N|troXx Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 p4 2.53ghz: har knekt 2 pins på P4. hvordan få den til å virke igjen? kan noen hjelpe meg med å finne et "kart" over pins jeg ikke trenger til en p4? Må ha hjelp.. har egentlig ikke råd til ny. Lenke til kommentar
Locci Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 p4 2.53ghz:har knekt 2 pins på P4. hvordan få den til å virke igjen? kan noen hjelpe meg med å finne et "kart" over pins jeg ikke trenger til en p4? Må ha hjelp.. har egentlig ikke råd til ny. lodde på? Lenke til kommentar
kaliber Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 kast den.. kjøp ny.. nok av penger i norge vettu Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Du er i deep shit. Hvordan behandler folk hardware her egentelig? Det er ingen sprettball da... Lenke til kommentar
likferd Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Det er ikke så vanskelig å bøye dem ihvertfall.. Gjorde det selv da den &%¤/&/¤ thermal paden på boxed kjølern satt som sveisa fast i prosessoren.. verste jeg har vært borti! Kunne ikke intel bare levert uten den thermal paden.. den er så vanskelig å få bort og.. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Knekt dem helt av? Prøv å finne ut hvilke "hull" i sokelen de pinnene skulle sittet i og prøv å plasèr noe som leder strøm nede i hullene.. Vet ikke om jeg vill turt no slikt, men det kan jo funke.. Lenke til kommentar
GSM Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 det burde funke å lodde dem på hvis du ikke er veldig klumsete da. Tror ikke det er så mye som kan bli værre egentlig. Eller du kan prøve å levere den tilbake til butikken. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Tenk dere da, lodde noen så små greier? tenk at han skal kunne holde pinnen, styre den på plass, få den 100% rett! I tillegg til å lodde noen slike greier som det, nei...det blir for vanskelig! En på xtreme hadde hvert like uheldig, det han gjorde var å ringe Intel og forklare hvordan situasjonen var, at han hadde hvert uheldig å mistet den i gulvet, mannen i andre enden sa "vi sender deg en ny CPU i posten" Du kan jo prøve det? Hvis ikke er det nok en ny CPU som må til... Endret 11. mars 2004 av Gef Lenke til kommentar
Locci Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 har lest at det var en som hadde loddet på noen pins som han hadde knekt av Lenke til kommentar
notarget Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Det første jeg ville gjort var å kontakte Intel å forklare hva som har skjedd. Hvis du ikke får noe hjelp der så hadde jeg bestilt meg ny CPU, er ikke vits å prøve å lodde det, Lenke til kommentar
rlz Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Lurer også på hvordan du presterte å brekke pinsene... Lenke til kommentar
Reff Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 tihi... fint og høre at jeg ikke er den eneste som knekker cpu pinne men har det veldig morro med at pcen er dønn stabil uten den pinnen Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Fjernet. Endret 6. mars 2005 av NetFinity Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 har du prøvd cpu'en? det er mulig at de pinnene bare går til jord. Lenke til kommentar
klikko Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Det er ikke så vanskelig å bøye dem ihvertfall.. Gjorde det selv da den &%¤/&/¤ thermal paden på boxed kjølern satt som sveisa fast i prosessoren.. verste jeg har vært borti! Kunne ikke intel bare levert uten den thermal paden.. den er så vanskelig å få bort og.. hehehe hørt om isopropanol eller rødsprit før? thermal paden blir som såpe (bruk en q-tips) noe som også funker er å bruke plasterfjerner.... ville ikke brukt det på cpu iom at jeg ikke vet helt om det skadelig men på kjøleribba funker det Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 Lurer også på hvordan du presterte å brekke pinsene... Skulle få en annen til å bytte kjøler. måtte ut med Cpu for å smørepå ny kjølepasta. Cpu "passet" 2 veier. to pins bøyd, prøvde å rette ut dem, men de knakk. cpu ble vridd 90* til høyre. noen som vet hvilke pins som sitter der? er de meget viktige? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Klokkeverksteder(urmakere) er flinke til håndere små ting med loddebolten....... Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Ta den med på nærmeste videregående skole med elektrofag, og gi en hundrelapp til noen med erfaring og utstyr så har de sikkert mulighet for å få loddet det på plass. Det er ihvertfall ingen på min skole som er SÅ god på loddebolten Lenke til kommentar
Mato Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Klokkeverksteder(urmakere) er flinke til håndere små ting medloddebolten....... enig med deg hvist det er noen som kan ha et håpt til og lodde dette er det nokk en ELDRE urmaker .. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) Det er ikke så vanskelig å bøye dem ihvertfall.. Gjorde det selv da den &%¤/&/¤ thermal paden på boxed kjølern satt som sveisa fast i prosessoren.. verste jeg har vært borti! Kunne ikke intel bare levert uten den thermal paden.. den er så vanskelig å få bort og.. hehehe hørt om isopropanol eller rødsprit før? thermal paden blir som såpe (bruk en q-tips) noe som også funker er å bruke plasterfjerner.... ville ikke brukt det på cpu iom at jeg ikke vet helt om det skadelig men på kjøleribba funker det Ikke den som fulgte med min p4 nei.. der hadde intel funnet det for godt å LIME fast den pad tingen langs to av kantene, så det stod igjen to limstriper på ribba når thermalpaden var borte.. Jeg sleit en stund med den limen.. edit:skriveleifer i fleng Endret 12. mars 2004 av likferd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå