Gå til innhold

Hjælp, har knekt 2 pins på en P4....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

da jeg modda cpuen min bøyde jeg halvparten, og noen var bøyd tversom , greide å rette dem ut, mulig at dem er ganske skjøre tør ikke ta cpuen ut av socketn lenger.. Men ja kjenner du noen som går på elektronikk eller er elektriker eller noe.. de kan sikkert hjelpe deg med sånnt, men som noen sa her, eller noe jeg sier prøv å dytt noe kopper spon nedi der hvor det er knekt.. åjspnn kanskje du har slått av MP lock?

Lenke til kommentar
Du er i deep shit. Hvordan behandler folk hardware her egentelig? Det er ingen sprettball da...

Ingen grenser, vi holder på nå med en film der vi fucker en hel masse drit av PC utstyr.

 

Filmen skal være på premiere her på HW. Ikke vet jeg når det blir. Men det blir alt fra og pakke en 486 sammen ved hjelp av en veldig hyggelig gravemaskinfører.

Lenke til kommentar

Har selv prestert å bøye et par av pinnene under min 2.8c da jeg skulle ta av boxedkjøleren.. thermalpadden satt som limt og den dro hele cpu ut av socketen. Brukte en liten tang og bøyde de tilbake..

 

om de er knekt helt av kan man jo prøve som i posten over, og om man har de knekte pinnene kan man jo bruke de istedet for en nål.

Lenke til kommentar

jeg har gjor det samme med en 2.6 nw jeg kjøpte meg en ny bare jeg 2.8 prescott i stede. men kan jo prøve og fikse den med en nål. Met hvordan får jeg nålla til og sitte fast på cpuen

det virker ganske umulig ja men ta og skirv i vei va jeg kan bruke a til og feste den fast i cpuen.

Lenke til kommentar
jeg har gjor det samme med en 2.6 nw jeg kjøpte meg en ny bare jeg 2.8 prescott i stede. men kan jo prøve og fikse den med en nål. Met hvordan får jeg nålla til og sitte fast på cpuen

det virker ganske umulig ja men ta og skirv i vei va jeg kan bruke a til og feste den fast i cpuen.

Behøver ikke å få den til å sitte fast. Så lenge den leder strøm og treffer riktig på CPUen er du skodd.

 

-KJ

Lenke til kommentar
p4 2.53ghz:

har knekt 2 pins på P4. hvordan få den til å virke igjen?

kan noen hjelpe meg med å finne et "kart" over pins jeg ikke trenger til en p4?

 

 

Må ha hjelp.. har egentlig ikke råd til ny.

Ser ut til at det er pinne A1 og A2 du har klart å knekke

A1 ser ikke ut til å være i bruk til noe.

A2 er for THERMTRIP#, Asynch GTL+

Infoen er hentet fra dette dokumentet, side 38, 43 og 52.

 

Hvis det ikke er de pinnene klarer du no og finne ut hvilke det er etter å ha tittet på dokumentet.

Endret av Kamerat
Lenke til kommentar
p4 2.53ghz:

har knekt 2 pins på P4. hvordan få den til å virke igjen?

kan noen hjelpe meg med å finne et "kart" over pins jeg ikke trenger til en p4?

 

 

Må ha hjelp.. har egentlig ikke råd til ny.

Ser ut til at det er pinne A1 og A2 du har klart å knekke

A1 ser ikke ut til å være i bruk til noe.

A2 er for THERMTRIP#, Asynch GTL+

Infoen er hentet fra dette dokumentet, side 38, 43 og 52.

 

Hvis det ikke er de pinnene klarer du no og finne ut hvilke det er etter å ha tittet på dokumentet.

Asen fil for mat skall den åpens i ?

Prøvede word pad men kom bare en hev av bokstaver

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...