Gå til innhold

Hjælp, har knekt 2 pins på en P4....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
p4 2.53ghz:

har knekt 2 pins på P4. hvordan få den til å virke igjen?

kan noen hjelpe meg med å finne et "kart" over pins jeg ikke trenger til en p4?

Må ha hjelp.. har egentlig ikke råd til ny.

lodde på?

Lenke til kommentar

Det er ikke så vanskelig å bøye dem ihvertfall..

Gjorde det selv da den &%¤/&/¤ thermal paden på boxed kjølern satt som sveisa fast i prosessoren.. verste jeg har vært borti!

Kunne ikke intel bare levert uten den thermal paden.. den er så vanskelig å få bort og..

Lenke til kommentar

Tenk dere da, lodde noen så små greier? tenk at han skal kunne holde pinnen, styre den på plass, få den 100% rett! I tillegg til å lodde noen slike greier som det, nei...det blir for vanskelig! En på xtreme hadde hvert like uheldig, det han gjorde var å ringe Intel og forklare hvordan situasjonen var, at han hadde hvert uheldig å mistet den i gulvet, mannen i andre enden sa "vi sender deg en ny CPU i posten"

Du kan jo prøve det? Hvis ikke er det nok en ny CPU som må til...

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Gjorde det selv da den &%¤/&/¤ thermal paden på boxed kjølern satt som sveisa fast i prosessoren.. verste jeg har vært borti!

Kunne ikke intel bare levert uten den thermal paden.. den er så vanskelig å få bort og..

hehehe :) hørt om isopropanol eller rødsprit før?

thermal paden blir som såpe :) (bruk en q-tips)

noe som også funker er å bruke plasterfjerner.... ville ikke brukt det på cpu iom at jeg ikke vet helt om det skadelig :)

men på kjøleribba funker det :)

Lenke til kommentar
Lurer også på hvordan du presterte å brekke pinsene... :dontgetit:

Skulle få en annen til å bytte kjøler. måtte ut med Cpu for å smørepå ny kjølepasta. Cpu "passet" 2 veier. to pins bøyd, prøvde å rette ut dem, men de knakk.

cpu ble vridd 90* til høyre. noen som vet hvilke pins som sitter der?

er de meget viktige?

Lenke til kommentar

hehehe :) hørt om isopropanol eller rødsprit før?

thermal paden blir som såpe :) (bruk en q-tips)

noe som også funker er å bruke plasterfjerner.... ville ikke brukt det på cpu iom at jeg ikke vet helt om det skadelig :)

men på kjøleribba funker det :)

Ikke den som fulgte med min p4 nei.. der hadde intel funnet det for godt å LIME fast den pad tingen langs to av kantene, så det stod igjen to limstriper på ribba når thermalpaden var borte..

Jeg sleit en stund med den limen.. :no:

edit:skriveleifer i fleng :blush:

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...