Gå til innhold

Når kommer terroren til Norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde jeg vært en terrorist så hadde selvmordsauksjon(båt) mot

oljeinstallasjoner vært mye mer aktuelt enn T-banen i Oslo......

Dessverre :scared:

T-banen i Oslo er ikke spesielt tenkelig for et terrorangrep i Norge - den er simpelthen altfor liten. Oljeinstallasjoner er et tenkelig mål - men Norge er et lite land, vår betydning er så liten at et terrorangrep er mindre sannsynlig. Man skal selvsagt aldri utelukke noe, men.

Lenke til kommentar

Hvis al Q. virkelig ønsket, ville det være en smal sak for dem å få gjort noe her i landet. Her er ikke rare kontrollen på mye.

Mulige terrorist tilknyttede får jo gå fritt omkring, og det myldrer med arabere.

På endel periferte flyplasser har det ikke vært annet enn stikk-kontroller av passasjerer. Tror en del skjerpet det etter nyttår, men vet ikke om alle.

Det hadde vært en enkel sak for dem å kapre et fly, og kjøre inn i stortinget feks.

Med toger hadede det vært enda enklere.

Lenke til kommentar

Jeg mener det at Norge ikke bør føle seg altfor trygg. Hvis noen terrorister bomber en oljerigg eller to er ****** løs. Enorme miljøskader, enorme økonomiske tap for Norge, land som får olje fra norge + (jeg vet ikke hvor mange som jobber på en oljeplattform) flere hundre menneskeliv. Så vidt jeg vet hadde den der arabiske nyhetskanalen fått tak i et bånd der det ble lest opp land som skulle føle seg truet, og både Spania og Norge var blant disse landene.

Nå må man begynne å bekjempe terrorisme med annet enn pistoler og granater. Jeg er sikker på at for hver sivil som blir uskyldig drept i kampen mot terror (Afghanere hovedsakelig da) er det ti stykker som vil gå i martyrdøden for å hevne dette.

Lenke til kommentar
Hver gang Jan Werner er i Se og Hør. Jan Werner gir nemmelig 9+11 poeng i Scrabble.

Hva er dette for noe vims?? Du må ha vimset deg inn på feil tråd, vims deg vekk!

Her dikuteres en alvorlig sak

Jeg vil nå si at å diskutere ETA aksjoner på Tåsen og Økern (forholder meg til den offisielle versjonen enn så lenge) er ganske intetsigende vims uten mening. Det har skjedd en tragedie i Madrid, gjerniongsmennene er pr dags dato ukjent og jeg kan konstatere følgende:

*Alle er skråsikre på at Al-Qaida står bak.

*Det er √911 år siden USA (aldri glemme å ta med USA) forlot månen for siste gang.

*Det er 911^2 timer til neste venuspasasje.

*Bikja til Bush het Georg, og hvis du skriver det i scrablle så får du (9+11) = 20 poeng, sett at du har dobbelt ordpoeng.

*Det kommer terror i Norge, for Al-Qaida prioriterer Hokksund fremfor London, Los Angels og Chicago.

Lenke til kommentar
Hver gang Jan Werner er i Se og Hør. Jan Werner gir nemmelig 9+11 poeng i Scrabble.

Hva er dette for noe vims?? Du må ha vimset deg inn på feil tråd, vims deg vekk!

Her dikuteres en alvorlig sak

Jeg vil nå si at å diskutere ETA aksjoner på Tåsen og Økern (forholder meg til den offisielle versjonen enn så lenge) er ganske intetsigende vims uten mening. Det har skjedd en tragedie i Madrid, gjerniongsmennene er pr dags dato ukjent og jeg kan konstatere følgende:

*Alle er skråsikre på at Al-Qaida står bak.

*Det er √911 år siden USA (aldri glemme å ta med USA) forlot månen for siste gang.

*Det er 911^2 timer til neste venuspasasje.

*Bikja til Bush het Georg, og hvis du skriver det i scrablle så får du (9+11) = 20 poeng, sett at du har dobbelt ordpoeng.

*Det kommer terror i Norge, for Al-Qaida prioriterer Hokksund fremfor London, Los Angels og Chicago.

Og du burde hatt 911 dager uten innlegg i denne tråden....... :green:

Men seriøst, kan tenkes at vi allerede har (aktive) terroristceller

i skandinavia.

Lenke til kommentar
Men seriøst, kan tenkes at vi allerede har (aktive) terroristceller

i skandinavia.

Tror det er svært lite sannsynlig at vi har aktive terrorceller i scandinavia. Finnes nok endel sovende personer som har vært i kontakt med militante fundamentalister, og kan være at mye styres fra Norge (mullah K.), men det er lite trolig at de blir noe action på norsk jord. Norge er et av de vestlige landene som indirekte har sponset mest terror, stort sett over bistandsbudsjett til terrorgrupper som PLO, til Syria og libanon mm. Å kappe av hånden som gir er lite smart trekk.
Lenke til kommentar

hvist det skulle bli terror i norge blir det på olje industrien og siden vi produsere gaske mye olje kan di generere enårme økonomiske tap for norge og muligens kunne delvis sette trafiken stille pga drifstof mangel .. det skal ikke så mye til for at det blir for lite olje her i norden siden det meste kommer fra nordskjøen .

og bare tenk på bensin prisene vi kommer til og få etter på da .. ikke mange som kan kjøre bil etter på da nei .

Lenke til kommentar
hvist det skulle bli terror i norge blir det på olje industrien og siden vi produsere gaske mye olje kan di generere enårme økonomiske tap for norge og muligens kunne delvis sette trafiken stille pga drifstof mangel .. det skal ikke så mye til for at det blir for lite olje her i norden siden det meste kommer fra nordskjøen .

og bare tenk på bensin prisene vi kommer til og få etter på da .. ikke mange som kan kjøre bil etter på da nei .

det stemmer ikke helt da.. alså vi forbruker ikke vår egen olje denne blir ekspotert og vi impoterer olje til eget forbruk.

Desuten så er norgens olje LITEN på verdensbasis.

Men noe utslag ville det sikkert fått

Lenke til kommentar
hvist det skulle bli terror i norge blir det på  olje industrien og siden vi produsere gaske mye olje kan di generere enårme økonomiske tap for norge og muligens kunne delvis sette trafiken stille pga drifstof mangel .. det skal ikke så mye til for at det blir for lite olje her i norden siden det meste kommer fra nordskjøen .

det stemmer ikke helt da.. alså vi forbruker ikke vår egen olje denne blir ekspotert og vi impoterer olje til eget forbruk.

Desuten så er norgens olje LITEN på verdensbasis.

Men noe utslag ville det sikkert fått

Norge er et lite og perifert land som er blitt en stor og sentral oljenasjon. I 1999 var Norge

verdens tredje største netto oljeeksportør etter Saudi Arabia og Russland. På den norske

sokkelen er det også store mengder gass. I 1997 var Norge verdens femte største

gasseksportør og gassproduksjonen vil øke framover. I 2000 er Norge nest største gasseksportør netto etter Russland! Så liten fru blom, er vi altså ikke, dere tenker mer på olje- og gassreserver!

Endret av stigen1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Et angrep på vår allierte, Spania, er å betrakte som et angrep på oss.

Nåja. Det er vel ennå ikke avgjort hvem som stod bak dette, det er ting som peker mot både Al-Qaida-grupper og ETA. Hvis det er ETA blir aksjonen en del av et internt, spansk anliggende og er bare en brutalisering av situasjonen. Hvis det derimot er Al-Qaida som står bak angår det plutselig hele Europa og NATO på en helt annen måte.

Lenke til kommentar
Norge er et av de vestlige landene som indirekte har sponset mest terror, stort sett over bistandsbudsjett til terrorgrupper som PLO, til Syria og libanon mm. Å kappe av hånden som gir er lite smart trekk.
Jeg finner ikke "terrorstøtte" i det norske bistandsbudsjettet.. Hva med å dele litt informasjon med oss andre uinvidde?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...