blacksportz Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Det gjelder 2 maskiner som er koblet sammen til internett med et trådløst nettverk.Men det er slik at når den andre maskinen skal slås av som man velger som normalt , så vil maskinen bare restarte seg hele tiden og jeg må holde knappen inne for å slå den av manuelt.Er det noe innstillinger i bios, eller hva kan det være? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Kan høres ut som at Windows (hvis det er det du bruker) som ikke klarer å kjøre en skikkelig shutdown på maskina. Har det fungert tidligere med den OS'et du kjører ? Har du gjort noen spesielle endringer. Tenkte først på WOL, men det er nok ikke tilfelle her. Lenke til kommentar
blacksportz Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Kan høres ut som at Windows (hvis det er det du bruker) som ikke klarer å kjøre en skikkelig shutdown på maskina. Har det fungert tidligere med den OS'et du kjører ? Har du gjort noen spesielle endringer. Tenkte først på WOL, men det er nok ikke tilfelle her. Hei. Maskinen er innstallert med XP pro og det har virket tidligere men før det trådløse kortet ble montert..Maskinen har fra før et integrert nettverkskort i tillegg til dette trådløse kortet i PCI-slot. Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Har du siste service pack? Den løser endel nettverksrelaterte problemer + et USB problem med samme oppførsel som ditt. Lenke til kommentar
blacksportz Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Har du siste service pack? Den løser endel nettverksrelaterte problemer + et USB problem med samme oppførsel som ditt. Jeg skulle tro det.Nå er ikke dette mine maskiner da så jeg får ikke sjekket det nå.Det er dog andre problemer her som kan nevnes, for når man innstallerer nye programmer så ser vi en tekst om at nye programmer er innstallert der man går på start.Men samme teksten dukker opp stadig vekk på programmer som er innstallert lenge før.Det kommer bare igjen og igjen, så det må være noe galt her som kanskje er en sammenheng.Innstallere windows på nytt kan være en ting også. Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Ja det høres ut som et OS problem...Sikker bare ett lite program som forårsaker dette. Muligens noe rusk med oppstartsfilene. Prøve en reinstallasjon? Lenke til kommentar
blacksportz Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 Ja det høres ut som et OS problem...Sikker bare ett lite program som forårsaker dette. Muligens noe rusk med oppstartsfilene.Prøve en reinstallasjon? Det blir nok til det at det blir en reinnstallasjon av OS. Lenke til kommentar
Vike Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 neida....problemet er at i bios er det en funksjon som får pc'n til å starte opp hvis den får signal fra nettverkskort/lan eller modem... sjekk bios for wake up on (ett eller annet) og disable det.... problem solved Lenke til kommentar
mrOwnage Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Har du aktivert APM i kontrollpanel? Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Den første som svarte på denne posten, Wabby, har allerede nevnt WOL... Må være noe annet. Lenke til kommentar
blacksportz Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 neida....problemet er at i bios er det en funksjon som får pc'n til å starte opp hvis den får signal fra nettverkskort/lan eller modem... sjekk bios for wake up on (ett eller annet) og disable det.... problem solved Jeg finner ingen slik i bios så langt men noe om ethernet som jeg kan slå av. Lenke til kommentar
blacksportz Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 Har du aktivert APM i kontrollpanel? Hva er det? Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 APM= Advanced Power Management Der bestemmer du bl.a. om maskinen skal gå ut av hvilemodus ved trafikk over nettverkskortet, også kalt Wake up on lan(WOL). Dette er muligens den største "feilkilden" når nettverkskort er innvolvert. Har du en stasjonær PC har du ikke bruk for denne strømspare-funksjonen, ergo kan du slå av hele funksjonen for å være på den sikre siden. I Biosen din har du helt sikkert noe som heter power management, APM e.l. Disable det som har med ethernet, network o.l. der. Så gjør du det samme i windows, kontrollpanel->strømalternativer. Lenke til kommentar
blacksportz Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 APM= Advanced Power ManagementDer bestemmer du bl.a. om maskinen skal gå ut av hvilemodus ved trafikk over nettverkskortet, også kalt Wake up on lan(WOL). Dette er muligens den største "feilkilden" når nettverkskort er innvolvert. Har du en stasjonær PC har du ikke bruk for denne strømspare-funksjonen, ergo kan du slå av hele funksjonen for å være på den sikre siden. I Biosen din har du helt sikkert noe som heter power management, APM e.l. Disable det som har med ethernet, network o.l. der. Så gjør du det samme i windows, kontrollpanel->strømalternativer. Jeg har gått igjennom innstillingene i strømalternativer og ikke funnet noe som heter APM på denne maskinen.Jeg har også en annen maskin med XP pro og der kunne jeg velge APM hvor jeg kunne krysse av for å aktivere.Men der var det ingen kryss på.Men det er merkelig at det ikke var noe som heter APM i strømalternativer til tross for at det er samme OS på den andre maskinen. Og jeg sjekket også på bios og det eneste jeg fant var noe om ethernet.Den var slått av.-Men når jeg hadde den hos meg så var den på og da jeg slo den av så slo maskinen seg av normalt.Så her skjønner jeg ingenting. Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Det KAN jo være forstyrrelser/trafikk fra andre nettverk som forårsaker dette, siden det virker som det skal hjemme hos deg, men ikke hos kompisen din? Kortet vil våkne opp og lytte til denne "trafikken" selv om det ikke har noe med akkurat ditt nettverk og gjøre) Kanskje dette med APM/strømspare-alternativer er et windows-element du må legge til i "legg til/fjern programmer"? Lenke til kommentar
blacksportz Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 (endret) Det KAN jo være forstyrrelser/trafikk fra andre nettverk som forårsaker dette, siden det virker som det skal hjemme hos deg, men ikke hos kompisen din? Kortet vil våkne opp og lytte til denne "trafikken" selv om det ikke har noe med akkurat ditt nettverk og gjøre) Kanskje dette med APM/strømspare-alternativer er et windows-element du må legge til i "legg til/fjern programmer"? Nå har denne maskinen et nettverkskort integrert og det var den jeg brukte siden jeg selv ikke har trådløst nettverk.Men det har de siden de fant det best å bruke dette fordi da slapp de å bruke metervis med nettverksledning.De har telenor internett og er oppkoblet hele tiden.Det var en tekniker fra Telenor der og fikset det.Men nå er det kanskje ikke så farlig å slå av på den måten de må gjøre i dag med først å slå av , og under avlogging så trykker de på strømknappen for å slå helt av. Og jeg skal undersøke det du sier om legg-til-fjern programmer Endret 15. mars 2004 av blacksportz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå