør for Pristina onsdag. Onsdag kveld blir det meldt at 250 norske soldater er involvert i kraftige uroligheter i den lille byen Caglavica. Skal ikke mye til før noen skrullinger mener at dem har grunn nok til å hate nordmenn... Hat mot et land eller en folkegruppe ligger nok på et dypere plan enn det. Hvis du sikter til USA, Russland, muslimer, kristne eller hva det skal så ligger det mye mer enn en enkeltepisode eller 10 bak det. Lenke til kommentar
Individual-48 Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 den kom for noen dager siden da dagbaldet skrev "nå kommer terroren til norge" Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 den kom for noen dager siden da dagbaldet skrev "nå kommer terroren til norge" Jeg reagerte kraftig på at man ikke skrev: Nu kjem terroristane til Noreg. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Vel ! Hvem har behov for 660 kg dynamitt ? http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/04/02/395025.html Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Vel ! Hvem har behov for 660 kg dynamitt ?http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/04/02/395025.html Og som nevnt i en annen tråd... det er ikke lenge til TG. Dynamit i den mengden + TG Nei da, trukke terrorn kommer til Norge med det første, vi er et snilt land. Er ikke vi et flyknings paradis, hvofor skulle da terroristenne ødelegge sitt framtidige hjem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå