Nitromarsjipan Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Hvis du får ny cpu og ikke hvet hvor du skal gjøre av gammel cpu så har jeg hørt at det er lurt å sende den til meg... Lenke til kommentar
waffen Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Hvis du har kjøpt det på internett har du kanskje garanti igjen. Sjekk det først, og hvis ingenting går kan du lodde de på. Prøv i hvertfall ikke å ødelegge hovedkortet, eller så blir det enda dyrere hvis du må kjøpe nytt. Lenke til kommentar
GSM Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 bruk pinsett og en veldig tynn loddebolt. Da burde det gå. Det hjelper med et lodde stativ og. Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Du kan prøve å ta sølvpapir og lage en pinne av den... Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Hvis du har kjøpt det på internett har du kanskje garanti igjen. Sjekk det først, og hvis ingenting går kan du lodde de på. Prøv i hvertfall ikke å ødelegge hovedkortet, eller så blir det enda dyrere hvis du må kjøpe nytt. Nei, det er selvpåført skade.. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 da jeg modda cpuen min bøyde jeg halvparten, og noen var bøyd tversom , greide å rette dem ut, mulig at dem er ganske skjøre tør ikke ta cpuen ut av socketn lenger.. Men ja kjenner du noen som går på elektronikk eller er elektriker eller noe.. de kan sikkert hjelpe deg med sånnt, men som noen sa her, eller noe jeg sier prøv å dytt noe kopper spon nedi der hvor det er knekt.. åjspnn kanskje du har slått av MP lock? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Ville i det minste prøvd å tatt tynne biders eller lignende kuttet av passe lengde og satt det i socket hullene der det mangler pins! Bare pass på at de ikke har det for trangt for da vil det bli vanskelig å få ut igjen med mindre de stikker bittelitt ut! Lenke til kommentar
Fenalår Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Du er i deep shit. Hvordan behandler folk hardware her egentelig? Det er ingen sprettball da... Ingen grenser, vi holder på nå med en film der vi fucker en hel masse drit av PC utstyr. Filmen skal være på premiere her på HW. Ikke vet jeg når det blir. Men det blir alt fra og pakke en 486 sammen ved hjelp av en veldig hyggelig gravemaskinfører. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 En fyr jeg kjenner greide også å gjøre dettte på en 3,06 GHz P4. Han knekte 2 pins, så klipte han de av Det han gjorde var å klippe av en nål og stikke den ned i hullene på socketen der pinsene var knekt. Når han da satte inn CPU virket det faktisk bare bra. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Har selv prestert å bøye et par av pinnene under min 2.8c da jeg skulle ta av boxedkjøleren.. thermalpadden satt som limt og den dro hele cpu ut av socketen. Brukte en liten tang og bøyde de tilbake.. om de er knekt helt av kan man jo prøve som i posten over, og om man har de knekte pinnene kan man jo bruke de istedet for en nål. Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 jeg har gjor det samme med en 2.6 nw jeg kjøpte meg en ny bare jeg 2.8 prescott i stede. men kan jo prøve og fikse den med en nål. Met hvordan får jeg nålla til og sitte fast på cpuen det virker ganske umulig ja men ta og skirv i vei va jeg kan bruke a til og feste den fast i cpuen. Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 eg sku bytte kjøle ribbe på en venn av meg sinn pc.. en 1.8 duron. da sånn den paden så bra på at jeg reiv cpuen ut av socketen og ødla cpu...heldigvis for meg ville han heller kjøpe xp2800+ enn at jeg skulle kjøpe ny cpu til han!! Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Har hørt ur-makere har fiksa knekte pin'er før, eller var det en gullsmed *tenke* nei Det var en HardDisk.... ville spurt... LOZER Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Husk at en CPU ikke tåler så mye varme, så du bør ikke ha så mye kontakt med loddebolten. Dessuten er det veeldig trangt mellom pinnene. Bruk heller en binders eller nål. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 jeg har gjor det samme med en 2.6 nw jeg kjøpte meg en ny bare jeg 2.8 prescott i stede. men kan jo prøve og fikse den med en nål. Met hvordan får jeg nålla til og sitte fast på cpuendet virker ganske umulig ja men ta og skirv i vei va jeg kan bruke a til og feste den fast i cpuen. Behøver ikke å få den til å sitte fast. Så lenge den leder strøm og treffer riktig på CPUen er du skodd. -KJ Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) p4 2.53ghz:har knekt 2 pins på P4. hvordan få den til å virke igjen? kan noen hjelpe meg med å finne et "kart" over pins jeg ikke trenger til en p4? Må ha hjelp.. har egentlig ikke råd til ny. Ser ut til at det er pinne A1 og A2 du har klart å knekke A1 ser ikke ut til å være i bruk til noe. A2 er for THERMTRIP#, Asynch GTL+ Infoen er hentet fra dette dokumentet, side 38, 43 og 52. Hvis det ikke er de pinnene klarer du no og finne ut hvilke det er etter å ha tittet på dokumentet. Endret 19. mars 2004 av Kamerat Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 p4 2.53ghz:har knekt 2 pins på P4. hvordan få den til å virke igjen? kan noen hjelpe meg med å finne et "kart" over pins jeg ikke trenger til en p4? Må ha hjelp.. har egentlig ikke råd til ny. Ser ut til at det er pinne A1 og A2 du har klart å knekke A1 ser ikke ut til å være i bruk til noe. A2 er for THERMTRIP#, Asynch GTL+ Infoen er hentet fra dette dokumentet, side 38, 43 og 52. Hvis det ikke er de pinnene klarer du no og finne ut hvilke det er etter å ha tittet på dokumentet. Asen fil for mat skall den åpens i ? Prøvede word pad men kom bare en hev av bokstaver Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) adobe acrobat reader.... last ned på www.adobe.com eller www.download.com her Endret 20. mars 2004 av BurTMastA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå