Gå til innhold

DivX maskin

Anbefalte innlegg

hei, jeg skal ha en pc i stua. jeg har alt kjøpt noen deler:

Jeg har

hk (266MHz maks cpu GHz 1,4)

kabinett

psu

jeg skal kjøpe dette:

amd duron 1.6GHz

vifter o.l.

jeg trenger hjelt til dette:

skjermkort (må vere så fysisk lite som muligt og ha diretX 9.0 innebyd)

hd (må vere IDE og minium 160 Gb og stille)

dvdbrenner (må vere IDE)

ram

prisen på pc'n er max 3500(til det nederste avsnittet)

( kjøper helst på psdata)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok,

skjermkort: Aopen FX5200

hdd: Samsung Spinpoint 160gb

ram: Apacer 512mb

dvd brenner: Plextor 708-A/T3

det blir da 4109 kr + frakt

Jeg tror nok forresten du vil tjene på å gå for XP2000. Den koster tross alt bare 170kr mer

ja men da kommer den til å kjøre på 1,4:D

sansynlig vis ikke. Det støtter ikke mere enn 266MHz FSB og både duron 1,6 og XP2000 har det

Endret av harald_
Lenke til kommentar

den eneste duronen på psdata er på1,6GH

hk et greier ikke mer enn 1,4GHz men ca 20 kr forskjell

skjermkortet må verre lite(fysisk) siden den skal stå inni en koffert som er meget liten, tror ikke jeg trenger mer en 256 mb ram siden alt den skal er spille divX brenne dvder og surfe internett

det skal ikke brukes til spill, til det har jeg en annen pc som kostet 12k++

Lenke til kommentar

Jeg regner med at den CPU-en er multiplier-låst. Den eneste måten å kjøre den på 1,4 GHz, vil da være å skru ned FSB til 233 MHz. Støtter hovedkortet det? Og da vil du også få lavere ytelse enn om du hadde kjøpt en 1,4 GHz CPU! Tenk litt på det, spesielt med tanke på at DivX avspilling faktisk krever en del, avhengig av hvilke post-filtre og slikt du vil ha.

(edit)

Eller er det slik at du fritt kan stille multiplier ned, bare ikke opp? I så fall er det ikke noe problem.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

jeg kjørte min 2800(som står i spillemaskinen) uten problem på det men jeg vet ikke om hvilken ytelse jeg hadde siden jeg ikke hadde hd der og da.

men jeg lurer på om jeg skal få gigabit lan nettverkskort og en minne brikke på 512mb og kjøre windows og andre nøvendige pogram på den og heller sette en hd til i spillemaskinen med filmene på (for støy og varme)

eller blir det teit, noen erfaringer??

Lenke til kommentar
den eneste duronen på psdata er på1,6GH

hk et greier ikke mer enn 1,4GHz men ca 20 kr forskjell

Det er ikke alle Socket A-hovedkort som støtter de nyeste Duron-prosessorene ettersom de har en annen kjerne (selv om hovedkortet støtter 266 MHz).

Dersom dette gjelder hovedkortet ditt (for alt jeg vet har du sjekket at dette ikke blir et problem med ditt hk), så bør du prøve å få tak i en brukt cpu. Å spille av DivX krever ikke all verden til cpu-kraft.

Ser ikke ut til at dette blir et problem :)

Endret av ohn
Lenke til kommentar

tror at det er ganske få som kjøper duron nå til dags så dei fleste som webshoppene har er vel gamle nå.

men jeg tviler på at det er et problem,

eller så kan jeg vel bytte med en eldre (brukt) duron

Lenke til kommentar

Hvis prisen kommer over 4000 kroner tror jeg heller jeg ville valgt å kjøpe en xbox :) Modde den sette i større hardisk og du har en perfekt stuemaskin som spiller divx, DVD-er og spill :thumbs: Den brenner riktignok ikke DVD-er da... :roll:

Lenke til kommentar

Ville ikkje kjøpt Duron pga den lille cachen den har. Det resulterer til treg avspilling og av og til heng i divx filmer. Klart får du øka cachen på den så er mulighetene der. Min 667 p3 er raskere i mange tillfeller enn min Duron 1400.

Mulig det er eg som gjer noko gale her? men tviler.

Lenke til kommentar
Hvis prisen kommer over 4000 kroner tror jeg heller jeg ville valgt å kjøpe en xbox :) Modde den sette i større hardisk og du har en perfekt stuemaskin som spiller divx, DVD-er og spill  :thumbs: Den brenner riktignok ikke DVD-er da...  :roll:

den må surfe på internett, brenne dvd'er, og fungere som vidio server++, så en xbox er lite aktuelt

Lenke til kommentar
Ville ikkje kjøpt Duron pga den lille cachen den har. Det resulterer til treg avspilling og av og til heng i divx filmer. Klart får du øka cachen på den så er mulighetene der. Min 667 p3 er raskere i mange tillfeller enn min Duron 1400.

Mulig det er eg som gjer noko gale her? men tviler.

Dette stemmer ikke.

Jeg hadde inntil nylig en Duron 800 og opplevde aldri en eneste gang at den ikke klarte å spille av en DivX-film.

Eneste videoen den ikke klarte å spille av var en demofil for HDTV, men der var også kravet til cpu rundt 2 GHz.

I motsetning til Celeron så er Duron en helt kurant prosessor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...