dapre Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Hei. Har tatt noen opptak fra TV3 med mitt Tvpc Pro tv-kort, men lyden er skjærende og skarp. Kan det være at lyden er for høy ? Har også problemer med at lyden kommer og går, lyden faller opp og ned i styrke, og lyden faller noen ganger ut på en av høytalerne, alt kombinert med spraking. Disse problemene er ganske vanlig på pc'en og ved bruk av tv kortet, men også på tv'en er tv3 "bråkete". Brenner opptak til (S)vcd og lyden høres "skranglete" ut ved avspilling på tv. Noen forslag til hvordan jeg kan unngå dette ? Lyden er fin på opptak fra andre kanaler. Takk for alle forslag. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Mitt ATI AIW kort ga konsekvent dårlig lyd i over ett år. Det ordnet seg først da jeg installerte de nyeste Catalyst 4.1 driverne. Ikke helt relevant for deg, men drivere har tydeligvis noe å si for lyden. Lenke til kommentar
dapre Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 Regner med det er noe "galt" med tv signalet fra tv3. Feks så har tv3 som regel mye høyere lyd en de andre kanaler. Hvis jeg har relativt høyt volum på nrk og switcher over til tv3 er lyden plagsomt høy. Tror det er denne problemstillingen som skaper den "skranglete" og skjærende lyden på opptak. Problemet er bare at jeg ikke vet hvordan jeg kan senke lydstyrken på evnt. opptak. Det hjelper jo ikke å skru ned lyden på høytalere eller noe slikt, dette ligger jo ferdig regulert i selve tv signalet. I det hele tatt synes jeg det er rart at ikke alle kanaler har en "lydstyrke standard" de følger. Jeg vet at mange opplever bla. dette med forskjellig lydstyrke på forskjellige kanaler. Litt irriterende er det ikke ? Uansett noen forslag til hvordan jeg kan regulere lydstyrken før capturing fra tv eller før decoding til (s)vcd eller før brenning ? Takk. Lenke til kommentar
FungusMental Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) Jeg har også lyd som kommer og går på TV3, spesielt når noen sier "S"... Da blir det helt noe helt forferdelig spraking. Problemet fikses ved å bruke dekoder/SCART i stedet for "vanlig antennekabel" (her iallefall)... (Dvs. til TV, aner ikke om du har TV-inn for SCART eller dekoder på kortet.) Endret 12. mars 2004 av FungusMental Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå